7 Mayıs 2007

Önemli Olan Üretmektir! Tüketmek Değil!/ Bekir AKKAYA

Kumru – Fizme doğumlu olmama rağmen görevim nedeniyle 1987 yılından bu yana Kumru’da yaşayan bir Kumrulu’yum. 89’dan bu yana başarılı olup olmadığımı hiç sorgulamadan sık sık yazılarımla yorum yaptım.
İlçem Kumru için üzerinde en çok durduğum konu, “başka yörelerde olanlar bizim ilçede neden yoktur?” 1999 yılında İnternetle tanıştığımda önce Kumru ile ilgili bir sayfa yapmak ve değişik gazeteler için yazdığım yazıları kumru internet sayfasında da yayınlamak maksadı ile yola çıktım.
Yaptığım dört sitenin çökertilmesi bizi ümitsizliğe
sokmadı. Parayla bir alan alarak bir süre bu sayfada yayın yaptım. Tabi ki bu çalışmalarımız Kumru içersinde çok anlamlı olmasa da Kumru dışındaki Kumruluların büyük takdirini kazandı. Sonunda Değerli Dostum ve internetten tanıştığım Mehmet Arşin tarafından www.kumru.org doğdu. Sponsorluğunu 2002 yılından bu yana Mehmet Arşin’in yaptığı www.kumru.org yayınına halen devam etmektedir. Bilgilerinden yararlandığım Değerli Dostum Abdurrahman Özbek olmasa bu yayın bu kadar anlamlı olamazdı.
Sitenin yayına geçmesinden sonra Kumru dışında bizi takip eden ve yakından bizleri tanımayan bazıları yazılarımızdan rahatsızlıklarını ifade ederek Kumru adı ile böyle bir yayın yapamayacağımı ifade ettiler. Hatta küfürler ve hakaretler. Biz durumu gerekli yerlere bildirdik ve bu sürede yayınımıza devam ettik. Bir bilinmezi sürekli de tekrar ettik. Dedik ki, biz yeni yazmıyoruz. Ve bu yasal bir işlemdir. Dünya küçüldü. Ve herkes elindeki döküm anları kendi adı ile bile yayınlayabilir ve internette yerini alabilir dedik.
Yaptığımız yayın beklenilenin üzerinde
takdir topladı. Bu vesile ile bazı bilinmezleri de burada açıklamakta fayda vardır diye düşünüyorum. Bir kere ben 1975 yılından bu yana sürekli fotoğraf çeken biriyim. Bu nedenle elimde Kumru ile ilgili çok sayıda fotoğraf var. Yine 1989 yılından bu yana sürekli köşe yazısı yazan sayısız gazete haberi yapan birisiyim. Bu nedenle de elimde çok sayıda bilgi ve belge mevcuttur. Bunlardan en önemlisi ise 1987 yılında bu yana Kumru ilçesi’nin kitabını çıkarmak amacıyla Kumru ve köylerini adım adım dolaştım. Çok sayıda Kumru ile ilgili araştırma yazılarım değişik gazetelerde yayınlandı. Yakın bir zamanda Kitapta basılacak inşallah. Bu nedenle de elimde çok sayıda doküman var. Tüm bunlardan dolayı www.kumru.org kabul gördü. Ve takdir topladı. Ziyaretcilerimizin bu olumlu yaklaşımı neticesinde biz de aralıksız yayınımızı sürdürdük. Son beş yıldır internette gelişti ve büyüdü. Bu gelişme ve büyümede Kumrumuz ne durumda?...
www.kumru.org sitemizin sponsoru Mehmet Arşin’in www.fizme.com sitesi bütün güzelliği ile bizimle birlikte yayınını o günden bu yana sürdürmektedir. Daha çok Fizme ve Fizmeliyi tanıtan site Fizmelinin buluşma noktası olarak bilinmektedir. Son derece başarılı ve örnekliğini sürdürmektedir. Ben şahsen bilgisayarı da sayfa yapmasını da kendim uzun çaba sonucu öğrendim. Frontbeç denilen programla çalışıyorum. İşin tekniğini hala bilmem. Şimdi ise asp ve php denilen dillerle çok kolay güncelleme yapılabiliyor. www.kenthaber.com’un Kumru editörü olarak haber geçiyorum ve yazı yazıyorum.
Kullanıcı adı ve şifre ile istediğiniz belgeyi yayınlama imkanı mevcut. Ben hep acaba kumru.org’u nasıl bu şekle dönüştürürüz derken Tuncay Elma Kardeşimizin http://www.kumrukent.com sayfası beni son derece sevindirdi.
Nihayet aradığımız dille bir yayın yapan bir site karşımızda...Gerçi Kumru Belediye sayfası yeni yayına girdi. Ancak burası resmi bir alan...Bizim arzuladığımız dil olsa da yayın çok zor. Tuncay Elma Kardeşimizin http://www.kumrukent.com’sayfası son derece güzel. Sayfa düzeni olarak ta mükemmel. Şimdiden Kumrumuza hayırlı olsun diliyor Tuncay Kardeşimi de kutluyorum... İlk yazımda diğer sitelerle de bir gözlemimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Siteleri ve bu tür yayınların çoğalması iyi. Ne var ki kes kopyala yapıştır mantığı ile site yapmak hoş olmadığı gibi suçtur da...Önemli olan ordan burdan çalarak yayın yapmak değil, yeni şeyler üretmektir. Bu tür yollarla bir şey yapma çabası olanlara benim bir önerim olacak.
http://www.kumru.forumkurdu.com/viewtopic.php?t=48&mforum=kumru sayfasındaki yazıyı okumaları. Yani en azından yasal zorunlulukları bilirlerse kendilerine de zarar vermemiş olurlar. Bu hem yasal bir zorunluluktur ve hem de emeğe saygıdır. Neticede kaynak belirtilmesi yapılan çalışmanın ağırlığına da bir katkı, yayının da kalitesine bir etkendir.
Haftalık olarak yazdığım Karadeniz Haber Postası Gazetesindeki yazılarıma sağlık problemlerim nedeniyle bir süreliğine ara vermiş bulunmaktayım. Vakit buldukça kumrukent sayfasında Tuncay Kardeşimizin arzusu üzerine ara sıra yazmayı düşünüyorum. Ayrıca bu yazılar kenthaber kumru sayfasında ve kumru org sayfasında da yayınlanacaktır. Şimdiden belirteyim ki, yazdığım yazılar gurbetteki Kumrulular için Kumruda olup bitenleri aktarmak ve gurbettekileri Kumrululara kumruda olup bitenlerden haberdar etmek olacaktır. Yine suya sabuna dokunmadan yorumlarımız ve önerilerimizi de sizlerle paylaşmak arzusundayım.
Yeni yazılarımızla buluşmak dileğiyle yeni sitemiz kumrukent.com hayırlı olsun diyor, Tuncay Elma kardeşimi tekrar tebrik ediyor Kumrudan sevgi ve selamlarımı iletiyorum....
Bekir Akkaya-Kenthaber/Kumru
Yayın Tarihi : 19 Haziran 2005 Pazar
Güncelleme :19 Haziran 2005 Pazar 22:28
Yorumlarınız
Mustafa Bilikci IP: 85.100.90.xxx Tarih : 03.07.2005 23:29:26Öncelikle geçmiş olsun acil şifalar. Kumru için yapmış olduğun ve yapmaya devam ettiğiniz uğraşlar için teşekkür ediyorum. Kumrunun biyografisi olarak hazırlanan veya hazırlanacak olan bir sayfada resimlerin full digital olarak çekilip ve presentasyon edilmesi popülariteyi arttıracaktır. Ferhatoğulları Kalaycı Mehmet Kızı Fahriye İçeden oğlu Mustafa Bilikci.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...