13 Mayıs 2022

Ozan Selami'den Bana Şiir / Bekir AKKAYA

Nasip olursa elimdeki tüm bilgileri internete aktarmayı düşünüyorum. Bu cümleden olarak bana yazılanları da zaman zaman sizlerle paylaşmanın hoş bir şey olacağı kanaatindeyim. Hele de vefat ederek aramızdan ayrılan dostlarımızı hatırlamak ve onlara bir fatiha olsun göndermek elbette görevimizdir.
Notlarımın arasında aramızdan ayrılan bir dostumun kendi el yazıları ile bana yazmış olduğu şiirleri görünce hayli duygulandım. Daha önceden bir gazetede kısaca hayatını http://bekirakkaya.blogspot.com/2008/06/ozan-selamiyi-rahmetle-anyorumbekir.html yazmış olduğum Kumrulu Ozan Selami yani Selahattin Sara’dan söz ediyorum. O benim çok iyi bir dostumdu. Kendisine Allah rahmet etsin diyorum. Çok güzel şiirler yazardı. Hatta benim bildiğim yüzlerce şiiri bulunan bir defteri vardı.

Benim tahminim bu birinin elinde. Sağlığında bunu kendine vermişti. Ve bana da söylemişti. Ben buradan bu defter kimde ise bunu ortaya çıkarsın ve Ozan Selami’nin canı kadar koruduğu şiirleri bari vefatından sonra basılsın. Ve Kumru çok güzel bir şairi ile tanışsın. Ozan Selami’nin yakınlarını tanımıyorum. Eğer bu şiirlerle dolu defter yakınlarında ise bu çağrım onlar için de geçerlidir.

Şimdi sizlere Kumrulu Ozan Selami diye tanınan Selahattin Sara’nın 15 Ocak 1998 ve 20 Şubat 1998 tarihinde benim için yazdığı şiirleri paylaşmak istiyorum. Tekrar Allah rahmet eylesin… İşte o şiirler…

TEŞEKKÜRLER

Yaptıkların Kumru için
Teşekkürler Bekir Hoca,
Halka hizmet vermek için
Teşekkürler Bekir Hoca.

********
Tez’in başarılı olsun.
Umudun yerini bulsun.
Bu gençlik seni anlasın.
Teşekkürler Bekir Hoca.

********
Kumru’yu kaleme aldın.
Elbet kayda değer buldun.
Yaza yaza sona geldin.
Teşekkürler Bekir Hoca.
********
Muhabbetin sözün güzel.
Ahlakın erdemin güzel.
Kumru için tezin güzel.
Teşekkürler Bekir Hoca.
********

Ruh haletin yapın sağlam.
Türk-İslam inancın sağlam.
Sözünle güvenin sağlam.
Teşekkürler Bekir Hoca.
********

Hizmet aşkın maddi değil.
Her yiğidin haddi değil.
Genel yorum sathi değil.
Teşekkürler Bekir Hoca.
********

Yılgınlığa düşmeyesin.
Kararından geçmeyesin.
Yazmaktan usanmayasın.
Teşekkürler Bekir Hoca.
********

Selamiyim gördüm seni
Adım adım sordum seni
Hoşgörülü buldum seni.
Teşekkürler Bekir Hoca.

20 Şubat 1998
Ozan Selami
**********

BEKİR AKKAYA

Bir omzunda çanta dolaşıp durur.
Dünyanın derdini çekmeye gelmiş.
Bin bir düşünceli duygulu yürür.
Namerdin kolunu bükmeye gelmiş.
********

Köroğlu misali ölmez memleket
Hizmettir vatana katkınız servet.
İnsanın gönlüne sevgi muhabbet
Yunus Emre gibi ekmeye gelmiş.
********

Klasör klasör bilgi yumağı
Vatan için sızlıyormuş imiği
Bir gün anlatacak Kumru gerçeği
Satır satır tarih dökmeye gelmiş.
********

Ne kadar iddialı nedir bu azmin
Seni görenler de sanacak gezgin.
Kumruyu tanıtmak bu olsa yazgın.
Kumru’ya dikkat çekmeye gelmiş.
********

Aşağıdamlalı Akkaya Bekir.
Daim Hakka olsun kalbinle zikir.
Ozan Selamiyim Yarabbi Şükür.
Beldemizden yazar olmaya gelmiş.
********

Bir yanda ahlakı değerler doğru
Bir yanda siyasi intiba seyri
Bizler bu toprağın canıyız gayrı
Sorunlara çözüm kurmaya gelmiş.
********

Kıskandım Bekirim kıskandım seni
İspatla Kumruyu işte tam yeri.
Hedefler bellidir dönülmez geri.
Düşmanı fikirle vurmaya gelmiş.
********

Bilmeli insanlar fanidir dünya.
İyi eserlerle gelinen nokta.
Beceremiyenler şaşkın ve şokta.
Akkaya teselli vermeye gelmiş.

15 Ocak 1998
Kumrulu Ozan Selami
*********
Ozan Selamiye bir fatiha okumanız dileğiyle. Bekir Akkaya/kumru

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...