26 Aralık 2009

Ordu İmam Hatip Liseliler Grubu Üzerine /Bekir AKKAYA

1999 yılından bu yana internetle çok içli dışlı olmama rağmen FACEBOOK’ta Ordu İmam Hatip Lisesi Mezunlarının grubunu yeni keşfettim. Daha doğrusu facebook’u ben yeni keşfettim.
Baştan şunu belirtmekte fayda var. Facebook muhteşem bir şey. Önceleri bu konuda pek
fazla bir bilgim yokmuş ki, hep uzak kalmışım. Keşke bu paylaşım sitensin önemini daha önceleri anlamış olsaydım.

Facebook paylaşım sitesi paylaşmaktan mutlu olan herkes için büyük bir nimet. Bilmeyenler için söylemiş olayım ki, diğer internet sitelerinde paylaştıklarınızın her türünü buradan çok daha kolay yapabilme imkanı var. Sohbet edilebildiği gibi yazı, fotoğraf ya da başka sitelerden her tür dökümanı hem kendi sayfalarınızda yayınlayarak hem de başkaları ile paylaşma imkanı mevcut. İstediğiniz kadar grup kurabilir ya da kurulan yüzlerce gruba üye olabilirsiniz. Siz ne yapmak istiyorsanız o konu mutlaka facebook’ta sizin için bir şeyler bulunmaktadır.

İşte ben de Facebook sayesinde Ayşe Sula Ceylan tarafından kurulan Ordu İmam Hatip Lisesi Paylaşım grubunu keşfetmiş oldum. Bu grup 14 Ekim 2008 tarihinde kurulmuş. Ve bu grupta yer almış birkaç fotoğraf beni heyecanlandırarak ta 1980 yıllarına götürdü. Ve bazı öğretmenlerimin vefatlarını bu grup sayesinde ve bazı arkadaşlarıma da bu grup sayesinde ulaşma imkanım oldu. Grbun kurucusu Ayşe Sule Ceylan’a sonsuz teşekkür ederim.

Ben Ordu İmam Hatip Lisesinden 1981-1982 dönemimde mezun oldum. 1987 yılından bu yanada yine Ordu’nun bir ilçesi olan Kumru’da öğretmen ve Kumru Öğretmenevi Müdürü olarak görev yapmaktayım. Kendi ilim ve kendi ilçemde görev yapmamdan kaynaklanan sebepten olsa gerek o yıllardaki okul arkadaşlarımdan bir çokları ile görüşüyorum. Sık sık Ordu’ya giden biri olarak ta bir çok öğretmenlerimle de görüşme imkanım oluyor.

Son zamanlarda ise hiç görüşemediğim bazı arkadaşlarla da telefonda görüşme imkanım oldu. Hepsinin arzuları hep aynı. En az yılda bir kez de olsa bir araya gelme imkanı olabilir mi?

Ben şahsen daha önceleri Nuri Kahraman’ın Başkanlığını yaptığı Ordu Ensar Vakfı’nın öncülüğünde yapılan birkaç etkinliğe katıldım. Ve çokta gözel oluyordu. Bir çok arkadaşla bir araya gelip geçmişi anıyorduk. Bilmediğim nedenlerden dolayı bu bir araya gelişler yok oldu. Şimdi böyle bir şey daha kolay ve çok katılımlı olur diye düşünüyorum. Şimdi hem telefonla ve hem de internet yolu ile duyuruların yüzlerce insana ulaşması çok kolay.

Katılamıyacaklar dün olduğu gibi bugünde aynı nedenle katılamıyacaklardır. Ya görev yaptıkları ya da bulundukları yerlerin uzak oluşu. Ya da bulundukları yerlerin makamsal yönden İmam Hatipli olmanın zarar gelir düşüncesi. Bu son cümlem artık bana göre anlamsızlaştı. Şahsen benim gözlemim artık son bu kat sayı mayı durumları “BEN İMAM HATİPLİYİM” cümlesinin açıkça söylenme durumuna gelişidir ki, artık gizlenmenin pek bir anlamı kalmadı. Hatta İmam Hatiplilik bir ayrıcalık haline geldi. Kıymetlendi ve hatta en çok reklamı yapılan ve bu cümleyi imam hatipli olmasa bile dillendirenin kazançlı çıktığı görüldü. Bana göre İmam Hatiplilik hiçbir zaman gündemden düşmeyecek. Ben şahsen bunda da bir hayır olduğunu düşünüyorum.

Gereksiz yere derin mevzulara girmeyelim ve asıl konumuza dönelim.

Ayşe Sula Ceylan tarafından kurulan Ordu İmam Hatip Lisesi Mezunları Paylaşım grubunun adresini buradan hemen yazalım da merakta kalmayın. http://www.facebook.com/group.php?gid=42258920750&ref=ts

İnternet ortamında yazılarıyla tanıştığım bir çok dostuma buradan seslenmek istiyorum. Eğer Facebook’a üye değilseniz hemen olun ve arkadaş grbunuzu oluşturup yazılarınızı burada da yayınlayınız ki, bir çok insan özellikle de tanıdıklarınız istifade etsin.

Ayşe Sula Ceylan tarafından kurulan Ordu İmam Hatip Lisesi Mezunları Paylaşım grubuna ben şahsen destek vermeye gayret gösterecem. Ne kadar doğru olur ya da faydalı olur bilmem ama internet ortamında bulduğum tüm dökümanları herkesin görebileceği ve yararlanacağı bir şekle getirerek (sadece facebook üyeleri değil) bir blog sayfasında da derli toplu bir şekle getirecem. Bunun için bir sayfayı deneme olarak sizlere sunmaktan son derece mutluyum. Ayşe Sule Ceylan’ın sayfasından esinlenerek kurduğum ORDU İMAM HATİP LİSESİ MEZUNLARI SAYFASININ İNTERNET ADRESİ ŞÖYLE : http://orduimamhatiplisesi.blogspot.com/

kumruhaber@gmail.com , kumruvehaber@hotmail.com ya da bekirakkaya@yahoo.com ‘a gönderdiğiniz Ordu İmam Hatip Lisesi ile ilgili tüm bilgiler, yazılar, fotoğraflar ve her tür doküman buradan gönderenin adı ile yayınlanacaktır.

Yine kendinizle ilgili bilgi ve belge ve şu anda hangi iş ve nerede olduğunuz fotoğraflarınızla birlikte yayınlanacaktır. Bunun için mutlaka kendi çalışma düzenimden bir zaman ayırmayı düşünüyorum. Siz de bu konuda yardımcı olursanız çok daha faydalı olunacağını ümit ediyorum.

Belki çok yakın bir zamanda tüm arkadaşlarımızın Ordu İmam Hatip Lisesi Mezunlarının muhteşem bir bir araya gelişlerine şahit oluruz ki bizim de böyle güzel şeylere vesile olmamızda inşallah bir payımız olur.

Hepinize sevgi ve selamlarımı iletirim. Bekir AKKAYA/KUMRU HABER/KUMRU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...