14 Şubat 2014

CHP KUMRU BELEDİYE BAŞKAN ADAYI İHSAN CAYAK İLE SÖYLEŞİ / KUMRU MANŞET

CHP Kumru Belediye Başkan Adayı İhsan Cayak ile Kumru Manşet Bir Söyleşi Gerçekleştirdi...Söyleşinin tamamını sizlere sunuyorum...

İHSAN CAYAK HER ŞEYİ AÇIK AÇIK ANLATTI

1-İhsan Cayak kimdir? Bize tanıtır mısınız?

1955 Kumru doğumlu olan İhsan CAYAK, ilk ve orta öğrenimini Kumru’da, Lise öğrenimini ise Ordu Lisesi’nde derece alarak başarıyla tamamlamıştır. 1978 yılında Fındık Tarım Satış Kooperatifi ( Fiskobirlik )’nde çalışma hayatına başladı. 25 yıl Fiskobirlik bünyesinde Muhasebe Müdürlüğü ve Kurum Müdürü olarak başarılı çalışmalara imza attı ve kurum tarafından defalarca başarı belgesiyle ödüllendirildi. 1999 yılında Kumru Fiskobirlik Müdürü olarak emekli oldu. 2000 yılında Fiskobirlik seçimlerinde Kumru Fiskobirlik Yönetim Kurulu Başkanı seçildi. Fiskomar A.Ş. de Yönetim Kurulu üyeliği ve Denetim Kurulu Üyeliği görevlerinde bulundu. Aynı zamanda çeşitli dernek ve sivil toplum kuruluşlarında görev yaptı. Kumru Fiskobirlik Yönetim Kurulu Başkanlığını sürdüren İhsan CAYAK evli ve 4 çocuk babasıdır.

2-Geçtiğimiz seçimlerde oy oranı çok düşük olan DSP’den aday olmuştunuz ve yüksek oy almıştınız. Şimdi ise CHP’den aday oluyorsunuz bunun size

bir katkısının olacağını düşünüyor musunuz?
Kumru’da sol parti olarak tek adaysınız bu sizce avantaj mı dezavantaj mı?

Evet yıllarca DSP çatısı altında siyaset yaptım, Şimdi de CHP teşkilatıyla birlikte siyaset yapıyorum, partimin ilkelerine, siyaset anlayışına son derece önem veriyorum, fakat ben olaya yerelde CHP, MHP veya AKP olarak bakmanın yanlış olduğunu düşünüyorum, Şöyle ki; Son günlerde ülke olarak siyaseten çok kirlendik/kirletildik. İnsanlar siyasetçiye olan güveni kaybetti. Herkesin morale ihtiyacı var. Demek istiyorum ki, enseyi karartmayın; Kumrumuzda siyaseten temiz, kirlenmemiş insanlar var. Ve her fırsatta her yerde dile getiriyorum: Kimseye artık sağcı ya da solcu diye bakmıyorum; fikir namuslusu mu, vicdanlı mı, ahlaklı mı, kişilikli mi? diye bakıyorum. Benim ölçüm artık bu insani değerler. O nedenle diyorum ki: Kumru halkı, İlçemizde ahlaklı insanlara belediye başkanlığı görevini versin, kirliliğe bulaşmamış temiz insanları göreve getirsin..Sol ya da sağın avantajından çok, şahsım ve birlikte hareket ettiğim arkadaşlarımla, bu değerleri taşıdığımıza inandığımdan, bunu kendi açımdan avantaj olarak görüyorum.

3-Ulusal ve yerel basında haberleriniz, açıklamalarınız diğer adaylara oranla çok daha fazla yer alıyor. Medya ile ilişkileriniz güçlü görünüyor bu noktada CHP olarak özel bir çalışma var mı yoksa kişisel çalışmalarınızdan kaynaklanan bir başarı mı?

Evet. Yerel ve ulusal basında çokça haberlerimiz yayınlanıyor. Görsel ve yazılı medyanın gücüne inanıyorum, basın mensubu ve gazeteci arkadaşlarımızla her zaman iyi ilişkiler içerisinde olmaya özen gösteriyorum. Onlar olmazsa yaptığımız çalışmaların, halka duyurulması noktasında eksik kalacağımızı düşünüyorum. Fakat sizi tenzih ederim; gazeteci ve (GAZET)eci ayırımını da iyi yapmak gerektiğini düşünüyorum. Maalesef mesleğinin gereklerini yerine getirmekte zorlanan arkadaşlarımızın da bazen aramızda olduğunu gördüğümü üzülerek belirtmek istiyorum. Ayrıca sosyal medya insanlar tarafından hayli ilgi gören ve etkili bir iletişim aracı. Elimden geldiğince sosyal medyayı da etkili bir şekilde kullanmaya çalışıyorum. Tabi, yerel basından arkadaşlar bizleri takip ediyorlar ve sürekli iletişim kuruyorlar, yaptığımız çalışmaları halka duyurma noktasında bizlere yardımcı oluyorlar. Sizlerin aracılığıyla bütün basın emekçisi kardeşlerime işlerinde kolaylıklar diliyorum. Kumru Manşet olarak sizleri de ilçemizde sosyal medyanın lokomotifi olarak görüyorum ve sizlere de yaptığınız başarılı ve tarafsız haberciliğinizden dolayı teşekkür ediyorum.

4-Bu seçimde rakiplerinizin güçlü olması gözünüzü korkutuyor mu? Özellikle Demircili mahallesinin üç adayının olması sizce avantaj mı dezavantaj mı?

Benim CHP Kumru Belediye Başkan Adaylığımın kesinleştiği tarihte, diğer parti adaylarının hiçbirisi belli değildi. Ben aday olurken, diğer partilerden kim aday olur diye hesap yapmadım. Çizgimden sapmadan çalışıyorum ve 31 Mart akşamı başarıya ulaşabilmek için sonuna kadar da çalışmaya devam edeceğim. Kişileri ve kurumları tenzih ediyorum sadece mecazi anlamda söylüyorum, büyüklerimizin meşhur bir lafı vardır; ^^Çakaldan Korkan, Ormana girmez.^^ Kumru’nun diğer mahalleleri gibi Demircili Mahallemiz de bizim için, hizmet noktasında yıllarca göz ardı edilmiştir. Demircili Mahallemizden üç adayın çıkması demokratik bir zenginliktir, Demircili Mahallesinde yaşayan kardeşlerim, diğer mahallelerde olduğu gibi, bunu hem kendi açılarından, hem de bizim açımızdan avantaja dönüştüreceklerine yürekten inanıyorum.

5-Ulusal basına verdiğiniz elekçi deresi problemi ve su problemi ile ilgili haberleriniz yankı buldu. Şayet ki başkan olursanız bu konuyla ilgili planlarınız var mı?

Ben bu konunun yıllarca takipçisi oldum ve olmaya da devam edeceğim. Kumrulular adına gittiğim her toplantıda bu konuyu dillendirdim, çözüm noktasında önerilerde bulundum. 21. yy Türkiye’sinde benim Kumrulu kardeşlerimin evinde su akmıyor, patpatlarla evlerine su taşıyan ailelerimiz var. Bu benim, bir Kumrulu olarak içimi acıtıyor, yüzümü kızartıyor. Böylesi can alıcı bir konuda sessiz kalamazdık. Ben böylesi hassas bir konuda serzenişimizin yerel ve ulusal basında az bile yer bulduğunu düşünüyorum ki halen daha çözüm adına bir adım atılmış değil. Buradan Kumrulu kardeşlerime açık ve net beyan ediyorum. Allah izin verirse Kumrulular bizi bu göreve layık görürlerse, Kumru’nun su problemini 1 yıl içerisinde çözüme kavuşturmak benim boynumun borcu olsun. Bu konuyla alakalı projemizin fizibilite çalışmalarını tamamladık. Ordu Belediye Başkanımız ve Büyükşehir Belediye Başkan Adayımız Seyit Torun da bu konunun takipçisi, Ordu Belediyesi’nde görevli mühendis arkadaşlarımın, proje noktasında her zaman yanımızda olduklarını da bilmenizi istiyorum.

6-Yaklaşık 5000 oyu bulunan Fizme’nin tek adayı bulunuyor. Sizin Fizme ile ilgili özel bir çalışmanız olacak mı ya da var mı?

Fizme beldemiz, gerek ticari gerekse sosyal açıdan Kumru ilçemiz ile sürekli hasbihal içinde olan bir beldemiz. Fizme ve Yukarıdamlalı Beldelerimize (artık Kumru’nun mahalleleri oldular) yönelik hazırladığımız projelerimiz elbette var, bu projelerimizi seçim beyannamemizde de göreceksiniz; eksik ve tamamlanmamış yolların bitirilmesi, evsel katı atıkların toplanması ve taşınması, 2 adet muhtar evi, Fizmeli halkımızla birlikte belirleyeceğimiz noktalarda yapacağımız 5 adet çocuk oyun alanı ve Fizme’mizin faziletli insanlarının boş vakitlerini geçirebileceği sosyal donatı alanları, Fizme için düşündüğümüz projeler arasında bulunmaktadır.

6-Şayet seçilir ve başkan olursanız Kumru ile ilgili projeleriniz nelerdir? Kumrulular neden size oy vermelidir?

Biz şeffaf belediyeciliği önemsiyor ve bunu hayata geçirmek istiyoruz. Halk belediyenin nasıl yönetildiğini, belediye de hangi işlerin yapıldığını bilmelidir. Halktan kopuk bir belediyecilik olmaz, olamaz. Rutin hizmetleri yerine getirmek zaten görevimiz. Ben, Kumru’ya artı değerler, artı hizmetler kazandırmak için göreve talibim. Yol, kaldırım, asfalt, çöp toplama… Bunlar bir belediye başkanının zaten yapmakla yükümlü olduğu görevleridir, birer lütuf değildir. Biz rutin belediyecilik hizmetlerini vaat etmiyoruz, vatandaşın derdine çare olmak için geliyoruz. Kumru halkı, projelerimizi değerlendirsin, incelesin, eleştirileri varsa bizlere bildirsin, hep birlikte, katılımcı çözüm yolu ile Kumru’muzu daha güzel yaşanabilir bir ilçe haline getirelim.

Kumru’ya Hayat Verecek Projelerimiz
Kumru Sanayi Sitesi Projesi
Elekçi Deresi Islahı ve Peyzaj Projesi
Elekçi Deresi Üzerine 2 Adet Yayaların kullanabileceği Asma Köprü Projesi
Kadınlar Pazarı ve Modern Pazar Yeri Projesi
İçme Suyu ve İçme Suyu Getirme Projesi
Yeni Kumru Cumhuriyet Meydanı Projesi
Kumru Turizm ve Doğal Kaynak Fakültesi Projesi
Kayabaşı’na Seyir Terası, Aile Kafeterya ve Restaurant Projesi
Kumru Şehirler Arası Otobüs Terminali ve Köy Garajı Projesi
Kadın Dinlenme Evi ve Mescit Projesi
Mahalle Ve Köylerimize Mahalle Parkları ve Çay Bahçesi Projesi
Her Mahalleye Muhtar Evi Projesi
Kumruspor’u 2 Yıl İçinde Ordu 1. Amatör Ligine, 5 Yıl İçinde Bölgesel Amatör Lige Çıkarma Projesi
Belediyemize Bağlı Gurup Yollarının Genişletilip Sıcak Asfaltla Kaplanması Projesi
Taksici Esnafımız İçin Modern Taksi Durakları Projesi
Belediye Desteği İle Sıvasız ve Boyasız Ev Kalmayacak Projesi
Engelli Vatandaşlarımız İçin Engelli Yürüyüş Yolları ve Desteklenmesi Projesi
Şehir içi Trafik Akışının Bir Düzene Sokulması ve Çevre Yolu Projesi
Kadınlara ve Genç Kızlarımıza Yönelik El Becerisi Kursları ve Sosyal Hayatı Geliştirme Projesi
Kapalı Hayvan Pazarı Projesi
Kumrulu İş Adamlarımızın Teşvik Edilmesi ile Kumru’ya İş ve İstihdam Projesi
Daha Temiz ve Yaşanabilir Kumru İçin Katı Atık Toplama ve Taşıma Projesi
Sokak Hayvanlarının Toplanması ve Rehabilitasyonu Projesi
Kumru Kültür Sarayı ve Sinema Salonu ,Müzik, Folklor El Sanatları Eğitimi Projesi
Derbent’den Kumru’ya Çift Taraflı Işıklandırılmış, Kaldırım ve Yürüyüş Yolu Projesi

Seçim Beyannamemize koyduğumuz bu projelerimizin tamamının etüd çalışmaları, kaynak ve zaman hesaplamaları yapılmış durumdadır. Allah nasip ederse, Kumru halkı tercihini bizden yana kullanırsa seçim beyannamesine koyduğumuz projelerin tamamını 5 yıl içerisinde tamamlayıp Kumru halkının hizmetine sunacağıma söz veriyorum. Bizim belediyecilik anlayışımızda, söz verip de yapamadığımız takdirde bir daha Kumru halkının karşısına çıkamayız, Kumru sokaklarında utancımızdan gezemeyiz, halkımızın yüzüne bakamayız, anlayışı hakimdir. Bunun için diyorum ki biz söz verdiğimiz projelerimizin sonuna kadar arkasındayız.

7-Biliyorsunuz Ak Parti aday olarak Ticabi Civelek değil başka bir ismi gösterdi. Sizce iktidar partisinin kan değişikliği size yarar mı sağlayacak zarar mı? Ak Parti’de aday değişikliği sizin seçim planlarınızda değişiklik olmasına neden oldu mu?

Biz, Ak Partinin adayına göre seçim stratejimizin değişmeyeceğini daha önceki söylemlerimizde de belirtmiştik. Diğer partilerin adayları kim olursa olsun, başkalarına göre değil, kendimize göre bir yol haritası çizmeyi tercih ediyoruz. Bu anlamda bütün partilerin adaylarına başarılar diliyorum. Bizim siyasetimiz, Kumru sevdamız başkalarına göre değildir. Kumru’ya seçime kadar vaatlerde bulunmak için değil, sonuna kadar hizmet etmek için yola çıktık.

8-Son olarak Kumrululara söylemek istediğiniz bir şer var mı?

Öncelikle Kumru Manşet olarak sizlere, şahsıma böyle hoş bir söyleşi fırsatı verdiğiniz için teşekkür ederim, çalışmalarınızda kolaylıklar ve başarılar dilerim. Söyleşi boyunca sürç-i lisan ettiysek affola.

30 Mart yerel seçimleri için, zaman daraldıkça, ilçemizde de, doğal olarak gözle görülür bir şekilde siyasi hareketlilik yaşanmaktadır. Yaşanan bu siyasi atmosferde, partisi ne olursa olsun, bütün adayların ve arkalarındaki kitlelerin, Kumru’nun menfaatleri için yola çıktıklarını ve yarın yine yüz yüze bakacaklarını unutmadan, ilçemizde bu sürecin sağduyulu, seviyeli, saygılı, yapıcı bir şekilde devam etmesini diliyorum.

Kumru’muzun meydanına, parkına ve bahçesine, sanayi sitesine, Pazar yerine, yollarına, kaldırımlarına, bizimle birlikte Kumru’mun çamurlu yollarında yürüyen tatminkar, sabırlı Kumru insanına, gücü ortaya çıkmamış varlığına, gelişimine katkı sağlamak ve dokunmak için, çıkmış olduğumuz hizmet yolculuğumuz devam ediyor. Fikirleriyle, tebessümleriyle, telefonlarıyla, mesajlarıyla ve en önemlisi dualarıyla, bu yolculuğumuza katkı veren tüm kardeşlerime, Kumru gönüllüsü arkadaşlarıma, elini sıktığım ve kendisinden güç aldığım binlere teşekkür ediyorum. Hepinizi çok seviyorum. İnşallah hep birlikte başaracağız, Kumru’muza hep birlikte hayat vereceğiz temennilerimle, kendimi Kumru halkına, Kumru halkını da Allah’a emanet ediyorum. Yüce mevlam, memleketimiz için hayırlısını eylesin. Saygılar sunuyorum.
KAYNAK : https://www.facebook.com/kumrumanset
*******.....................................................**********....................................................********


BEKİR AKKAYA ÖZEL ARŞİVİ /SİZ DE GÖNDERİN YAYINLAYALIM... bekirakkaya@yahoo.com----kumruhaber@gmail.com ***Sitemizde yayınlanan yazı, fotoğraf ve dökümanlar başka bir site ya da dergi-gazetede yayınlanacaksa önceden yazılı izin gerektirir. Sitelerimizde yayınlanan diğer döküman veya belgeler , kaynak gösterilmek ve sitesinin ilgili sayfasına link verilmek koşuluyla yeniden yayınlanabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...