22 Ağustos 2014

Geçmiş Olsun Doktorum / Bekir AKKAYA


İnsan olarak her birimizin en çok hizmet gördüğü yerlerden birisi de hastanelerdir. Kanunen doktor seçme hakkımız olsa da hastalığımızın aciliyeti bizleri zaman zaman hastane hastane ve doktor doktor dolaştırır. Tedavi olacağım diye gittiğiniz doktordan  bazen de hasta olur da çıkarız. Bazen de doktorluğun dışında gittiğimiz doktor, yaklaşımları ile ve söylemleri ile ilaç yazmadan  ağrıyan başımızın ağrısının kesildiğini hissederiz. Bilge bir doktor dostum “ilaçların büyük çoğunluğunun hiçbir etkisi olmadığını ve hastalıkların da birçoklarının psikolojik olduğunu” söylemişti.
            Hiçbir insanın sağlık kurumlarından ve doktorlardan uzak durma şansı yoktur. Ama halk arasında “ çok iyi doktor” ifadesine mazhar olan doktorlar çok nadirdir. Bu sözümüz “bilgi ve tecrübe’ye” dayalı durumu kapsamaz. Kasıtlı davranış yoksa tüm
doktorlarımız alanlarında uzmandır. Teşhis ve tedavilerini bilimsel yöntemlerle yerine getirirler. Ancak bazı doktorlarımız bilimselliğin yanında psikolojik yöntemi de uygularlar. Hangi hasta yanına gitse ilaçtan önce yarı yarıya hastayı tedavi de etmiş olurlar. Bu yöntem birazda yaratılış olarak doktorda şekillenir. Bilgi ve tecrübenin yanında insancıl yön devreye girince böyle doktorlara hayran olmamak mümkün değildir. Ne olursa olsun bu doktorlarımız hastalarının yanında bir kahraman ve en çok duayı da hak eden doktorlardır. Bizim inancımızda bilhassa hastaların duaları kabul olur. Zorunlu görevinin dışında hastalarına “nasılsınız” diyerek muayeneye başlayan doktorlar, hastayı yarı yarıya tedavi etmiş konumdadırlar.
            Bütün bu cümleler aslında üç doktoruma dua amacıyla kaleme alındı. Birinin adını zikretmeyeceğim. O benim doktorum olduğu kadar bilgem, beynim ve düşüncem. O benim en çok zamanımı alan ve zamanıma kıymet katan biri. O benim her zaman dua ettiğim bir insan. Uzak olsam da o her zaman benden biri. Benim görevim ona dua etmek ve hayırla anmak.
            Diğer iki doktorum Kumru Devlet Hastanesi’nde çalışıyor.
            Acile gittiğimde gözümün aradığı şifa meleğim O’dur. Hastasına “Oflamaz puflamaz.” Güler yüzlü ve ilgili. Hastasını bıkmadan dinler de dinler. Hastaları ne kadar çok olursa olsun muayene ettiği hastasına fazlasıyla zaman ayırır. Ve hasta muayene masasında çoğu kez tedavi olmuş olarak ayrılır. Kimden mi söz ettim. Tabi ki Dr. Bülent Telli. Buradan kendisine selam ve saygılar iletiyorum.
           

Beni tanıştıran bilge dostu. Mesleğinin dışındaki insan ilişkisine hayran kalmıştım. Randevularımı ondan almaya gayret göstermeye başladım. Önceleri bana gösterdiği ilgiyi dostumdan kaynaklandığını düşündüm. Sonrada tüm hastalarına gösterdiği özeni görünce hayranlığım daha da arttı. Erken randevu alırsanız ancak muayene olabilirsiniz. Muayene odası her gün kuyruk dolu. Teşhis  tam isabet.  Fakültelere gönderdiği hastalar mutlu ve duacı. Doktorumuzun erken teşhisi Proflarımızın da işine yaramış. Duydum ki o da hastalanmış. Kumru’da tanıdığım onlarca kişi duaları ile birlikte üzüntülerini de ifade ediyorlardı. Ben de çok üzülmüştüm. Altı ay tedaviden sonra şimdi Kumru Devlet Hastanesinde hastaları ile birlikte. Mesleğini bu kadar özümseyen nadir insanlardan biri. Kumru’da hastaların göz nuru. Kimden mi söz ediyorum. Tabi ki Dahiliye ve İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Suat Demirboğa. Değerli doktorum Kumru Devlet Hastanemize “Hoş Geldiniz” Çok geçmiş olsun. Dualarımız seninle.
                                                                             Bekir AKKAYA/ 23.08.2014/Kumru


                    KUMRU DEVLET HASTANESİNİ TANIYALIM

Sağlık tesisi 1998 yılında fiilen hizmete başlamıştır. 
2004 yılında atamaları yapılan Uzman ve Yardımcı Sağlık personellerinin göreve başlaması ile yataklı hasta tedavi hizmetine altyapı eksiklikleri giderilerek yemek ve laboratuvar ihaleleri yapılarak başlanmıştır.
2004 yılında 30 olan yatak sayısı 2005 yılında yapılan çalışmalar neticesinde 50’ye yükseltilmiştir.
2011 yılında idari bina yapılarak idari personel yeni binaya taşınmıştır. İdari personelden boşalan odaların bir kısmı servis odası olarak kullanıma açılmış, bir kısmı da Diyaliz servisi olarak kullanılmak üzere düzenlenmiştir.
 3.162 m2 toplam kapalı alana sahiptir. Ana bina 1998 yılında, Ek Bina 2010 yılında, Laboratuvar 2011 yılında hizmete girmiştir. 
5 uzman tabip, 4 pratisyen tabip, 3 diş tabibi, 61 sağlık personeli, 62 diğer personel olmak üzere toplamda 135 çalışanı ile hizmet veren sağlık tesisinde, 50 yatak ve 2 nitelikli hasta odası bulunmaktadır.
Sağlık tesisinde; Çocuk Hastalıkları, Genel Cerrahi, İç Hastalıkları, Kadın Hastalıkları ve Doğum, Algoloji, Acil ve Diş Polikliniği dallarında hizmet sunulmaktadır.
Hastane bünyesinde USG ve Diyaliz cihazları ile tetkikler yapılabilmektedir. 
Kaynak : http://ordu.khb.saglik.gov.tr/site/kumru-devlet-hastanesi/


********** ***Sitemizde yayınlanan yazı, fotoğraf ve dokümanlar başka bir site ya da dergi-gazetede yayınlanacaksa önceden yazılı izin gerektirir. Sitelerimizde yayınlanan diğer doküman veya belgeler , kaynak gösterilmek ve sitesinin ilgili sayfasına link verilmek koşuluyla yeniden yayınlanabilir.Bekir AKKAYA **********

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...