19 Kasım 2016

Aptal İnsanlar Kedilerin Nesi Olur? /Bekir AKKAYA

         
İnternette en çok kedilerle ilgili videoları izlerim…Fareleri yakalama maharetleri dışındaki tüm davranışlarına gülmemek mümkün değil. Önü uçurum olduğu halde emin adımlarla yürüyüşlerine devam etmeleri sonucu paldır – küldür düşmeleri, kaynar ekmeğe sulanarak tırnaklarının acıması sonucu bağırmaları ve devamında da unutarak aynı fiili tekrar yapmaları, aynada gördükleri kendilerine karşı efelenmeleri ardından aynaya dalmaları, duvara atlıyorum derken paldır küldür yuvarlanmaları. Birkaçını yukarda sıraladığım kedilerin yüzlerce davranışlarına gülmemek elde değil.
         Çevremde bazı insanların durumlarını ben kedilerin sakarlıklarına benzetirim. Yıllar önce Terme’de bir düğüne gitmiştim. Zil – zurna sarhoş bir adam kendini müziğin sesine kaptırarak kendinden geçmiş bir halde oynuyordu. Meydanda tüm kalabalık adamı izliyor ve
kahkahalarla gülüyorlardı. Sarhoş adam sadece kafasını sallıyor ve çevresindekilerden habersiz kendini büyük bir coşku ile oynamaya vermişti. Kendinin oynadığını sanıyordu.
         Kedilerin emin bir şekilde yürümesi ve sarhoşun oynaması gibi çevremizde de bu türden insanlarla karşılaşmamak mümkün değil. Her kesimden ve her sınıftan. Adam kendini öyle sanıyor.
         Aslında o kişi için bu durum büyük bir sermaye. Kafanın duvara çarpmasına ya da yüksekten düşmesine kadar “kendini bir şey sanma durumu” büyük bir sermaye.
            Albert Einstein; “Dahiliğin mutlak bir sınırı vardır, aptallığın asla.”  Derken bu tür sakar insanları kastetmiştir her halde.
            2006 yılında okuduğum “Apdallar üzerine” yazılmış bir yazıyı özetleyerek yerel bir gazetede paylaşmıştım.  Çok hoşuma giden o yazıların internet adreslerini sizlerle ile paylaşayım. Yazıları okuyunca sizlerin de hoşunuza gideceğinizden eminim. İşte Apdallar üzerine yazılmış bu iki yazı http://bekirakkaya.blogspot.com.tr/2007/12/aptalln-ilac-yok-1ariv.html   ve http://bekirakkaya.blogspot.com.tr/2007/12/aptalln-ilac-yok-2ariv.html
            Kendini mürebbiye sanan biri geçenlerde kendini aracı olarak görevlendirdiği birine beni “sikaya” çekmesi için görev vermişti. Büyük bir heyecanla görevi yerine getiren aracı daha sonraları “sikaya” çekilmiş. Aracı,  bana görevimi ve olmam gerekenleri,  benim dışımda iki kişinin yanında iletilmişti. “Sikaya” çekilmem kapalı bir odada beş kişilik bir ortamda gerçekleşmişti.
         “Mürebbiye Efendi” bu kez yüzlerce kişinin olduğu bir mekânda “emin adımlarla aldığı görevi yerine getiren aracıyı “sikaya” çekmiş.” Hayli güldüm…Mani yazıyorsanız “kafiye” uymuş…Alkışladım…
         Kedilerle,  insanların apdalları arasında mutlak bir ilişki mevcut. Kediler de abdallar da aynı sonuçla karşılaşıyor. Düşünmeden kolu bacağı kırma ve kazanımları elden çıkarma pahasına yapılan bu durumları izah etmem, emin olun benim boyumu aşıyor.
         2000 yılında “Ben Tiyatro İzlemeye Gidiyorum” diye bir yazı kaleme almıştım. O günden bu yana tam 17 yıl oldu. Kimler geldi,  kimler geçti. Yine kimler gelecek, kimler geçecek. Bir yıl öncesinde olduğum ameliyat sebebiyle bana “ Bedduamız geçti, oh oldu” dediklerinden bana bir “ Geçmiş Olsun” demeyenler bugün damdan düşen kedilerden beter durumdalar. İlenmeleri ve bedduaları kendilerini vurdu. Şimdi iç içeyiz… Çarpmayı düşünenler çarpıldılar…Hep öyle oldu. Ve hep böyle olacak. Allah beter etsin!
         Kimileri kendilerini gerçek Mürebbiye sanıyorlar…Gördüğümüz ve yaşadığımız tecrübelerden çıkan sonuç “ Eden bulur “ dünyası. Mayanızda – genlerinizde doğal dışı bir durum varsa ya da “oldum” sandığınız durum öncesi dışardan doğal dışı bir durum söz konusu ise bekleyin “ÇARPILMANIZ KAÇINILMAZDIR.” Çokları aynı davranış ve fiilleri nedeniyle telef oldu. Ve aptallar hep telef olur…
 Kediler emin adımlarla yürür ve sonunda paldır küldür düşer…
 Kumrudan selam ve saygılar….

 Bekir Akkaya/ 19 Kasım 2016 /Kumru

**********Sitemizde yayınlanan yazı, fotoğraf ve dokümanlar başka bir site ya da dergi-gazetede yayınlanacaksa önceden yazılı izin gerektirir. Sitelerimizde yayınlanan diğer doküman veya belgeler , kaynak gösterilmek ve sitesinin ilgili sayfasına link verilmek koşuluyla yeniden yayınlanabilir.Bekir AKKAYA **********

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...