27 Şubat 2017

KAPASİTENİZ YETMEZ! /Bekir AKKAYA (2003 YILI)

           
Sizlere 2003 yılında yani bundan tam 15 yıl önce http://www.kumru.org sayfasında yazdığım bir yazıyı paylaşmak istiyorum... O gün “KAPASİTENİZ YETMEZ” dediklerime bugün civcivler de katılmış...Allah hepimize nice 15 yıllar nasip etsin...İşte yıllar önce yazdığım o yazı...Kumru'dan sevgi ve selamlar...
        "Seni anlamadıklarında veya alay ettiklerinde sen sadece tebessüm et ve şu iki kelimeyi söyle: “KAPASİTEN YETMEZ” Bu cümle bana ait bir cümle değil.  Bu cümle iki gün önce okuduğum bir yazıdan alındı. Yazı çok hoşuma gittiğinden yaptığım siteye de koydum. Ara sıra okuyayım diye...

           Tabi ki insan sevilmek ve takdir edilmek ister. Kapasitesi ne olursa olsun tüm insanlarda bu duygular mevcuttur. Bazılarımız gerçek manada sevilir, sayılır ve takdir edilir. Bazılarımız da numaradan bu sevgi ve saygı bombardımanına tutulur. Eğer kapasitemiz var ise neyin ne anlama geldiğinin farkındayızdır. Ama ne olursa olsun yaptıklarımızın samimiyeti ve dürüstlüğüdür asıl bizi memnun eden durum. Anlaşılamamak veya
alay edilmek bu durumda pek de önemli değildir. Zaten kapasitesi olanlar yapılanları gerçek manada değerlendirirler. Değerlendiremeyenlerin ise kapasiteleri yetmez.

            Hayat kısa belki de yarın hiç yokuz bu dünyada. Yaşanılan anı çok iyi yaşamak gerekir. Yaptığımız her işi bir oyun ve eğlenceye dönüştürmek gerekir. Ve hiç bir şey de hayatımız kadar önemli değildir. Bu gerçeğin farkına varıp öyle yaşamalı. Öyle davranmalı. Hoşumuza gitmeyen hiç bir iş ve davranışı yapmamalıyız. İstenmedik davranışlarla hayatımızı zehir etmemeliyiz. Başkalarının kurallarını çok önemsememeli içimizdeki sese kulak vermeliyiz.

              Yaş olarak 35'i  10 yıl önce değirdim. 15'te ne isem bugün de aynıyım. Ömrüm olursa ne bileyim 75-85 fark etmez yine aynı olacağım. Nasıl mı ? Anlamaya kapasiteniz yetmez!

             Eğer çocukların çelik - çomak sesini duyarsam onların çağırmasını beklemeden koşarak onlarla oynamaya giderim. Köye çıkar ve çocuklarla pıtık ve bokuç oynarım. Benimle alay edenlere sadece "KAPASİTENİZ YETMEZ" derim ve oyuna devam ederim. Eğer kapasiteniz yetiyor ise ve alışıla gelmiş kurallara karşı gelme cesaretiniz varsa bir de siz deneyin bakalım. Emin olun hayatınızın en güzel günlerini yaşayacaksınız. Ama nerde "KAPASİTENİZ YETMEZ" ki!

            
Geçen gün kiraz ağacına ve tut ağacına çıktım. Annem "Koskoca adam oldun hala uslanmadın" dedi. Ben de sadece güldüm işte. Lügatlerde tanımlanan büyük adamlar bizim evin yanına gelince yere oturmazlar. Onlar ya sandalyede otururlar ya da altlarına annem minder getirir. Ben de çimenlerin, taşın ve toprağın üzerine oturmayı severim. Evin önündeki ağaca bizim ufaklıklar ipten salıncak yapmışlar. Ve gönüllerince sallanıyorlar. Geçen yaylaya gittik çocuklara salıncak yaptık. Evin önündeki salıncağa ve yayladaki salıncağa binmekten çocuklara sıra gelmedi. Öyle bir sallandım ki, kendimi 10 yaşında hissettim. Nasıl mı oldu?  Nasıl anlatayım ki, KAPASİTENİZ YETMEZ!

            Ünye'nin bir köyüne bir arkadaşla misafirliğe gitmiştik. Yanımdaki arkadaş orada tanınan birisi idi. Bir ara yol boyu gezmeye çıkardılar bizi. Bu arada yanımdaki arkadaş beni onlara tanıştırma gereği duydu. Dedi ki : ..........................Müdürü. Adam bir bana bir de bizim arkadaşa baktı. Adamın müdür diye beyninde oluşturduğu şablona ben hiç uymuyordum. Bizim arkadaşın da beni neden böyle tanıştırmak istediğini aşağı yukarı ben anlıyordum. Adamın duygu ve düşüncelerini de yaklaşık biliyordum. Böyle bir diyalogun sebebini siz de bilirsiniz her halde. Anlatmayayım çünkü sizin KAPASİTENİZ YETMEZ!

            İşin dışında resmiyeti sevmem ben. İnsan ilişkilerini tüm yönleri ile anlatan kitapları bilirsiniz. Nerede ne yapılır. Bey nerde, efendi nerde denilir? Önce bay mı el uzatmalı bayan mı? Tavuk nasıl yenilir, çatal nasıl tutulur? Ve bir sürü kural ve kaideler....Bana göre her iş ve davranışın en iyisi uygun ve yerinde yapılması. Resmi bir yerde yönetmeliklerle bu durumlar tüm ayrıntıları ile yer alır. Zaten kimsenin de bu kurallara itirazı olmaz. Eğer bulunduğunuz kurum veya kuruluş veya kuruluşta var olan insanlara sizin davranışlarınız bir zarar getirmiyorsa içten sese kulak vererek yaşamak ve davranmak lazım. Birileri ne mi der? Ne derlerse desinler hiç önemli değil çünkü onların KAPASİTELERİ YETMEZ!

             Aslında o kadar yakın örnekler var ki, burada yazmak çok zor. Neden zor derseniz "KAPASİTELERİ YETMEYENLER"in kapasiteleri yetmez de ondan.

               Bu  bakış açısından yola çıkarak, istemesem de bu site ile ilgili bazı duygularımı sizlerle paylaşmak istiyorum.

                
Bir kere bazıların vepmastar dediği bu siteyi yapan kişinin başta ifade ettiğim gibi çoğu kimselerce ters olarak algılanan davranışları mevcuttur. Ve bu site sadece bunlardan biridir. Bu site, siteyi bu şekle getirenin hoşuna gittiğinden ve bundan hoşnut olduğundan başka hiç bir amacı yoktur. Bu sitenin sahibi, internet olmadan  önce de keyf aldığından yazıyordu. Bu siteyi yapan kişiye yazdığından kaç lira alıyorsun diyenlere sadece gülüyor, neden yazdığımı anlatsam "KAPASİTENİZ YETMEZ" diyordu. Şimdi de aynı durumla karşı karşıyayım. Kimi diyor kendini pazarlıyor, kimi diyor reklamını yapıyor, kimi diyor büyük paralar alıyor....Daha neler neler diyenler var......Anlatıyorum, cevap veriyorum. Hiç biri fayda etmiyor. Diyorlar ki, böyle bir şey varsa mutlaka bir şeyler var. Bütün anlattıklarımıza rağmen bizi anlamayanlara artık tek cümle söylüyorum. KAPASİTENİZ YETMEZ!

                 Bundan önce "KUMRU " ismi üzerine yazdım. Eğer KUMRU İSMİNİ KULLANARAK İNTERNET SİTESİ AÇMAK YASAK DEĞİLSE BU KONUDA KİMSENİN HİÇ BİR SÖZÜ OLAMAZ....Kapasitesi olanlar ise böyle bir şey söyleyemez. Eğer yasak varsa biz de zaten böyle bir şey yapmayız.

                Son eleştiri yazılarından birinde deniliyor ki, "MAALESEF BU SİTE KİŞİSEL SİTE OLMAKTAN ÇIKTI" Peki neden çıktı? Bu kanaate nereden vardınız? Kişisel sitenin ölçüsü nedir? Eğer bu site bu duruma geldi ise yapanı alkışlayın. Bir şekilde maddi ve manevi olarak destek verin. Keşke bu vepmastarlığı bilsem ve sadece işim bu olsa bu adla beynimdeki siteyi ve çok geniş kapsamlı olarak ve kişisel bir site olarak daha da güzel şeyler yaparım. Yazılacak o kadar şey var ki, söylenecek o kadar şey var ki, paylaşılacak o kadar şey var ki? Sadece Kumru dışından bu site vasıtası ile bize gelen dokümanlar bundan daha büyük onlarca site yapabilecek durumda...

                Ben demekten de korkar oldum artık. Emin olun ne diyeceğimi bir şeyi nasıl ifade edeceğimi bilemiyorum artık. Ağza alınamayacak derecede sövgüler ve küfürler gönderenler de var. O gönderdiklerini onlara aynen iade ediyorum desem emin olun yakışmaz..O sövgüleri yapanların maksadını emin olun anlamış değilim. Bizleri " yayla yollarında TEVELER İÇİN  KUMRU BELGESELİ ÇEKERKEN bir görselerdi, ya da YÜZEY ARAŞTIRMALARI YAPILIRKEN BİLİM ADAMLARI İLE HEM DE SAKAT AYAKLARIMIZLA KUMRUNUN DAĞI TAŞI DEMEDEN DOLAŞTIKLARIMIZI VE TATİLLERİMİZİ BÖYLE HARCADIKLARIMIZI BİR GÖRSELERDİ bu isimsiz sövgülerini bilmem hala yaparlar mıydı? Emin olun yapmazlardı diye düşünüyorum. Niyetim kimseden merhamet filan dilemek değildir. 12 yıldan bu yana KUMRU'NUN DA BİR KİTABI OLSUN DİYE TÜM KÖYLERİ VE MAHALLELERİ DOLAŞAN VE FOTOĞRAFLAYAN BEN GEÇEN YIL ELİMDEKİ DOSYALARLA İSTANBUL VE ANKARA DA  DOLAŞTIĞIMI GÖRSELERDİ NE DÜŞÜNÜRLERDİ ACABA? Bilenler var ve bunlara şahit olanlar var. Bunları yaparken de hiç bir maksadımız yoktu. Bunlardan keyf alıyorduk. EN ÖNEMLİSİ KUMRUDA DA BİR ŞEYLER OLSUN İSTİYORDUK. Hepsi o kadar.

                 Fatsa'da ve Ünye de dördün üzerinde gazete çıkıyor. Onların TELEVİZYON KANALLARI DA VAR...Ya biz de ne var...Söyleyin Allah aşkına ne var biz de...

                  Sanatçımız var mı? Nerde dışardan getiriyoruz. Gazetecimiz var mı? Dışardan getiriyoruz. İnanmayacaksınız ama söyleyeyim. Uçaktan fotoğraf çekmek için bile dışardan fotoğrafçı getiriyoruz. Peki biz de yok mu? Var ama Kumrulu iseniz bir şey yapmaya kalkışırsanız SÖVÜLÜRSÜNÜZ DÖVÜLÜRSÜNÜZ. Kimin tarafından Kumrulular tarafından...Yazık çok yazık...

                  En yakın yer olduğu için söylüyorum size....EĞER KAPASİTENİZ VARSA NE DEDİĞİMİ ANLARSINIZ....Fatsa ve Ünye'nin sayısız internet sitesi var. Aynı yerlerin beşin üzerinde gazetesi var. Ya bizde....

                  Bu siteyi yapan ister inanın ister inanmayın her ay 140 milyon telefona internet parası veriyor. Org uzantısını ve 50MB alanı siteyi yapanın dostu Mehmet Arşin Bey parasını veriyor. Ve bir sayfayı veya bir haberi yayınlamak için harcanılan zaman ve emek...Şimdi ne düşündüğünüzü ve ne dediğinizi duyar gibi oluyorum..".Başa kalkma yapmasaydın...Para mı istiyorsun...Vay başına çal....Evet beyler KAPASİTENİZ YETİYORSA VE BENİ ANLAYA BİLİYORSANIZ DİYORUM Kİ.....BU SİTE PARA İLE BU HALE GELEN BİR SİTEDİR. BU SİTE ZAMAN HARCANILARAK YAPILAN KİŞİSEL BİR SİTEDİR. EĞER BU SİTE SİZİN DEYİMİNİZLE "MAALESEF KİŞİSELLİKTEN ÇIKTIYSA"  BECERİLERİNİZ VARSA , KAPASİTENİZE GÜVENİYORSANIZ AYRILAMADIĞINIZ VE HARCAYAMADIĞINIZ PARALARINIZA AZ DA SİZ KIYINIZ VE BÖYLE BİR SİTE DE SİZ YAPINIZ. EĞER YAPAMIYORSANIZ BİR ŞEYLERLE DESTEK OLUNUZ..BİR KATKINIZ OLSUN...EĞER SİTE YAPACAKSANIZ HAY HAY İŞTE SİSE YOLU : VE FORMÖLÜ : ARTIDAN 500 MİLYON FOTOĞRAF MAKİNESİNE, 80 MİLYON ÖĞRENMENİZ İÇİN KİTABA, BİR BİLGİSAYARA İHTİYACINIZ VAR...ARTIDAN BİLGİ VE BECERİYE, DERİN BİR HOŞ GÖRÜYE, KURUM -KURULUŞ- PARTİ-CEMAAT-ABİ- DAYI İLİŞKİSİNDEN UZAK BİR TUTUMA....ARTIDAN MEHMET ARŞİN VE ABDURRAHMAN ÖZBEK GİBİ DOSTLARA İHTİYACINIZ VAR....EĞER KAPASİTENİZ VARSA KİŞİSEL SİTEDE YAMUK YUMUK YAZI YAZARAK MORAL BOZMAYIN. SİTENİZİ YAPIN VE KENDİ YAPTIĞINIZ SİTEDE İSTEDİĞİNİZ GİBİ BİZİ ELEŞTİRİN. AMA BİZİ BİZİM YAPTIĞIMIZ SİTEDE ELEŞTİRMEYİN...YANLIŞIMIZI GÖSTERİN. AMA ADABA UYGUN OLARAK. ADAM GİBİ...KAPASİTENİZ VARSA...

                  BÜTÜN BUNLARIN YANINDA RAHAT VE HUZUR GEREKİYOR. YANİ ORTAMINIZ MÜSAİT OLMASI GEREKİR. NE DEMEK Mİ İSTEDİM? ANLARSINIZ KAPASİTENİZ VARSA!

                  Her yazılana söylenildiği gibi cevap vermiyorum. Ve vermedim de...Ancak benim sitede beni eleştirmek serbest, benim eleştirmem yasak. Böyle bir şey olur mu? Cevabını size bırakıyorum kapasiteniz varsa.

                   Bu site bu şekliyle bizim yorulmamıza kadar devam edecektir. Gelen mesajlardan güzel bir şey yaptığıma inanıyorum. Vicdanen rahatım. Eğer tanıtımsa, bir şekilde bizler de bu yolla KUMRUYU TANITIYORUZ...Yayınlanmasını arzu ettiğiniz yazı, haber, ilan ve her türlü doküman bu güne kadar olduğu gibi bundan sonra da gücüm yettiği kadar yayınlanacaktır. Bu noktada hiç tarafım yoktur. Kimse beni taraf olmakla suçlamasın. Tarafım güzel ve doğru olduğuna inandığım her şey...İsmimden rahatsız olanlar olursa bu da benim kişisel bir eksiğim olarak görülmelidir. Ve ismimi seviyorum işte....Yani kendimi seviyorum...

                 SON SÖZ : Eğer bu siteden hoşnutsanız ve davam etmesini arzu ediyorsanız bize destek olun. Nasıl mı? Ne demek isteğimi anlamış olmanız gerekir KAPASİTENİZ VARSA...

                 Her ne sürçü lisan ettikse af ola...12.07.2003---BEKİR AKKAYA/KUMRU

2003 YILINDA WWW.KUMRU.ORG'NİN ANASAYFASI


O GÜN YAZILAN YAZININ ORİJİNALLERİ


**********Sitemizde yayınlanan yazı, fotoğraf ve dokümanlar başka bir site ya da dergi-gazetede yayınlanacaksa önceden yazılı izin gerektirir. Sitelerimizde yayınlanan diğer doküman veya belgeler , kaynak gösterilmek ve sitesinin ilgili sayfasına link verilmek koşuluyla yeniden yayınlanabilir.Bekir AKKAYA/2000 **********

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...