6 Haziran 2018

Salih Mirzabeyoğlu Perde Arkasına Geçti /Bekir Akkaya

Mütefekkir Salih Mirzabeyoğlu  Hakka Yürüdü…
            Furkan Dergisi tarafından “Perde arkasına  geçti” ifadesi kullanıldı.
            Bu ifadeyi çok sevdim. Allah rahmet eylesin. İnşallah cenaze namazına Katılmak nasip olacak. Yarın Ramazanın ikinci gün İstanbul Fatih Cemii’nde ikindi namazından sonra cenaze namazı kılınacak.
            İnternette dolaşırken benim tüm sayılarını okuduğum ve arşivimde bulunan “TARAF” dergisinin
kapağını görünce bir iki cümle etme ihtiyacı hissettim.
            1993-94 yılları. O yıllarda her ay Ankara’ya gittiğimde mutlaka Ulus- Hacı Bayram Caminin bahçesindeki kitapçılara mutlaka uğrar birkaç kitabın yanında birkaç ta dergi alırdım.
            Hacı Bayram Camiinin eski halini bilen bilir. Orta yerden bir merdivenle ikinci kata çıkılırdı. Tam merdivenin çıkışında sağ tarafta bir kitapçı dükkanı vardı. Burada tüm dergiler satılırdı. İşte bu dergilerin arasında İBDA-C ‘ci denilenlerin yayın organları da bulunurdu. İşte TARAF dergisi de bunlardan biriydi.
            Yarın cenaze namazını kılacağımız Salih Mirzabeyoğlu’nu yazılarının ve de O’nun görüş ve düşüncelerinin yer aldığı yazıların bulunduğu dergileri bir solukta okur ve kitaplığıma götürmek üzere çantama koyardım. Şu anda bu dergilerin tamamı elimin altında.
            Ve bu dergiler yasaklanır ve sık sık toplanırdı. Ve yasaklandığında da dergiler aynı görüş ve düşüncelerle başka isim altında yayınlanırdı. Hatta bu düşüncede bir çok dergide yayınlanırdı.
            İşte ben 1993 yıllarında FETÖ’yü bu dergilerden öğrendim. Bugün terör örgütü olarak tescillenmiş FETÖ o günlerde bizzat o günün İBDA-C denilen dergilerde bugünkünden daha da öte bir şekilde İSLAM DIŞILIĞI açıkça ortaya koyulmuştu. Büyük ihtimal yasaklanması ve toplatılması FETÖ ÖRGÜTÜ’nün o günkü gücünden kaynaklı olduğunu bugün daha da iyi anlıyoruz. Benim şahsen 28 Şubat tezgahını o günden bugüne FATÖ’nün yaptığından hiçbir zaman kuşkum da olmadı. Bir çoklarının yeni keşfettiği bu durumu ben yıllardır hep söyler dururum.
            Bugün ben FETÖ denilen terör örgütüne lanet okuyorsam ta o günlerin TARAF dergisi  ve diğer Salih Mirazabeyoğlu’nun kitapları sayesinde bu örgütü tanıma fırsatım oldu. Benim çevremde bir çok insan ve benim çocuklarım bunların şerrinden bu dergiler ve kitapları okumamdan kaynaklı olarak uzak durmuştur.
            1993-94’lü yıllarda o günlere dair bir hatıramı paylaşmanın yerinde olduğunu düşünüyorum.
            Ankara – Ulus’ta Atatürk Heykelinin hemen yakınında o günlerde çok lüks olan ve döner merdiveni sadece o alış veriş merkezinde bulunan YİMPAŞ alış-veriş merkezi vardı.
            Dergiyi Hacı Bayram Kitapçılarından aldıktan sonra Ankara’da oturan bazı o zamanki şimdi isimlerini hatırlayamadığım arkadaşlarımızla zaman zaman YİMPAŞ’ın en üst katında lokantada ya yemek ya da çay içmek için bir araya gelirdik. Bendeki dergileri görünce çok sert tepki gösterirlerdi. Hatta daha sonraları bir araya gelince ben dergiyi saklamak zorunda kalır, göstermemeye çalışırdım. Bana öyle baskı yaparlardı ki “Salih Mirzabeyoğlu’nu çok ağır bir şekilde itham ederlerdi.
            Yine aynı yıllarda bana “FETÖ”         kasetlerini hediye ediyorlar Salih Mirzabeyoğlu’nu okumamamı istiyorlardı.
            Belki de Türkiye’de FETÖ’yü Terör örgütü olarak deşifre eden ve Türkiye’de Müslümanları uyaran tek kesim Salih Mirzabeyoğlu ve beraberindeki insanlardı.
            Yazımın ekinde yer alan TARAF DERGİSİ’NİN 5. SAYISI VE 1994 yılına ait  olup kapağında “Salih Mirzabeyoğlu'nu kimin hapise soktuğunu anlatan bir görsel İBDA'nın yayın organı Taraf 1994'te Fethullah gülen (FETÖ) için şöyle demişti 'Lafta müslüman, pratikte hain'
            68 yaşına  birbirinden değerli ve geleceğe yön veren 60 kitap ve binlerce arkasında talebe bırakan Mütefekkir Salih Mirzabeyoğlu’na Allah’tan rahmet yakınlarına ve sevenlerine sabırlar diliyorum.

            Bekir AKKAYA / 17.05.2018 /Üsküdar /İSTANBUL
**********
©© Bekir Akkaya Blogspot Copyright 2000 ©© Sitemizde yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır. Kaynak göstererek kullanmaya özen gösteriniz. Tüm metin, resim ve içeriğin hakları https://bekirakkaya.blogspot.com.tr/ye aittir. 5846 Sayılı Kanuna rağmen çalınan her türlü içeriğin hukuki ve cezai sorumluluğu çalanın kendilerine aittir. ©

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...