25 Ağustos 2014

Mehmet Evin Onlarca Dilekçe Yazdı (Foto Haber)

Kumrumuzun değerli bir esnafı ve herkesin tanıdığı “Hocazade Elektrik”  iş yeri sahibi Mehmet Evin’nden söz etmek istiyorum.
            Mehmet Evin Kumru’da bir esnaf. Elektrik Malzemeleri satıyor. Boş zamanlarında da bireysel duyarlılık adına Kumru’nun sorunlarını dile getiriyor. Azimli ve istekli. Özellikle bir Kumrulu olarak Kumru’nun şehir nimetlerinden istifade etmesi gerektiğini, bazı hizmetlerin mutlaka getirilmesi gerektiğini ve Kumrunun bunu hak ettiğinin” altını özellikle çiziyor.
            Bu amaçla resmi  makamlara Kumrunun sorunları  ile ilgili onlarca dilekçe yazmış ve resmi kurumlardan da çok sayıda cevap almış. Yazdığı dilekçeleri takip ediyor ve problemlerin bitmesi için gayret gösteriyor.
            Kumrumuzun ender insanlardan biri
olan Mehmet Evin’i takdir etmemek mümkün değil.  Vatandaş olarak görevlerimizi tam yerine getirmiyoruz. Hak ve sorumluluklarımızı da tam bilmiyoruz. Oysa devlet kurumlarımızı yapılan bazı olumsuz uygulamalardan haberdar etmeyince pek netice alınamıyor. Şahsen ben “şikayet hakkımı “ kullanmayı önemsiyorum. İmza kampanyalarına mutlaka katılırım.
               Örnek esnafımız Mehmet Evin sık sık Kumru’nun sorunları ile ilgili imza toplayarak ilgili imzaları ilgili devlet kurumlarına sık sık iletiyor. Yasaların verdiği hakları sonuna kadar kullanmak sorumluların da işini kolaylaştırıyor. Devlet birimlerinin güçlenmesine neden oluyor. Devlet kurumlarında çalışan insanlardan bazıları yaptıkları işlerde zaman zaman zorluk çıkartıyor. Devletin işini şahsileştiriyor. Keyfi davranıyor. Bu gibi kişilik problemleri hepimize yansıyor.
           Devletimizin şikayet birimleri bunun için.  Benim en çok kullandığım şikayet birimi “BİMER”  vatandaşın hizmetinde. Devlet kurumlarında olmaması gereken bir davranışla karşı karşıya geldiğiniz an benden size öneri görevliyi uyarın ve hatasında israr ediyorsa “BİMER” e şikâyet edin.  Aldığınız ürünlerde satıcının sizi yanıltması durumunda da  Kumru’da da bulunan tüketici hakem heyetine başvurun.  Tüm Resmi kurumların şikayet birimleri mevcut. Mağdur edildiğinizi ve kesinlikle haklı olduğunuzu düşünüyorsanız kanunlar doğrultusunda şikayetinizi konunun durumuna göre devletin ilgili resmi kurumlarına iletin. Bu da bir kanuni hak ve görevdir.
           
Mehmet Evin’in elinde kocaman bir dosya mevcut. Kumrunun tüm sorunlarını tek tek kaleme almış. Belediye başkanlığı seçimlerinden önce Kumru’nun problemleri ile ilgili kocaman bir dosya hazırlamış. Bu hazırladığı dosyayı tüm Kumru’da parti gözetmeksizin tüm aday adaylarına ve adaylara sunmuş.  Hepsinden de söz almış.
            Fanatik bir partili olmadığını ancak fanatik bir Kumrulu olduğunu tabi ki  iktidarı desteklediğini  ifade eden Mehmet Evin” Ben fanatik bir partili değilim. Kumru’nun acil yapılması gerek tüm problemlerini içeren bir dosya hazırladım. Seçimden önce tüm başkan aday adaylarına ve adaylarından tek tek söz aldım. Seçim sonunda da Ak Partiden seçilen  Kumru Belediye Başkanımız Murat Hatipoğlu’nu tebrik ederek tekrar seçim öncesi hazırladığım dosyayı başkanımıza sundum. Zaten seçim öncesi de söz almıştım. Başkan yeni olmasına rağmen Kumru’da güzel şeylerin olması için çabalıyor.  Ve benim sık sık dile getirdiğim problemlerin giderilmesinden mutlu oluyorum.
            Her seçimde Kumru’da Ak Parti’ye %86 oy verildiğini ifade eden Mehmet Evin “
Gerçekten Kumru hizmeti hak ediyor. O halde bizim bu dönemde Kumru olarak bazı hizmetleri geleceğe ertelememiz lazım.  Büyükşehir Belediyesinin çalışmalarını takdir ediyorum. OSKİ kesinlikle Kumru’da su sorunu çözecek çalışmalar içersine girdi. Bir Kumrulu olarak bu beni ve tüm Kumru’yu heyecanlandırıyor. “
            Hiçbir partiye üye olmadığını ifade eden Mehmet Evin “ Yıllardır Kumrulu vatandaşların şikâyetlerini bilmeyen yok. Vadinin içersinde Kumru’da su kesiliyorsa ve sular kirli olarak akıyorsa temiz su içmek hakkımız olsa gerek. Kumru-Niksar yolu bir türlü hayata geçirilemiyorsa ve biz bunu tez elden yapılmasını talep etmemizden doğal ne olabilir. Kumru’nun ortasından geçen Elekçi deresinin kokusu bizleri rahatsız ediyorsa bunu ortadan kaldırmak başta belediye başkanlarımızın görevleridir.  Ben bunu dile getiriyorum ve getirmeye devam edeceğim. Güzel olan şeyleri de birey olarak destekleyeceğim. Ve yanlarında olacağım.
            Milletvekillerimizlede defalarca görüştüğünü ifade eden Mehmet Evin “ halı saha bir türlü onarılamadı. Enkazı kaldırılamadı. Halı sahanın gençlerimize hizmet vermesi için bir an önce hizmete girmesi bizleri mutlu edecek. Yapılan çalışmaları alkışlıyorum. Zaten ben problemleri tek tek dosya haline getirerek başkanlarımıza sundum. En kısa zamanda yerine getirileceğine yürekten inanıyorum.
           
Seçim öncesi kendi çabasıyla hazırladığı pankartları tüm adaylara ilettiğini ve dükkanına astığını ifade eden Mehmet Evin’in elindeki dosyayı inceledim.  Bana çok ilginç geldi. Zaten bu yazıda ondan yazıldı. Görevi olmadığı halde kendi dükkanını kapatarak tüm resmi kurumlara gittiğini ve dilekçe verdiğini ve hatta defalarca Ordu Valiliği dahil Büyükşehir Belediyesine gittiğini ve resmi kurumlara verdiği dilekçeleri takip ettiğini görünce Kumru’da böyle duyarlı esnafların olmasından mutlu oldum.
            Mehmet Evin’in elindeki dosyada resmi kurumlara gönderdiği dilekçelerin bir örnekleri bulunuyor.  Önemli gördüğüm bir hususu burada özellikle vurgulamak istiyorum.  Mehmet Evin hangi kuruma dilekçe gönderdiyse resmi kurumlardan mutlaka bir cevap gelmiş. Resmi cevap yazılarının büyük çoğunlu dosyasında mevcut. Aslında bu önemli bir durum. Dosyadan anladığım kadarıyla gönderilen her dilekçeye açıklamalı bir bilgi direk Mehmet Evin’e iletilmiş.
            Mehmet Evin’i tebrik etmemek mümkün değil.  Sohbet  esnasında kendisinin birey olarak zor bir hobisinin olduğunu,  yaptığı çalışmaların mükemmel olduğunu ancak bir kişi için yorucu  olabileceğini söyledikten sonra, bunun daha profesyonel olması için sadece bu amaçla bir dernek kurulmasının yararlı olacağını ifade ettim. 
            Mehmet Evin Çalışmalarının içersine dernek faaliyetini de koyarsa seve seve gönüllü olarak benimde çalışmalarına katkı yapacağımı ifade ettim.
            Bir Kumrulu olarak Mehmet Evin’i tebrik ediyor, çalışmalarında başarılar diliyorum.   ***     Bekir AKKAYA/ 26 Ağustos 2014/Kumru***

                                                                         ******

MEHMET EVİN'İN DOSYASINDAN BAZI DİLEKÇE ÖRNEKLERİ VE RESMİ CEVAP YAZILARINDAN ÖRNEKLER

















































Bekir AKKAYA/26 Ağustos 2014/Kumru

**********Sitemizde yayınlanan yazı, fotoğraf ve dokümanlar başka bir site ya da dergi-gazetede yayınlanacaksa önceden yazılı izin gerektirir. Sitelerimizde yayınlanan diğer doküman veya belgeler , kaynak gösterilmek ve sitesinin ilgili sayfasına link verilmek koşuluyla yeniden yayınlanabilir.Bekir AKKAYA **********

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...