7 Şubat 2006

Bitkisel İlaçlar Üzerine /Bekir Akkaya

Geçen hafta Kumru Kınalılar Aile Çay Bahçesi’nde birkaç arkadaşla sohbet ederken “bitkisel ilaçlarla tedavi” özerine epey sohbet yaptık. Hepimizin “Koca Karı İlaçları” diye bildiğimiz tedavi uygulamalarını gizli veya açık bizim yaşıtlarımızdan uygulamayan büyük ihtimal yoktur. Birkaç yıl önce Kumru ve köylerinde bu tür tedavi yöntemlerini ve uygulamalarını araştıran biri olarak ilçemizde halkın birçok hastalık için bu yöntemleri uyguladığını yakinen biliyorum. Bizim bölgemizde birçok ot ve bitki türü orijinal ismi ile farklı olarak bilinse de baharatçılarda aradığınız her türlü malzemeyi bulma imkânımız vardır. Kendi üzerimde bile uygulayıp sonuç aldığım “okuma” ve “otların karışımı” ile yapılan ilaçlar bizim gibi tahsillileri bile hayrete düşürmüştür. Bizden de öte birçok kitapta bitkisel ilaç kullanımının Avrupa’da yasak olmadığını okuduğumda “Bizde neden yasak?” sorusu ister istemez aklımdan geçer.

Rıza Nur’u büyük ihtimal bilmeyenimiz yoktur. Cumhuriyetin ilk yıllarında Sağlık Bakanlığı yapmış Rıza Nur “Hayat ve Hatıratım” adlı kitabında kendisinin inanmadığı halde okumayla sivillerinin yok olduğunu belirterek tarifini de ilgili kitapta belirtmiştir. İlgili “okuma” şeklini köyümde memeleri sivil olan bir hayvana uyguladığımızda, hayvanda bir hafta içersinde bir tane sivilin kalmadığına hepimiz şahit olduk. Üstelik aynı uygulamayı öğrettiğim biri, yaparak birçok sivili bulunanı, bu uygulama ile hala kurtarmaktadır. Siz inansanız da inanmasanız da yaptığınız uygulama olumlu bir sonuç vermektedir.
Bitkisel ilaçların kullanımı ile ilgili araştırmalarda bu yöntemin tercih nedenleri arasında birçok neden bulunmaktadır. Bunlardan en
önemlileri ise ucuz olmaları, kolay uygulanmaları, yan etkisi olmaması ve en önemlisi ise bilimsel tedavilerden sonuç alınamaması sonucunda, zorunlu olarak uygulanması olarak söylenebilir. Ben şimdi “ayağım yangısı” için sabah akşam otların karışımından yaptığım çayı içiyorum. Neticede birkaç kez “emar”da çektirdim, “tomoğrafi” de… Psikolojik deseler de, ağrıyı sızıyı ben hissediyor, en sıcak günde evimde soba yakmak zorunda kalıyorum…
Bu anlattıklarımdan bir çokları “bana ne” dese de, bir kişiye bile faydası olur düşüncesi ile son yaptığım bitkisel ilaç tedavisini sizlerle paylaşmak istiyorum.
Çay bahçesinde yaptığımız sohbette Dostum İsmet Erçal’ın bir yönünü daha keşfettim. Kendisinin ifadesi ile uzun yıllar bel ağrısı çekmiş ve Kayseri’ye çok gidip gelmiş. Sonuçta tedavi de olmuş. Sözünü ettiği bitkisel ilaç tedavisi kireçlenme ve bel ağrısına da birebirmiş. Kınalı Çay Bahçesinin Sahibi Remzi Kınalı olayı doğruladı ve birçoklarına aynı yönetimi uyguladıklarını ifade etti. Ben bu hafta içersinde bir yakınıma bu ilacı uygulamaktayım. İsmet Erçal’ın bana verdiği tarifi sizlerle paylaşmanın faydalı olacağını düşünüyorum. Eğer sizlerin bel ağrısı ya da dizlerinizde kireçlenmeden kaynaklanan bir ağrınız ve sızınız varsa belkid e iyi gelir.
Malzemeler : 170gr. Kuru incir, 80gr. Kuru bamya, Bu ikisi 8 su bardağı su ile kaynatılarak suyun tamamen emmesi beklenecek ve kaşıkla her ikisi ezilerek lapa haline getirilecek.
Diğer Malzemeler : 100gr hakiki arı balı, 60 gr. Kristal hakiki zeytin yağı, 30gr. nane, 1 çay bardağı limon suyu. Bunların hepsi bir araya getirilip iyice karıştırılacak. Bu karışımı yaptıktan sonra bir miktar bandaj ve banda ihtiyacınız var. Sonra ilgili karışımı bir naylon içene koymalısınız.
Bu hazırlıklar bitmeden önce ağrıyan yeri sıcak sabunlu suyla ovup ilgili karışımı ilgili yere güzel bir şekilde saracaksınız. Bu sargı ağrıyan yerde 3 gün kalacak. Üç gün sonra ilgili karışım ağrıyan yerden alınacak ve ilgili ağrıyan yer sıcak suyla yıkanıp, sıcak sabunlu suyla iyice mesaj yapılacak. Daha sonra 3 adet yaka alınıp ağrıyan yere üst üste yapıştırılacak. Üç gün sonra “yakalar” yerinden alınıp, sıcak suyla iyice yıkanılıp daha sonra Vıcks’la Vazalin Krem karıştırılıp ağrıyan yere bir hafta sürülecek.
İsmet Erçal’ın iddiası kesinlikle tedavi. Ben şu anda uyguladığım için sonuçla ilgili bir şey söyleme durumunda değilim. İlerki günlerde Kumru’da yapılan bitkisel tedavi yöntemleri ile ilgili derlediklerimi sizlerle paylaşmayı düşünüyorum. Sizlerin de bu konuda yaptığınız faydalı tedavi yöntemleri varsa bizlere ulaştırmanız durumunda adınızla burada yazmaktan memnunluk duyarız…
Hepinize sağlıklı günler diliyorum…
Bekir AKKAYA/KUMRU HABERCİ GAZETESİ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...