21 Ekim 2021

Genç Kardeşlerime Nasihat Babında…/Mustafa ALPHAYTA

İnsanların en çok etkilendiği insanlar herkesin imrenerek baktığı aşamalardan geçmiş ve daha sonra da geçtiği yerlerin tecrübelerini insanlara aktaran doymuş ve durulmuş insanlardır.  Bir noktada bütün hayatta yapılanlar ve yaşanılanlar  insanın huzuru, mutluluğu ve insani özünü  ortaya çıkarma çabasından başka bir şey değildir. Mal ya da şöhret insanı insanlıktan çıkartacaksa bu durum insanın hayrına olamaz. Hele de bir Müslüman için bu daha da elzemdir.

İnternette dolaşırken bir yazı gözüme ulaştı. Dikkatli bir şekilde okuyunca Diyanet teşkilatında bir müezzinin kaleme aldığını gördüm. Yazı şan, şöhret ve kibir üzerine olup kısa ve net cümlelerle önemli tavsiyeler içeriyordu. Yazarı ise 1991 yılında Kumru’da doğmuş şahsen benim tanışmadığım  Mustafa Alphayta idi. Facebook hesabına girerek tanımaya çalıştım. Tanıdığım kadar sizlere de tanıtayım.

Mustafa Alphayta şu anda İstanbul Büyük Çamlıca

Camii Müezzini.  2017  ve 2019 yılında da Ezanı Güzel Okuma Yarışması’nda iki kez Türkiye 1.si olmuş.  Genç yaşta İstanbul’un en güzel camii’nde görev yapan ve defalarca mesleğinde güzel dereceler yapan bir kardeşimiz.

“Genç Kardeşlerime Nasihat Babından” başlığı ile yazdığı yazı daha çok İmam Hatip ve Müezzinlere yönelik olsa da her insana hitap ediyor. Kendisinin izniyle yazısını blog sayfamda yayımlamaktan mutluyum. Düşüncelerine fazlası ile katıldığım Değerli Hocam Mustafa Alphayta’ya saygı ve selamlarımı sunuyor yazdığı yazısı sizlerle paylaşmak istiyorum. İşte O yazı…Bekir AKKAYA/21.10.2021/KUMRU

İŞTE HOCAMIZIN O YAZISI....

Genç Kardeşlerime Nasihat Babında…

Meşhur olmak !

Zirvede olmak !

Popüler olmak…

Bu kavramların içinde olmak , bu kavramları yaşamak isteyen genç kardeşlerime atfen yazmak istedim bu sefer 🙂

Kulağa hoş geliyor değil mi “ Meşhur okuyucu, Türkiye 1.’si , Dünya 1.’si ” gibi etiketler ? Herkesin seni konuşması ya da senin adın geçince :  “Abi ne ses ya , adam okuyor , üzerine yok “ denmesi… Hatta abartayım biraz “ulaşılamayan adam olmak ?!?  “Hocam ulaşılamayan hoca mı olur ya hu” demeyin varmış demek ki adamın birisi bana yıllar evvel “Biz sizin ulaşamayacağınız hocalarla görüşüyoruz” diye hava atmıştı  ondan deme gereği duydum

Öncelikle diyeceğim şu ki ;  Rabbim hepinize nice başarılar , dereceler , makamlar versin. Versin , versin ama size verilen her nimetin aynı zamanda imtihanınız olduğunu sakın çıkarmayın aklınızdan. Ayıp mı meşhur olmak , tanınmak , makam sahibi olmak ? Hayır değil elbette 🙂

Ayıp olan ne biliyor musunuz ? O makamlara gelince kibre kapılarak herşeyi Rabbimizin nimeti değil de kendinizin çabasıyla olmuş zannedecek hale gelmek ! Herkese eşit davranmamak ! Kendinden altta olanları hakir görmek ! Geldiğin yeri unutmak ! Ve en önemlisi ama en önemlisi ; “Rabbinin rızası  için okuman gereken Kur’anı , Ezanı vs artık insanların beğenisi için okumaktır ayıp olacak olan !”  Eğer bu saydığım hasletler olmayacaksa , değişmeyecekseniz Allah gönlünüzün muradını versin elbette. Ama dedim ya İMTİHAN tüm bunlar !

Şunu aklınızdan çıkarmayın ; “Zirvede rüzgar sert eser !”  Allah bir kulunu yücelttiği gibi alçaltırda… (Allah muhafaza)

10 yıl kadar evvel gördüğüm bir rüyayı aktarmak istiyorum :

İtiraf etmeliyim ki İlam Akademide okuduğum yıllarda her gencin hayali gibi ben de meşhur olmak isterdim 🙂 İsim vermiyeyim bir hocamızı çok dinlerdim onun gibi olmak isterdim. Yatardım kalkardım hep onun kasidelerini , ezanlarını vs dinlerdim. Bir gece rüyamda bu hocamızla programdayız ve bana şunu demişti kenara çekip “ Mustafacağım bizim yolumuz imtihanlarla dolu zor bir yol. Sen şimdi ilim tahsil et , kendini geliştir sonra nasibinde varsa olur herşey” demişti. Uyanınca bi garip olmuştum. Allah tarafından çok sevdiğim hocanın diliyle bir uyarıydı belki. Çünkü bu boş hayaller beni çok oyalıyordu. Tabii sonra ilam akademiyi okuduk (2010) , ilahiyat vs derken yıllar geldi geçti Çamlıca Camii’ne müezzin olmayı nasib etti Mevla…

Netice-i Kelam sevgili genç kardeşlerim herşey olacağına varır. Sizler Allah’ı razı etmek için çabalayın insanları değil. Siz sadece anınızı iyi değerlendirin. İlminizle meşgul olun. Kendinizi ahlaken , ilmen iyi geliştirin. Ahlakı güzel insan olup ahlakı güzel insanlarla beraber olmaya bakın.

Rabbim hayırlı güzel kapılar açsın sizlere 🌹🥰

Mustafa Alphayta / Büyük Çamlıca Camii Müezzini/ ÜSKÜDAR/İSTANBUL

............. © Bekir Akkaya Blogspot Copyright 1999 ©.............

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...