4 Eylül 2014

Kredi Masraflarını Geri Alın (Dilekçe) /Bekir Akkaya

                İnternette bilgi ve belgeye ulaşmasını bilen herkes sadece bu konuda değil her türlü konuda bilgi ve belgeye ulaşması mümkün. Basit ve kolay. “Google”ye  yazıyorsunuz ve size uygun bilgi ve belge örneğine ulaşıp kendinize göre düzenleniyorsunuz. Hepsi bu kadar.

                Şimdi ben size kolay yoldan bankalardan çektiğiniz kredi nedeniyle alınan dosya masraflarının nasıl geri alındığını anlatacağım.
                Bankalar tarafından aldığınız kredi’den dosya masraflarını son 10 yıl içersinde aldığınız tüm kredi dosya masraflarını alabilirsiniz. Her kredi dosyası için bana size bir dekont verecek. Baştan söyleyelim. Her aldığınız kredi için size bir dekont
verilecek. Bu dekontlar için bankalar sizden ücret alıyorlar. Kumru Ziraat Bankası bir dekont için 20,00TL alırken Kumru Halk Bankası bir dekont için 52,00TL almaktadır.
                Bu yazımız daha çok Kumrulular için yazıldı. Ve ben Kumru’da bulunan iki banka olan Kumru Ziraat Bankası ve Kumru Halk Bankasından aldığınız kredilerden alınan dosya masraflarının nasıl alınacağınızı izah edeceğim.
1.       Dilekçe yazma…
Kumru’da bulunan iki bankadan Kumru Ziraat Bankası dilekçe istemiyor. Kimlik cüzdanınızla bankadaki görevliye gidiyorsunuz ve görevli kimliğinizi alarak sizinle ilgili aldığınız her kredi için banka size bir dekont verecek. Her dekont içinde banka görevlisi sizden  20,00TL  alıyor.

Kumru Halk Bankası her dosya için sizden 52,00TL istiyor. Şimdilik ben şahsen dilekçe yazdıysam da dekont parasını çok bulduğum için dekont almadım. İleriki günlerde Kumru Halk Bankasından bir şekilde dekont alacağım.

Eğer Dilekçe istenirse yazacağınız dilekçe şöyle olacak…

.....................Kumru şube Müdürlüğüne
                             Kumru
                                                                                             
Talepte Bulunan :     …………………
T.C. Kimlik No      :  ……………………..
Adres                     :  …………………………………………………..       Kumru/ORDU
Telefon                 :  ………………………………..
Konu                     :  Kredi masraflarının iadesi hakkında
Açıklamalar        :  Bankanızın ………………… numaralı kredi  müşterisiyim.  Bugüne kadar kullanmış olduğum her kredi işlemlerinde kredi-dosya masrafı        ödemekteyim.
                              Yargıtay kararıyla; kredi-dosya masraflarının haksız şart niteliğinde ve tüketicilerden tahsilinin haksız olduğu tespit edilmiştir. Bu nedenle bankanızdan bugüne kadar kullanmış olduğum tüm kredilerin;
                              a. Sözleşmelerini,
                              b. Ödeme planı ve ödeme dekontlarını,
                             c. Kredi kullandırılması için bankanızca yapılması gereken zorunlu masrafların ayrıntılı dökümlerini ve yapılan masrafın belgesini, tarafıma mail veya adresime bankacılık kanunu çerçevesinde verilmesini talep ederim.
                   Cevap verilmemesi halinde ilgililer hakkında suç duyurusunda bulunacağımı ve ilgili kurumlara şikayette bulunacağımı bildiririm.
                   Kullanmış olduğum kredilere ilişkin olarak 10 yıl geriye dönük olarak kesilen masraf ücretlerinin toplamının ödeme tarihlerinden itibaren yasal faizi ile tarafıma derhal iadesini, aksi taktirde alacağımın faiziyle birlikte tahsili için her türlü mahkeme masrafları ve avukatlık ücretlerini bankanızdan tahsil etmek üzere yasal yollara başvuracağımı bildiririm.

                                                                                                                                         03.09.2014
                                                                                                               Adınız soyadınız ve imza
2.       Dekont Alma:
Bankanın verdiği  dekont alındıktan sonra yapacağınız iş şimdi örneğini vereceğim KUMRU KAYMAKAMLIĞI (Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı’na) dilekçe yazmak. Ben sizlere örneğini vereceğim dilekçeyi kendinize uyarlıyorsunuz. Her dosya için bir dekont ve her dekont için bir dilekçe yazacaksınız. Ve tüketici hakem heyetine dilekçenizi veriyorsunuz. Hepsi bu…Şunu söylemiş olalım. Kumru’da Tüketici Hakem heyeti Kumru Hükümet Binasında bulunan Nüfus Müdürlüğünde..Ancak sizler dilekçenizi Kumru Belediye binası üst katı yani eski öğretmenevinin olduğu ve şimdi Kumru Milli Eğitim Müdürlüğündeki tüketici hakem heyeti görevlisine teslim edeceksiniz. Hepsi bu…Üşenmemeniz ve yorulmamanız için küçük bir bilgi daha…Belediyenin birinci katındaki asansöre binip dört numaraya basarsanız dilekçe vereceğiniz görevliye dilekçenizi kısa yoldan ulaştırabilirsiniz…

İŞTE TÜKETCİ HAKEM HEYETİNE YAZACAĞINIZ DİLEKÇE ÖRNEĞİ

T.C.
KUMRU KAYMAKAMLIĞI
(Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı’na)

Şikâyet Eden                          : Bekir AKKAYA             
Adresi                                     : ……………………………………………………………………..
E- Posta & Telefon                 : …………………………………………………………..

Şikâyet Edilen                        :……………………….Bankası Kumru Şube Müdürlüğü
Adresi                                     : …………………………………….. Kumru Merkez/Ordu
Şikâyetin Parasal Değeri      :
Şikâyetin Tarihi                     : ……………….2014
Şikâyetin Konusu                   :Dosya Masrafı adı altında alınan “……….. .-TL” bedelin tarafıma iadesi talebimdir.. (4077/6. Ve 10. maddeleri)
Açıklamalar                            : 1-)…………………. Bankası, ……………… şubesinden … /… /….. tarihinde ………………… adı altında ……………………….. – Türk Lirası nakit ödemeli kredi aldım.
2-)Banka ile işbu krediye ilişkin olarak sözleşme imzalamış bulunmaktayım. Ancak bu sözleşmenin bir örneği tarafıma verilmediği gibi önceden hazırlanmış matbu sözleşme olması dolayısıyla sözleşmenin içeriğine müdahale hakkım verilmemiş ve benimle de müzakere edilmemiştir. (4077/6. Madde )
3-)Kaldı ki sözleşmeler taraflar arasında akdedilirken, sözleşme hürriyeti ilkesine bağlı olarak taraflar arasında dengesizliğe yol açacak veya taraf aleyhine olacak bir maddenin hukuken bağlayıcılığı yoktur (4077/6. Madde )
4-)Krediye bağlı sözleşmelerde dosya masrafı ve benzeri isimler altında yapılacak kesintilerde taraf olan tüketiciye önceden bilgilendirme yapılması zorunluluğu bulunmaktadır. Yine bu bağlamda tüketici dosya masrafı işlemine bağlı olarak rıza ve onayını sözleşme içinde kaim bulunan madde karşısına kendi yazısıyla tarih ve imza koyması halinde bu sözleşmenin bağlayıcılık hükmü ile geçerliliği olacaktır. Aksi bir durum satıcının/kredi verenin ispat yükü yasal hüküm gereğidir (4077/6. Madde ). Eğer tüketici kendi rızası ile dosya masrafı ücretini ödemeyi kabul etmiş olsaydı bu duruma itiraz etme hakkı bulunmayacaktı.
5-)Kredi veren, kredi sözleşmesi esnasında bu bilgileri vermek zorundadır. Fakat bu bilgileri vermekten imtina ederek ve bilerek tüketiciden hile ile gizleyip mağduriyetine sebebiyet vermektedir. 4077 Sayılı kanunun 10. maddesine göre; “Tüketici kredisi, tüketicilerin bir mal veya hizmet edinmek amacıyla kredi verenden nakit olarak aldıkları kredidir. Tüketici kredisi sözleşmesinin yazılı olarak yapılması ve bu sözleşmenin bir nüshasının tüketiciye verilmesi zorunludur. Taraflar arasında akdedilen sözleşmede öngörülen kredi şartları, sözleşme süresi içerisinde tüketici aleyhine değiştirilemez.
            Sözleşmede;
            a) Tüketici kredisi tutarı,
            b) Faiz ve diğer unsurlarla birlikte toplam borç tutarı,
            c) Faizin hesaplandığı yıllık oran,
            d) Ödeme tarihleri, anapara, faiz, fon ve diğer masrafların ayrı ayrı belirtildiği ödeme planı,  
            e) İstenecek teminatlar,  
            f) Akdi faiz oranının yüzde otuz fazlasını geçmemek üzere gecikme faizi oranı,
            g) Borçlunun temerrüde düşmesinin hukuki sonuçları,
            h) Kredinin vadesinden önce kapatılmasına ilişkin şartlar,
            ı) Kredinin yabancı para birimi cinsinden kullandırılması durumunda, geri ödemeye ilişkin taksitlerin ve toplam kredi tutarının hesaplanmasında, hangi tarihteki kurun dikkate alınacağına ilişkin şartlar,
Dolayısıyla benden haksız ve hukuksuz olarak dosya masrafı adı altında alınan ………………….- Türk Lirası’nın tarafıma iade edilmesi gerekir.
6-)Bahse konu şikâyet 4077 Sayılı Kanunun ilgili 22/5. Maddesi hükmü gereğince Hakem Heyeti yetki ve görev alanı içerisinde bulunmaktadır.
7-)İşbu şikâyet ikâmesinde Hakem Heyetine başvurmak zarureti doğmuştur.
Hukuki Sebepler        : 4077 Sayılı Kanun ile diğer ilgili tüm mevzuat.
Hukuki Deliller           : Kredi Sözleşmesi, ödeme belgesi, ihtarname, posta gönderi ekleri, bilirkişi incelemesi, fazlaya ilişkin delil sunma.
İstem Sonucu             : Yukarıda arz ve izah edilen nedenlerle; haksız ve hukuksuz olarak alınmış bulunan ……………..- Türk Lirası bedelin tarafıma iadesine Karar verilmesini saygıyla arz ve talep ederim.
                                                                                                                      …………….2014
                                                                                                             
        ADINIZ SOYADINIZ...

Dilekçe örneğindeki boşluklarda doldurulamayacak herhangi bir durum yok. Verilen dekontta istediğiniz bilgiler mevcut.

3.       Hepsi bu kadar…
Bundan sonra hakem heyetinin verdiği karardan sonra geçmiş on yıl içinde aldığınız tüm kredi dosya masraflarını alabileceksiniz. Aldığım bilgi en son şu..Hakem heyeti kararı üç dört ay içersinde veriyor…
4.      Eğer alacağınız 1061 TL’nin üzerindeki ise “Tüketici Hakem Heyetlerine” değil, “Tüketici Mahkemeleri’ne” başvurmak gerekiyor.
5.      Mahkeme başvurusu yapıldıktan sonra genellikle 1-3 ay arasında sonuç alınmaktadır.
Allah her birimize bankalardan kredi çekme durumuna düşürmesin…
Sağlıcakla kalın…Kumrudan selam ve sevgiler…

Bekir Akkaya/ 04.09.2014/Kumru

**********Sitemizde yayınlanan yazı, fotoğraf ve dokümanlar başka bir site ya da dergi-gazetede yayınlanacaksa önceden yazılı izin gerektirir. Sitelerimizde yayınlanan diğer doküman veya belgeler , kaynak gösterilmek ve sitesinin ilgili sayfasına link verilmek koşuluyla yeniden yayınlanabilir.Bekir AKKAYA **********

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...