15 Ocak 2007

Danimarkalılar Büyüledi/ Bekir AKKAYA

Güney Danimarka Üniversitesi,Sosyoloji Profosörü M.Ümit Necef ve 30 doktora öğrencisi doğu kültürü üzerine araştırma yapmak üzere Kumru İlçesi ve köylerinde inceleme yaptılar. Kumru Kaymakamlığı,Kumru Belediyesi ve İş adamı İsmet Erçal ın ev sahipliğini yaptığı ve ziyaretin gezi rehberliğini Kumru Milli Eğitim Müdürlüğü gerçekleştirdi. Gezi sabah kaymakamlık ziyareti ile başladı.Türk profösör ve öğrencileri daha sonra Atatürk İlköğretim okulu, Kumru ÇPL, Mehmet Akif Ersoy İlköğretim okulu ve Sarapdal İlköğretim Okulunu ziyaret ederek,öğrencilere hediyeler verip sohbet ettiler. Erçal kültür sarayı ve Uygur evini ve Erçal Fındık Fabrikasını ziyaret eden misafirlere yöresel yemekler ve fındık macunu ikram edildi. Daha sonra Kumru Belediye Başkanılığında bir süre dinlenerek sohbet
eden Danimarkalılar burada Başkan Ticabi Civelek ve Prof. Dr. M.Ümit Necef geniş açıklamada bulundu. Kumru Belediye Başkanı Ticabi Civelek’te Kumrunun simgesi olarak misafirlere fındık hediye etti. Kumru Müftüsü Abdullah Pamuklu’da Kuran-i kerim ve üç dilde hazırlanmış olan Camiler konulu broşürleri dağıttı.
Resmi ziyaretlerin ardından Kumru ilçe merkezini gezen Danimarkalı 30 turiste ve Kumru’lu turizm elçileri Kumru Merkezde bulunan Lise ve ilköğretim Okullarını ziyaret etti. Öğrenciler ve Kumru’nun haftası olan Çarşamba günü nedeniyle Kumru halkı tarafından sevgi ile karşılanan Danimarkalı 30 turist ve iki profesör hoca ile birlikte proğrama katılan Kumrulu turizm eliçerine Kumrune Erçallar Kültür Merkezinde Kumru’nun yerel yemekleri ikram edildi. Kumru ve Kumru ile ilgili geniş bilgi verilen turisler yemekten sonra Erçallar Kültür Sarayı, Kumru Erçallar Uygur evi ve İsmet Erçal’a ait özel Müze gezdirildi. Daha sonra otubüslere binen turistler Çokdeğirmen Köyü istikamatinde bulunan Ergentürk İlköğretim Okulunu ziyaret etti. Okul idareci öğretmen ve öğrencilerin ve köylülerin coşku ile karşıladığı turislerin her birine öğrenciler tarafından çiçek sunuldu. Okulun Giriş kısmında öğrencilerle hatıra fotoğrafı çektiren Danimarkalı turisler daha sonra okulda açılan Çanakkale şehitlerimizle ilgili açılan sergiyi gezdi. Köylülerin ve okul öğretmenlerinin hazırladığı birbirinden güzel yiyecek ve içeceklerin ikram edildiği okulda daha sonra 30 Danimarkalı turiste okulun teknoloji sınıfında büyük dev ekranda http://www.kumru.org/ sitesi ve http://www.canik.org/ sitesi ziyaret ettirildi. http://www.kumru.org/ sitesinde bulunan yüzlere Kumru ile ilgili fotoğraflar Kumru Etüt Eğitim Merkezi Öğretmeni ve Ergentürk İlköğretim Okulu İngilizce Öğretmenlerinin güzel İngilizceleri ile Danimarkalılara anlatılarak Kumru’nun gelişmişliği ve eğitim düzeyi Danimarkalıları hayran bıraktı. Ergentürk İlköğretim Okulu ile Danimarkalı okul öğrencileri
birbirlerinden kart alarak kendilerini kardeş okul ilan ettiler. Erçallar Fındık Fabrikasını da gezen Danimarkalılar daha sonra İsmet Erçal’ın yeni icadı yürüyen Uygur Evi Arabasının yapılışını bir süre izlediler. İsmet Erçal’ın yeni icadı Gezen Uygur Arabalı evle ilgili bilgi alan Danimarkalılar İsmet Erçal’a hayranlıklarını ifade ederek kendisine başarı dilediler…
Danimarkalılarla birlikte ilçemizi ziyaret eden ve Kafile Başkanı Türk profesörlerinden ve Danimarka’da bir üniversitede Sosyoloji Profesörü olan Ümit Necef’de yer aldı. Danimarkalı öğrencilerin Hocası ve 30 yıldır Danimarka’da Profesörlük yapan Antalya’lı Ümit Necef KUMRU.ORG VE CANİK.ORG’a şu açıklamayı yaptı. “Öğrencilerim, profösör,hemşire,öğretmen,komser vs gibi değişik meslek grublarından oluşuyor.Yurt dışında tanıştığım Kumru Kovancılı Köyünden Harun Teber’le Almanya’da tanıştık. Bu tanışıklığımız dostluğa dönüştü. Her yıl düzenlediğimiz Türkiye gezilerinin bu yıl ben öğrencilerimle 6.sını gerçekleştiriyorum. Harun Teper bana, Bu yılki gezinin Kumru olmasını ve çok memnun kalacaklarını Kumru’nun şirin bir yerleşim birimi olduğunu ifade etti. Ben de bu nedenle bu yılki geziyi öğrencilerimle Kumru’ya yaptık. Ben aslen Antalyalıyım ve 30 yıldır ,Danimarka’da üniversitede hocası olarak görev yapıyorum. .Öğrencilerime doğuyu yerinde göstermek doğu ile alakalı ön yargılarını kırmak maksadı ile bu gezileri düzenliyorum. Sizler bugünkü ilgi ve alakanızla bu ön yargıyı kırdınız., Öğrencilerim Çok olumlu düşüncelerle buradan ayrılıyor buna inanın. Yarın Sümela Manastırı ve Trabzondaki diğer tarihi yerleri gezeceğiz.İnşallah başkanım ve İsmet bey bizleri şenliklere davet ettiler,fırsat bulursak bu davete de uymak isteriz,bu vesileyle Başta kaymakam Beye,Kumru Belediye Başkanımıza ve İsmet Erçal Bey e ve tüm ilgililere öğrencilerim adına teşekkür ediyorum" dedi.
Ümit Necef açıklamasını şöyle sürdürdü “Biz Danimarka’da öğrencilerime Kumru’ya gideceğimi ifade edince bu Dünyanın neresi dediler. Ancak http://www.kumru.org/ sitesi sayesinde biz buraya gelmeden öğrencilerimle birlikte Kumru’yu internet üzerinden tanımış olduk. Gerçekten eğitim düzeyleri yüksek bir o kadar güzel insanlarla tanışacağımızı işin doğrusu tahmin etmiyorduk. Kumru’nun köy okulları dahil özellikle öğrenciler ve öğretmenler çok canlı ve cana yakın. Sizden ayrı olarak tüm öğrencilerime görüşlerini sordum. Hepsi Türkiye’ye ilk kez geliyorlar ve kendi ülkelerinden daha gelişmiş ve eğitimli olduğunu söyleyerek gerçekten Kumruyu çok sevdiler. Özellikle okullardaki yabancı dil öğretmenleri öğrencilerimi hayran bıraktı. Türkiyenin bu durumu ve Kumru gibi küçük bir ilçe köylerindeki bu gelişmişliği öğrencilerim hiç tahmin etmiyorlarmış.” Açıklamasında bulundu.
Gezi sonunda Danimarkalı 30 doktora öğrencisi adına açıklama yapan bir öğrenci , " Öncelikli olarak ilgi ve alakadan son derece memnun kaldık. Biz Türkiye’yi diğer Ortadoğu ülkeleri gibi bekliyorduk.Ama farklı olduğunuzu gördük.Okulda okuyan öğrenci seviyeleri yüksek.Biz buradaki arkadaşlar Kopenhag kriterlerine uyduğunuzda rahatça Avrupa birliğine gireceğinize inanıyor ve Türkiye yi destekliyoruz" dediler.
Karikatür krizi ile ilgili bir soruya ise Ümit Necef “ Danimarkalı öğrenciler adına şu cevabı verdi. “ Danimarka’da bu olayın bu kadar büyütülmesi şaşkınlık yarattı. Böyle bir tepki ile karşılaşacaklarını hiç tahmin etmiyorlarmış. Şunu bilmek lazım. Her ülkede aşırılığa kaçanlar ve hoşgörüsü olmayanlar mevcuttur. Bunu genellemek son derece yanlıştır. Danimarkalıların büyük çoğunluğu hiçbir dine ve inanca hakaret etmez. İslam Dini ve peygamberi aşağılamayı kendini bilen hiçbir Danimarkalı hoş karşılamaz.” Açıklamasında bulundu.***BEKİR AKKAYA-KUMRU***

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...