14 Mayıs 2008

Tut Şunun Ucundan Döşeyelim Abi - Yakup Alyurt'a /Bekir AKKAYA

Topaldan İmam Olmaz Yazıma Yakup Alyurt öyle döşenmiş öyle döşenmiş ki sormayın gitsin. Önce Yakup Alyurt’un yazısını okuyun, sonra da benim ona cevabımı…
Önce Yakup Ağabeyimizi okuyalım. Bundan da önce Yakup Ağabeyimi ağlatan “TOPALDAN İMAM OLMAZ” yazısını şu adresten http://www.kumru.tv/yazar.asp?yazarid=83&yaziid=119 ya da bu sayfadan okuyun. Şimdi de Yakup ağabeyimi dinleyelim…

YAKUP ALYURT
Açıklı bir hikaye ama tuzaklı ,açımtırak, yalın anlatılmış. İmamlı bir tarz anlatım. Köklü bir dönüşümden satır başları . Bu gibi dönüşümler çaktırmadan birileri tarafından finansa edilir, geçmiş anlatılmayanlarda mevcutdur. BU güne gelelim şimdi yardım kaynaklarınız daha iyi , başadamınız conilerde yaşar palazlandıkça palazlanır maşaallahhh, marşal yardımınız gelişdi maşallah. Nazar deymesin işallah kem gözlere şiş , yürüyün be kim tutar conilerin
yardımıyla sizi .Aslanlar bedirin aslanları. Irak da müslümanlar ölüyormuş , filistin de zülüm arşi delmiş size ne . Hele gelsin dolarlar, bak memlekete müslümanlaştı dolarlar fazlalaştı müslümanlarda işgüç onlarda . Sermaye onlarda ya allah amerikaaaaa. He be hoça sende neler çekmişsin
bu halkın çoçuklarından gayrı. ACIDIM . fakat aldanmadım. MANZARAYA BAK BAK.. çambaza bak çambaza. Bizde çambaz gözleyeçek göz mü var. KORK HAÇIDAN HOÇADAN , KÖRDEN TOPALDAN , BİRDE YERE .............. YAKIN OLANINDAN. Söz doğru. İsabeti eyledik. Hoşçakalın .

Yakup Ağabeyin yazısı burada bitti.
Şimdi Yakup abime cevabımdır...

Sevgili Yakup Ağabeyciğim,
Seni bu kadar etkileyeceğini bilseydim “tövbe” olsun yazmazdım. Ne bileyim ben hikayeden acı çekeceğini.

Demek “tuzaklı” he! Kaptırdın öyle mi. Bizim köyde “acımtırak”a “pıtırak derler ya da tarak. Ne bileyim ben daha önceden “pıtırağa” ya da tarağa oturduğunu.

“İmamlı bir tarz “ öyle mi? Yeme beni be abi. İmamlar senin nereni yedi abi. Nasıl keşfettin köklü dönüşümü. Bu cincilik ya da medyumluk siz de sülaleden mi?

Birilerinin nesiydi be Abi! Ya da birileri. Gerçekten finans mı edilir abi! Başka türlü edilmez mi? Çaktırmadan mı yaparlar abi! O birileri. Sizi nereler de finansa etmişler di abi. Şirketin alt bodrumunda mı? Anlatta dinleyelim be abi. Bu “acımtırak” yaşanmışlar anlatılmaz mı?

Neyinizi yetirdiniz be abi! Sermayeden mi! Kuyruk acısı ya da başka şeyden mi?
Yakup abi bir şey diyeyim mi? Köydekiler şehre geldi. Bu yüzden de yardım kaynaklarınız tükendi. Efendi ağayı yendi. Yine göz yaşı dökme ama “sizin gibilerin nesli tükendi.” Hayaliniz de sermayeniz de tükendi.
Yalan yalan üzülme. Ama bir gerçek şu ki, bize yardım edenler bizdendi.

Yakup abi bugüne hiç gelme. Anlatta geçmişi anlat. Hani şu bizim oralarda ya da sizin oralarda şehir ve köy efendilerini anlat. Şu ırgatı, şu ameleyi, şu emekçiyi anlat. Sen hiç hayatında “çarık” giydin mi? Başkalarının giydiği yırtık elbiseleri verene dua ederek giydin mi? Sen hiç yamalı pantolun giydin mi?

Coniler sizin olsun. Palazlananlar da sizin. Bize sadakalar ve Allah için yapılan yardımlar yeter de artar bile. Ve hala bunlar yapılır ama kimseler bilmez! Siz mi? Mümkün değil.

Bu kadar paranoyak olma! Bak ruh dünyana mutlu değilsin. Kin ve garezle dolusun. Dün senin gördüklerini ve yaşadıklarını başkalarının yaşamalarından rahatsızlık duyuyorsun. Ve bunu da conilere bilmem nelere bağlıyorsun. Bilemediğin ve hiçbir zaman olmadığın hayata conilerin ordan bakıyorsun. Her iyiliğin arkasında bir menfaat olması gerektiğini düşünüyorsun. Bu hayata çok yabancısın. Karşılık beklemeden de verilebileceğine akıl erdiremiyorsun.

Ben şahsen sözünü ettiğin türden yardım alan hiç kimseyi görmedim. Başkalarını çekemiyorsun. Kinle dolusun. Büyük ihtimal geçmişte yaşadığın hayatı yaşayamamanın sıkıntısını çekiyorsun.
Ama bu böyle. Bu dönüşüm aslında Cumhuriyetin getirdiği bir dönüşümdür. Yollar ve okullar çoğaldıkça bazı şeyleri engellemek mümkün değildir. Eğitim yaygınlaştıkça, hukuk kuralları işledikçe devletin tüm kurumları en ücra yere gittikçe bu dönüşümü engellemek mümkün değildir.

Babam göz yaşı ile anlatırdı. Annem de şahittir. Kendi olan yerlerini bir başkaları gasp etmiş ama hiçbir şey yapamamışlar. Ya bugün?

Çok karıştırmışsın Yaşar Abi çok! Saçmalığın bu kadarı ruh sağlığının yerinde olmadığının göstergesidir. Tez elden bir psikiyatriye mutlaka baş vurunuz. Kendiniz gidemiyorsanız bir yakınınıza bir miktar dolar vererek kendinizi götürtünüz. Çünkü sizin oralar da ücretsiz bir yudum su bile verilmez. Üstelik sizler almaya alışmış, verme sözcüğünü hiç kullanmayan derinlerden geliyorsunuz.

Gerçekten Yaşar Abi sormaya unutuyordum az daha “sizin Donkişot’la akrabalığınız falan var mı?” Hep o makamdan öttürmüşsünüz de! Hani şu Irak ve Filistin Müslümanları filan. Gözleriniz mi yaşar dı? Çok mu acıdınız. Bana kızarlar ama ben yine kullanacam “demagoji” değilse bile “yalanı yutturma sanatı.” Ama pek beceremiyorsunuz. Aynen timsah gibisiniz. Hem seviyor gibi gösteriyorsunuz hem de ağlaya ağlaya beni uğarıyorsunuz. Doğru ya bana neden acıyacaksınız. Ben conilerin yardımları ile hayat bulmuş bir beslemeyim.

Sahi sizin çevrenizde beslemeler var mıydı? Önceleri diyorum hani. Olanların conilerin torunları mıydı? Gerçi benimki de laf işte Iraklı ya da Filstinli Müslümanların çocukları olacak değil ya!

Yaşar Abi ya gerçekten anlamışsın beni! Gerçekten neler çekmişim demi! Ordan hiçte öle görünmüyo demi! Senin ben hocanı yiyeyim Yaşar Abi! Şu “hoca” demene de bayılıyom doğrusu.

Halkın çocukları yakışmadı abi! Biz neyiz abi. Ya siz! Tabiî ki aldanma abi. Sende zaten aldanacak göz yok ki abi. Göz deyince aklıma başka şey geldi tabi!

Hangi manzaraya abi. Ne manzarası şimdi de ressamcılığa mı soyundun abi. Manzaradan cambaz çıkmaz ki abi. Bu ter ve bu derin nefes pek iyi değil abi. “Hokus pokos” devri kapandı abi. Gördüklerin hepsi gerçek be abi. Ikınsan da sıkınsan da bu olacak abi. Cambazı görmez mi oldun abi. Hasan! bir bakraç buzlu su getir Yaşar ağabeyinin üzerine dök…Dük ki gözü gönlü açılsın! Para da alma!

“KORK HAÇIDAN HOÇADAN , KÖRDEN TOPALDAN , BİRDE YERE .............. YAKIN OLANINDAN. Söz doğru. İsabeti eyledik.” Demişsin yaşar abi…Ne güzel buyurmuşsun ne güzel söylemişsin be abi….Sen bir tanesin has abi…Yeme beni be abi…

Yaşar Abi,Bu da sana yazdığım bir şiir. Bakalım bundan kaç lira aldım...Hadi onu da söyle
SEN YAŞARSAN ŞAŞARIM!
Paranoya neydi? Aynen öylesin!
Dün beydin ama, bugün bizdensin!
Şu haline bile şükretmelisin!
Eski camlar bardak oldu yaşarım
****************

Tarla hiç görmedin çimende yattın
Hiç ekmedin ama çuvalla sattın
Salıncaklar kurdun bize sallatın
Geçen günler geri gelmez yaşarım
***************

Göz yaşı mı döktün acıdın he he
Irak Filistini yaktılar he he
Halkın çocuğu mu ağlatma be be
O numaralar artık tutmaz yaşarım.
**************

Köklü dönüşüm mü olmasa mıydı?
Fakir kimse para bulmasa mıydı
Köydeki eğitim almasa mıydı
Ne güzel olurdu dimi yaşarım.
***************

Yaşarsın yaşarsın çürük basarsın.
Bir ekmek verene çokça şaşarsın
Kanunlar olmasa bizi asarsın
Bu hırs bu intikam nedir yaşarım
**************

Karşılıksız vermek vardır veririz.
Bizler hem alırız hem de veririz.
Ne gavur biliriz ne coni deriz.
Allah için verme olur yaşarım.
****************

Nedir bu kadar kin neden düşmanlık
Bir günde kafan olmaz mı ayık
Ne bir canbaz tanır, ne de canbazık
Beynin tedaviye muhtaç yaşarım.
**************

Biri dediğin kim tecrüben nerden.
Vallahi ölecen garezden kinden.
Şüpheleniyorsun hep çiseden nemden.
İmanlıyım deyen satmaz yaşarım.
**************

Ben kendimi yazdım ne çıkar bundan.
Çaktırmadan bir şey çıkar mı bundan.
Mesajın hep palavradan yalandan.
İki cümle doğru yok be yaşarım.
*************

Deliklerde yazma fare sanırlar.
KUMRUTV basit bir yer sanırlar.
Sana da sitede bir hak tanırlar.
Bulduğun deliğe girme yaşarım.
***************

İlhan Abi buna bir yer versene.
Yazar olsun bu çok bilmiş sitene.
Üç atımlık sözü tez elden söne.
Deliklerden yazar çıkmaz yaşarım.
**************

Bekirmisin nesin yaşarı bozma.
Bedrin aslanı o karizma çızma.
Böyle finansmanlı yazılar yazma.
Bu bir hata ise yazmaz yaşarım.

Bekir AKKAYA/KUMRUTV

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...