4 Mayıs 2009

Kelebek Filmi Üzerine (Film)/ Bekir Akkaya

Kendim için boş bir zaman ayırır ara sıra ya bir tiyatroya ya da bir sinemaya giderim. 02 Mayıs Cumartesi günü de izlediğim bir haber üzerine Ordu’ya “KELEBEK” filmi için gittim.
Çocuklarımla birlikte yaklaşık iki buçuk saat süren filmi izlediğimde beklediğimin çok ötesinde bir filmle karşılaşmam benim için çok faydalı oldu. Salondan çıktığımda yıllarca kafamda oluşan bir çok soruya da cevap bulmuş oldum.
“Kurtlar Vadisi Irak” filminden de etkilenmiştim. Hatta bu filmi tam dört kez izleme ihtiyacı hissetmiştim. Bu filmi ise işin doğrusu birkaç kez daha izleme niyetindeyim.

Gerçek bir hikayeden yola çıkılarak tam 2 milyon dolara mal olan KELEBEK filmi Türkiye ile birlikte bir çok devlette de aynı anda gösterime girdi.
Terörle İslam birlikte anılır mı? Sorusuna cevap olan film “Mevlana'nın doğduğu ülke olan Afganistan'a insani yardım amacıyla giden bir grup Mevlevi Talebesinin El-Kaide ile verdiği mücadeleyi konu alırken, terörle islamın birlikte anılmasına da şiddetle karşı çıkıyor.”
Cihan Taşkın yönetmenliğini yaptığı KELEBEK filminin senaristi ve yapımcısı Mahmut Bengi.
Filmin afişinde “'Dünyanın kaderini değiştirmek
için illa terörist mi olmak gerekiyor? Sorusu sorulmuş. Ve Kelebek filmi izleyicilerine bu sorunun cevabını film boyunca belgesel niteliğinde bizzat aynı kahramanlara değişik roller vererek kesin bir dille “HAYIR” dedirtiyor.
Çekimleri ABD, İstanbul, Afganistan ve Güneydoğu'da gerçekleştirilen Kelebek, 11 Eylül olayları, Afganistan ve Usame bin Ladin'i konu alan film, Mevlana'nın doğduğu ülke olan Afganistan'a yardım amacıyla giden bir grup Mevlevi talebesinin, el Kaide ile verdiği savaşı anlatıyor. Kelebek, 11 Eylül 2001'de ABD'de yaşanan “İkiz Kuleler” faciasından sonra iyice kutuplaşan doğu ile batı arasındaki gerginliğe, Mevlana'nın bakış açısıyla yaklaşıyor. Film, bir patlama sonucu hayatı altüst olan Yusuf'un gözünden Afganistan ile el Kaide'nin etkisinde olan Afganlı bir gencin öyküsünü konu ediniyor.
Mevlevi talebesi Yusuf ve arkadaşları, iç savaşın yaşandığı Afganistan'a insani yardım götüren ekipte izleyici karşısına çıkıyor. Afgan bir gençle tanışan Yusuf, kurtarmak istediği ve daha sonra eğitim için ABD'ye gönderilen bu gencin 11 Eylül 2001'de kamikaze uçaklarından birinin pilotu olduğunu öğrenince şoke oluyor.
Kurtlar Vadisi Irak filminde toplu olarak zikir çeken Mevlevi Tarikatının mürit ve şeyhleri KELEBEK filminde de karşımıza çıkıyor. Film yine şeyhin müritlerine verdiği anlamlı öğütlerle başlıyor. Bir insanın kendini tanıması ile bütün Dünyanın değişebileceğini, en ufak bir olumlu ya da olumsuz davranış ya da düşüncenin bütün dünyayı değiştireceğine özellikle vurgu yapıyor. Film boyunca da insanların bakış açılarının vardığı olumlu ya da olumsuz sonuçları gözler üzerine seriliyor.
Film boyunca İslam’ın Dünyayı değiştirme hedefinin “tebliğ”den geçtiği vurgulanarak kesinlikle öldürme ve cinayet olmayacağı ifade ediliyor. Özellikle de tasavvufi bakış açısı ile İslam’ın “Cihat” kavramına açıklık getiriliyor. Tarikat bakış açısı dışındaki yaklaşımların terör olduğu vurgulanıyor. Sloganik İslami söylemlerin terörle eş değer olduğu belirtiliyor.
Canlı bombalama eylemlerinin ya da intihar saldırılarının neticesinde öldürülen masumlar nedeniyle bu davranışların Allah için olamayacağı ifade edilerek bu eylemleri yapan her kim olursa olsun Müslüman olamayacağı vurgulanıyor.
KELEBEK filminde gerek İslam Dünyası insanlarına ve gerekse batılı insanlara bir çok net ve ilginç mesajlar var. Bana göre bu film çok konuşulacak. Bu filmi hem İslam Dünyası ve hem de İslam’ı bilmeyenler çok tartışacak.
Filmin en önemli özelliklerinden birisi ise insanlara sorumluluk yüklemesi. Ve çevrede olup bitenlerden Müslümanların sorumlu olduğu fikri. Olumsuz durumlardan Müslümanlar sorumlu tutuluyor. Her insan yapamadıklarından değil, yapma gücü olup ta yapmadıklarından sorumludur.” Mesajı film boyu izleyicilere veriliyor…
Eğer filmi izlemediyseniz mutlaka izleyin…
Ben izledim çok etkilendim…
Kelebek filmi gerçekten izlenmeye değer… Filmi izledikten sonra büyük ihtimal bakış açılarınız değişecek, hatta çevrenize duyarlılıklarınız çoğalacak ve çevrenizde olup bitenlerden ne kadar sorumlu olduğunuzu film sonunda göreceksiniz…
Kumru’dan hepinize sevgi ve selamlar…Bekir AKKAYA/KUMRU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...