8 Eylül 2009

MERHABA/LALE TÜRKOĞLU

Üç aydır yazılarıma ara verdim.

Her yıl haziran ayında çıktığım tatil çok uzun görünse de yine çarçabuk geçti.

Atalarımız “Tebdil-i mekanda ferahlık vardır” demişler. Biraz tatil sarhoşu olsam da iyi oldu benim için. Aslında eşe dosta da kapımız açıktı.

Yirmi yıldır gittiğim Mersin - Erdemli Limonlu’ da bulunan sıradan bir deniz evi bizimki. Hem Limonlu’ nun denizi başka yerlere benzemiyor. Temiz, düzgün, sıcak. En az yılda beş
– altı ay mevsimi oluyor, Akdeniz’in. Kışın yorgunluğunu ilk günlerde üzerimden atmaya çalıştım. Uzun yıllar aynı yere gittiğim için eş, dost çok.



Bol bol yürüyüş, yaptım, yüzdüm, kitap okudum. Kırkından sonra iyi bir yüzücü oldum diyebilirim. Sporun her türlüsünü seviyorum ama denizde yüzmenin yeri bir başka benim için.

Çocuklarım küçükken denize girdikleri zaman sürekli onları izliyor, boğulacaklar diye, korkuyordum. Yüzmek için pek fırsatım olmuyordu. İlk yıllarda büyük oğlumun dalgıçlık yapmasına da karşı çıkıyordum. Oğlum bana okumam için dalgıçlıkla ilgili dergiler, yayınlar verdi.
 Onları okuduktan sonra korkularım azaldı. Karayolları denizden her zaman daha tehlikeliydi. Her gün insanlar yollarda kendisinin ve başkalarının hatalarından ölüyor. Denizde hiç olmazsa başkalarına zarar verilmiyor.

Deniz beni korkutmuyor şimdi. Çok uzaklara gidebiliyorum. Yılların yorgunluklarını, yüklerini, sorunlarını üzerimden atmasını öğrendim. Doktorlar en iyi sporun ‘yüzmek’ olduğunu söylüyor. Bel fıtığının da en iyi ilacı… Güneş ile denizden yeterince faydalanabilirsek bilhassa çocuklarda kemik zayıflığı olmuyor.

Akşamları yine sahilde yirmi yıllık arkadaşlarımla, eş-dostla sohbet edip dertleşiyoruz. İnsanların birbirini anlaması, inanması, güvenmesi ne kadar güzel.

Hoşçakalın arkadaşlarım, evim, denizim, sahillerim… sizlerden ayrıldığım için üzüldüm. Seneye sağ salim buluşmak üzere.

Şimdi Gebze’deyim.

Tatlı bir heyecanım daha var aslında. Oğlum Serdar‘la - Selma’nın bir kızları olacak akşama sabaha... İnşallah iyi yetiştirebiliriz.

Mutluluğumu paylaşmak istedim sizlerle…

Bundan sonra da duygularımızı, düşüncelerimizi, acı ve mutluklarımızı paylaşmak ümidiyle Değerli hemşerilerime yeniden merhaba…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...