16 Ekim 2007

GÖRGÜ TAHSİLİ BOZAR! /Bekir Akkaya

Yaşlı ve tecrübeli insanlarla sohbet etme ve onların tecrübelerinden yararlanma en kolay ve ucuz olmasına rağmen, günümüzde en çok ihmal ettiğimiz bir durumdur. Hani derler ya “ günümüzde rağbet güzel ile zenginedir.” Oysa en çok sıkıntı ve zor durumda kalanlar belki de güzel ve zenginlerdir. Belki diyorum. Çünkü ben zenginlik ve güzellikten mahrum olduğum için pek sıkıntı çeken birisi değilim. Burada ben zenginliği ve güzelliği aynı zamanda şan, şöhret, makam ve mevki içinde kullanıyorum. Kumru’da herkesin tanıdığı, sevdiği ve saydığı Azmi Amca ile geçen hafta uzun bir sohbet yaptık. Konuşmanın bir yerinde Azmi Amca “Görgü tahsili bozar.” Dedi. Bu cümleye bağlı olarak anlattıkları belki de çoklarına göre yenilir yutulur cinsten değildi. Ve her anlattıklarının
sonunda insanlardan örnekler vererek “ GÖRGÜ TAHSİLİ BOZAR.” Dedi. Eğer Kumru’yu tanıyorsanız o halde sözünü ettiğim Azmi Amca’yı mutlaka tanıyorsunuzdur. Ben yine de söyleyeyim; Azmi Gürgezoğlu. Çok yararlandığım bu sohbetten dolayı kendisine teşekkür ediyor ellerinden öpüyorum…Burada kullanılan görgü kelimesinin, görgüsüzlük olduğunu cümleden anlamak mümkündür. Azmi Amca’nın kastettiği “görgü” kelimesinden ben görgüsüzlük anladım. Tabi ben sohbeti bölmemek için aklımdan geçenleri soramadım. Zaten bu yazıyı da ondan yazıyorum. Abdesti bozan şeyler gibi hangi görgüsüzlük tahsile zarar getirir? Nasıl tahsili bozar? Ya da bozulan tahsil sahiplerinin görgüsüzlük sebebiyle nerelerinin nasıl bozulduğunu nasıl anlarız? Fırsat bulduğum anda Azmi Amcaya mutlaka soracağım ama, yinede soracaklarımı sizlerle de paylaşmak istiyorum.Babasının fakirliğinden, anasının giyim kuşamından rahatsızlık duyan, bu yüzden onları görmezden gelen tahsilli gencin neyi bozulur? Ya da bozulduğunu nasıl anlarız?Uzun yıllar beraber çalıştığı arkadaşlarının yanında talihin tesiri ile bir yerlere gelen bir anda kendilerini Kral Faruk zannedip onlara hiç pas vermeyen tahsil sahiplerinin hangi aksesuarlarında bir bozulma meydana gelir?Çamurlu yollarda bin bir sefaletle yarı aç ve yarı tok okuyarak daha sonra bir şekilde tahsil yaptıktan sonra büyüdüğü köyü ve kenti beğenmeyen, örf-adet- gelenek ve göreneklerle alay eden anasına gocarı, babasına gocaman diyerek onları aşağılayan tahsil sahiplerinin neresi nasıl bozulur?Had ve hududu hiç hesap etmeden, sınırsız ve sorumsuz bir şekilde başkalarının sınırına tecavüz ederek hiçbir kural tanımayan tahsillilerin bozulduklarını nerelerinden anlarız?Soruları çoğaltmak mümkün. Her ne kadar Azmi Amca’nın söylediklerini ben kabul ediyorsam da mevcut durumda sanki “görgüsüzlük tahsili bozmuyor” gibi.Okullarda çalışan öğrenciye “inek” denilir. Kuyrukta sıra beklemeye sizce ne denilir?Dolandıran tahsillilere “Banker” denilir, açlıktan simit çalana sizce ne denilir?………………………Ben onu bunu bilmem arkadaş! devir hesap devri. Görgü mörgü hikaye(!) Para var mı para? Ah Azmi Amca Ah! Bozmuyor görgü taksili(!) Eğer bozsa idi hurdalar yüzünden yollarda yürüyemezdik.Buluşmak ümidiyle… BEKİR AKKAYA Yayın Tarihi : 28 Haziran 2004 Pazartesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...