5 Aralık 2007

YÜZLERCE KÖYLÜ 50 SENELİK TOPRAKLARINDAN ÇIKARTILIYORLAR


Kadastro çalışması çerçevesinde Samsun'da bazı evler orman arazisi olduğu gerekçesiyle mühürlenirken, 50 yıldır oturdukları evlerine giremeyen vatandaşlar kapının önüne kurdukları çadırda yaşamaya başladı. Ordu'nun Ulubey, Çamaş, Akkuş, Gürgentepe, Kumru, Mesudiye, Korgan ilçelerinde ise 'orman işgalcisi olmuş' 500'e yakın çiftçiden arazileri terk etmesi istendi. 50 yıllık baba ocaklarını giremeyen ve havaların soğumasıyla zor günler geçiren köylüler, yetkililerin soruna çözüm bulmasını istedi. Samsun'un Alaçam ilçesine bağlı Akgüney köyünde oturan 87 yaşındaki Ali Gedik kendisine gelen 'evini boşalt' yazısı üzerine şaşkına dönenlerden sadece biri.

Ali Gedik, şu an oturduğu araziye 1950 yılında geldiğini ve boş arazilere ekim yapmak için yerleşmenin o dönemde devlet tarafından teşvik edildiğini söyledi. Ali Gedik, "Beni de buraya o zamanın muhtar getirdi. Boş araziyi işleyip ağaçlandırdım. Burada o dönemde orman yoktu. Ben bu saatten sonra ancak mezarlığa giderim." şeklinde konuştu. Evi 5 ay önce mühürlenerek kapatılan Samsun'un Taşkelik köyünden Elmas Keskin (63) ise çocukları ve gelinleriyle
beraber evinin önünde kurduğu çadırda yaşamaya çalışıyor. Elmas Keskin, "Bu yaşımda evsiz barksız kaldım. Biz zaten garibiz bu saatten sonra nereye gideriz? Ne yapacağım bilmiyorum." diyor. Taşkelik Köyü Muhtarı Satılmış Şahin ise "Benim köyümde iki kişinin evi mühürlendi. Onlar şimdi ahırda yaşıyor. Biliyorum ki; onlar 50 senedir aynı yerlerde yaşıyor. Eğer onlar İstanbul'da gecekondu yapsaydı şimdi tapu sahibi olmuştu" dedi.


Orman Genel Müdürü Osman Kahveci ise uygulamayla ilgili "İnsanları kadastrodan korkutmamak gerek. Kadastro çalışmaları bu zamana kadar gecikmiş daha fazla gecikmemeli" ifadelerini kullandı.


Orman Genel Müdürlüğü'nün yaptığı kadastro çalışması çerçevesinde Karadeniz Bölgesi'nde 25 bin dava açıldı. Bu davlarda delil olarak ise 1950'de çekilen fotoğraflar kullanılıyor. Karadeniz Bölgesi'nde orman kadastrosunun oranı ülke genelindeki kadastro oranından daha düşük. Türkiye genelende yüzde 50'si yapılan orman kadastro çalışmaları Karadeniz Bölgesi'nde sadece yüzde 10
KAYNAK:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...