29 Ağustos 2024

Kokarcalı Fındık Kaç Randıman Gelir?

Kokarcalı Fındık Kaç Randıman Gelir?

Önce randıman nedir onu cevaplayalım.

Randıman :

Kabuklu fındıklar kırıldıktan sonra içindeki çürük, buruşuk ve atığı ayrı ayrı kenara konur. Sağlam fındık yeniden tartılır. Eğer 125 gram gelirse bu 50 randımandır. Bunun üzerine konulan her 2,5 gram 1 randıman yapar. 130 gram gelen fındığın randımanı 52 olur.

Bu bilginin dışında pek bilgim yok.

28 Ağustos 2024 Perşembe günü  bir dostun fındık fabrikasına uğradım. Ordu’nun Perşembe İlçesi’nden bir vatandaş randımanına baktırmak ve satmak için fabrikaya fındık getirmiş.

Randıman alınırken bütün aşamaları izledim.


Sonucu söyleyeyim mi ?

Fındık 30 randıman geldi.

Şu anda 50 randıman fındık 120TL ise, 30 randımanlı kokarcalı fındığın kilosu 60TL olarak söylendi.

Bu durumda bana göre bu bahçe de fındık toplanıldığında önceden yapılan masraf asla karşılanamadığı gibi toplayan üretici kesinlikle zarar eder.

Daha da kötüsü sağlam olarak gözüken fındıkların büyük bir kısmının özü siyah ya da kahverengi.

Fındığın tadı ise bana biraz acı geldi.

Bugüne kadar şahsen ben bir fındık üreticisi olarak kokarcanın ne olduğunu pek bilmiyordum. Bugün öğrendim. Yazdığım satırlardaki fotoğraf ise bizzat randıman alınırken çektiğim fotoğraflar.

Kumru’dan selam ve saygılarımı sunuyorum.  Bekir Akkaya /28 Ağustos 2024 /İYAD/Kumru

 

.................... © Bekir Akkaya Blogspot Copyright 1999 ©.............

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...