12 Ocak 2004

Figen Kumru Akşit'ten Bekir Akkaya'ya Mektup -2

Sayin Bekir Akkaya,
Aman, hoppp!! diye baslama duygusu yarattiniz bende. Ben zavalli, kendihalinde, hayatinda Kumru'yu çocuklugunda bir kaç kez tatillerde görmüs birtorunum. Bir de iki-üç yil kadar önce, dede mezarlarimizin ve tarihi ailecamimizin yokedilecegini duyunca gelmistim. (O camii ve mezarlar artikAnitlar Kurulu'nu ilgilendiren durumda.) Ki çocuklugumdaki Kumru'nun yerindeçarpik yapilasmanin en nadide örnekleriyle dolu bir yerlesim birimininolustugunu görünce de üzüntüden kahrolmustum.
Kumru benim için nedir?Kumru benim için, hala ve amca gibi aile büyüklerinden dinledigim ailehikayelerinin geçtigi yerin mekanidir.Kumru benim için, dedemin kurdugu, gelistirdigi bir yerlesim yeridir.Kumru benim için rahmetli babamin dogdugu ve çok sevdigi bir yerdir.Kumru benim için, keyifle tasidigim bir
soyadidir.Kisacasi Kumru benim nostaljik yanima hitap eden bir yerdir.Ne sizi tanirim, ne sizinle ilgili bilgi alabilecegim kontaklarim vardir,(ki istesem yaratabilim) ne de böyle bir sey ilgimi çekmektedir.
Sitenizi detamamiyle bir tesadüf eseri buldum.Benim meselem, ailemi daha iyi tanimak, onlara iliskin daha fazla bilgiedinebilmek, varsa yazili ve görsel materyallere ulasabilmek. Yani gayetmasumum.Bu nedenle, ne sizi bilirim, ne çalismanizi, ne de çalismanizin iyi ya dakötü oldugunu. Sadece bu ailemin izini sürebilmek için iyi bir yöntemolabilir mi diye düsünerek size yazmistim.
Ailenin bugün yasayan fertlerinde, aileme iliskin pek iz yok ne yazik ki.Mesela dedem Halil Sitki Efendi'yi aile sadece milletvekili olarak biliyor.Bundan 3-5 yil önce, bir is için Ankara'ya Meclis'e gittigimde, TBMM Arsivyetkililerinden rica ederek arsive girdim ve dedemin dosyasini çikarttim.Dedemin kendi el yazisiyla doldurdugu (tabii eski Türkçe) matbu özgeçmisinibuldum ve onun üç icazetli (yani üç diplomali) bir hukuk profesörü oldugunuböylece aileden ilk ögrenen ben oldum. Fatsa'da babasindan kalma medresedehukuk dersleri verdigini de bu özgeçmisten
ögrendim. Ne esleri, ne çocuklaribunu bilmiyordu. Özetle aile bilgilerimize hakim olmadigimizi düsünüyorum.Iste bu nedenle gayet masumane bir yardim istegiydi mektubum. Belki ilerideben de ailemin hikayesini kitaplastiririm diye düsünüyorum.
Çalismalarinizigörmedigim için onun hakkinda olumsuz seyler düsünme donelerinden yoksunum.Ancak gördükten sonra olumlu ya da olumsuz düsünebilirim. Bu nedenle bu benikiran bu cümlenizi geri almanizi rica ediyorum.
Emek verilerek yapilan her çalisma degerlidir. Bence çalismalarinizi yoketmek yerine, eger eksik buluyorsaniz tamamlama yoluna gitmelisiniz.Bastirmak için de belediye ve Kumrulu bazi isadamlarinin sponsorlugunuisteyebilirsiniz belki de.
Selamlarimla,
Figen Kumru Aksit

NOT1 : Figen Hanıma ilgi ve alkasından dolayı teşekkür edilmiş ve yanlış anlaşılmaya neden olacak cevabımızdan dolayı sözlerimiz yanlış anlaşılmaması için düzeltilmiştir.
NOT2: Bu yazı ve burada yayınlanan diğer yazılar özel olmasına rağmen, benim de sülalem olan Halifefendiler Sülalesinde Halil Sıtkı Bey'le ilgili Figen Hanım tarafından önemli bilgiler verildiğini düşündüğümden, araştırma yapacaklara ufakta olsa bir yol ve bilgi verebileceğini düşündüğümden iş bu yazı hiç değiştirilmeden tarafımdan aynen yayınlanmıştır.
NOT3: Söz konusu kitap bastırma heyecanım 2004 yıllarındaki durumda olmadığından şimdilik çalışmalarım bende saklı kalacaktır...
"Figen Aksit" Kişi Ayrıntılarını Görüntüle
Kime:
"Bekir Akkaya"
Konu:
Re: kumru hakkýnda
Tarihi:
Tue, 12 Oct 2004 16:16:20 +0300

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...