1 Mayıs 2021

Kumru’da Sanatçı Bir Öğretmen Mehmet Salman

Mehmet Akif Ersoy İlkokulu öğretmenlerinden Mehmet Salman 1993 yılında Kars’ın Akyaka ilçesinde görev yaptığı yıllarda boş zamanlarını değerlendirmek için hiçbir eğitim almadan başladığı maket ev yapma sanatını oldukça ilerletmiş; evinde ziyaret ettiğimiz öğretmenimizin eserlerini gördüğümüzde hobi olarak başladığı bu işte ustalara taş çıkaracak seviyelerde eserler ortaya çıkardığını gördük. Birbirinden şahane evler ve özellikle cami maketi bizleri adeta büyüledi.

Uzun süre ve emeklerle hazırlanan maketlerle ilgili bilgi aldığımız öğretmenimiz, göreve başladığı ilk yıllarda Kars’ın uzun kışlarında kahvehanelere gidip zaman öldürmektense vaktini bu şekilde değerlendirmeyi tercih ettiğini, ilk yaptığı zamanlarda biraz zorlansa da zamanla yeteneğini geliştirdiğini belirtti. Maketler için çok özel malzemeler kullanmadığını söyleyen öğretmenimiz, “Genelde marketlerden elde ettiğim atık kartonları ana malzeme olarak kullandım, biraz tutkal birazda boya yardımıyla bu eserleri ortaya çıkardım. Tabi her maket için uzun süren emekler verdim, sabır isteyen bir iş ama neticesini görmek bir sonraki için beni her zaman motive etti. Maketlerimi yaparken bir kalıp kullanmadım, tamamen göz kararı yaptım, resmini görmem yeterli geldi. El becerisi önemli, lise yıllarımda ressam olarak anılan biriydim, öğretmenlerim resimlerimi her zaman beğenirdi. O yıllarda resme ilgim vardı sonraları ise hobi olarak maket yapmaya başladım.

Gençlere tavsiyem vakitlerini TV ya da internet karşısında harcamak yerine yeteneklerine göre sanatsal veya sportif etkinliklere katılmaları, geçen yıllar geri gelmiyor, vakit en değerli hazinemiz.

” Bizlerde öğretmenimizi bu güzel eserlerini bizlere gösterme nezaketini gösterdiği için teşekkür ediyor, gençlere örnek olmasını temenni ediyoruz.

Bekir AKKAYA /vAv Bilgi /https://vavbilgi.blogspot.com/

İŞTE SANATCI ÖĞRETMENİMİZİN ÇALIŞMALARI












............. © Bekir Akkaya Blogspot Copyright 1999 ©.............

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...