29 Eylül 2011

Ordu İmam Hatiplilerin Buluşması Üzerine / Bekir Akkaya

Kısa adı ORİMDER olan Ordu İmam Hatip Lisesi Mezunları ve Mensupları Derneği’nin düzenlemiş olduğu Pilav Günü programı nedeniyle 3 Temmuz 2011 Pazar günü Ordu’da idim.


Havalar çok güzeldi.

Ordu Eskipazar Köyü Camii Avlusunda gerçekleşen proğrama 500’ün üzerinde davetli iştirak etmişti. Bilindiği gibi
Ordu Eskipazar Köyü Camii Avlusu geniş ve bu tür programlar için son derece uygun bir mekandır.

Ordu İmam Hatip Lisesi hocalarımızdan Mahmet Ali Kılıç ve Okul Müdürümüz Ali Deniz’le birlikte birkaç hocamın elini öpme imkanım oldu. Çok sayıda olmasa da onun üzerinde okul arkadaşlarımla sohbet imkanım oldu. ORİMDER Başkanı Avukat Erkan Temiz ve yönetimi tarafından organize edilen programın ORİMDER olarak bu yıl birincisi gerçekleşti. ORİMDER-Ordu İmam Hatip Lisesi Mezunları ve Mensupları Derneği’nin kurulmasından bu yana bir yıl geçti. Yani dernek daha yeni.

Gördüğüm kadarıyla proğrama katılan herkes mutluydu. Her vesile ile birbirlerine memnuniyetlerini ifade ettiler. Ve gözleri hep kendi mezun arkadaşlarını aradılar.

Bilindiği gibi Ordu merkez İmam-Hatip lisesi 1966-1967 öğretim yılında eski merkez orta okulu Sonraki adı merkez ilköğretim Okulu Bahçesinde bulunan ve bir süre sağlık koleji olarak da kullanılan barakalarda eğitim ve öğretime 150 öğrenci ile başlamıştır. ORİMDER’in resmi internet sitesi http://www.orimder.org’tan aldığımız bilgiye göre Bu güne kadar Ordu İmam Hatip Lisesine kayıt olup mezun olan veya tasdikname ile ayrılan toplam öğrenci sayısı 13.772 olarak tespit edilmiştir.

Ordu İmam Hatip Lisesi İlk Müdürü Necdet GARAN’dır. Benim şahsen ilk Müdür Necdet GARAN’ı tanıma imkanım olmadı. Şair Eğitimci Yazar Nuri Kahraman’dan aldığım bilgiye göre şu anda İzmir’de yaşamakta imiş. Nuri Kahraman bana Necdet GARAN’ın yazmış olduğu geniş hacimli “Hatıralardan Hakikatlara” adında 481 sayfalık bir kitabını hediye etti. Kitapta 30 sayfalık Ordu ve Ordu İmam Hatip Lisesine de yer ayırmış ilk Müdürümüz Necdet GARAN.

Bu yıl yapılan proğram ORİMDER’in yapmış olduğu ilk proğram olsa da bundan önce Ordu İmam Hatip Lisesi Mezunları bir çok kez bir araya geldiler. Ordu Ensar Vakfı Başkanı Nuri Karaman bu proğramın öncüsü. Ben şahsen bundan önce üç proğrama katılmıştım.

ORİMDER’in organize ettiği proğram saat 10:30’da başladı. Katılanların bir çokları eş ve çocukları ile gelmişlerdi. Masanın üstünde onun üzerinde plaket vardı. Daha çok resmi proğramlarda alışık olduğumuz türden bir girişin ardından ORİMDER başkanı Avukat Erkan Temiz kısa bir konuşma yaptı. Ardından plaket törenine geçildi. Ve plaketi alanların kısa konuşmaları ardından katılanlara ayran ve pilav ikram edildi. Öğle namazından sonrada yıllarca birbirlerini görmeyen mezun arkadaşlar sohbet imkanı buldular.

Ben 1981-1982 mezunuyum. Benim devremden üç sınıf mezun olmuştu ama ben şahsen hiç kimseyi göremedim. Bu cümleye bağlı olarak katılımın çok az olduğu söylenebilir.

Plaket töreninde konuşmacılar ORİMDER’in kuruluşu ve İmam Hatipliler üzerine çok güzel konuşmalar gerçekleştirdiler. Benim şahsen tanıdığım hocamız Ali Deniz, Arkadaşım Engin Tekintaş, Ordu Milletvekili Mustafa Hamarat ve diğer hocalarımız İmam Hatipliler üzerine doyurucu konuşmalar yaptılar. Eski Ordu Milletvekili Eyüp Fatsa’da programa katılanlar arasındaydı. Hocamız Ali Deniz ve Eski Milletvekilimiz Eyüp Fatsa’nın bir araya gelerek uzun sohbeti bana
 göre proğramın en yararlı bölümüydü. Hem hocamız Ali Deniz’i ve hem de Vekilimiz Eyüp Fatsa’yı öğrencilik yıllarından tanıyan biri olarak büyük bir keyifle izledim. Çünkü öğrencilik yıllarında farklı düşünülüyordu ama şimdi aynı düşüncelerde birleşilmişti.

Hocamız Mehmet Ali Kılıç’ın ve Ali Deniz’in ellerini öpme imkanım oldu. Oktay Çap Kardeşim ta Zonguldak’tan ve Zekayi Elsıkma kardeşim ta İzmir’den proğram katılmıştı. ORİMDER başkanı Erkan Temiz’in ifadesi ile beş yüz metre ilerde oturan İmam Hatipli kardeşlerimiz ne hikmetse davete icabet etmemişlerdi.

Eğitimci Şair ve Yazar Nuri Kahraman’la uzun bir sohbet etme imkanı buldum. Nuri Karaman altı yıl önce emekliye ayrılmış yıllarca Ordu Ensar Vakfının Başkanlığı yapmış fedakar bir insan. Bir çok yayınlanmış kitabı bulunan ve Türkiye Yazarlar Birliği üyesi olan Nuri Kahraman şu anda Ordu’da Edebiyatla ilgili bir Derneğin başkanlığını yürütüyor. Bildiğim kadarıyla Ordu İmam Hatiplileri birkaç kez daha önceki yıllar ilk kez bir araya getiren değerli bir hocamız.

ORİMDER’in Başkanı Avukat Erkan Temiz ve Yönetimi ne düşünür bilemem ama proğramı ben hiç beğenmedim. Belki eksiklik ORİMDER’in ilk proğramı olmasından kaynaklanmış olabilir. Ama ne olursa olsun ben görüş ve düşüncelerimi okuyucularımla paylaşmak istiyorum.

Açılışın ilk başlarına yetişemedim. Ancak akşam evde ALTAŞ TV’den izlediğim kadarıyla plaket töreni ve plaket alanların konuşmalarının dışında pek bir şey yoktu. Görüşme imkanı bulduğum tüm arkadaşlarım da bir şekilde memnuniyetsizliklerini ifade ettiler. ALTAŞ TV’nin çekimi de hiç güzel değildi. İnanın masa üstünde plaketlerin ve plaket alanların dışında hiç bir kimse ekrana getirilmedi.

Plaket işini anlamış değilim. Adı “İmam Hatiplerin Buluşması” olan bir proğramda bütün proğramı plaket üzerine kurma kimin fikri bilmiyorum.

Ben Ordu İmam Hatip Lisesinde tam yedi yıl yatılı okuyan biriyim. Benim gibi yüzlerce arkadaşım var. Bu proğramda bana Orduda yaşayan İmam Hatiplilerin proğramı gibi bir proğram izlenimi verdi. Ne hikmetse görevliler davet ettikleri proğramda Ordu içinde yaşayan İmam Hatiplileri, öne çıkmış isimleri ve parası olanların dışında kimseyi görmüyorlardı. 10 dakika süren proğramın dışında da durum aynı idi. Üç beş Ordulu bir araya gelmişler her akşam bir araya geldikleri gibi proğramı sıradanlaştırdılar. Allah aşkına o yaşlı hocamız Ali Deniz’in dışarıdan gelenlerle tek tek ilgilenmesi ve ayağa kalkması sizleri utandırmadı mı? Ali Deniz Hocam ellerinden öpüyorum…Biri bizi görünce bacak bacak üstüne atmış yerinden bile kıpırdamadı, bir diğeri güya tanımazdan geldi. Bakın beyler bizler İmam Hatiplilerin davetine icabet ettik. Sizlerin değil. Tanımasanız da biri gelince kıpırdanır. Sizler İmam Hatibin hangi bölümünden mezun oldunuz…Bu sitem kendimle ilgili değil aranıza ta İzmir’den ve ta Zonguldak’tan gelenler bile vardı. Sizin gözünüz zengin biri ya da ünlü bir siyasi…Yesinler sizin İmam Hatipliliğinizi.

ORİMDER Başkanı Erkan Temiz’e kaç kişi var diye sordum. Bana verdiği cevap 500 kişi vardı dedi. Bu yeterli bir sayı değil. On dört bin mezunu olan bir okulun proğramına tüm duyurulara rağmen 500 kişinin katılımı çok az bir sayıdır.

Benim şahsi izlenimim açılım oluşturulamamış. Yardım hiç talep edilmemiş. Kimseye bir şey sorulmamış. İmam Hatipliler (ORİMDER) le ilişkisi olan derneklerin fikri alınarak ortak bir proğram yapılmamış.

Niyetimizi kesinlikle gücendirmek değil. Geçen yıl Ordu’da ORİMDER in bir iftar proğramına katılmıştım. Burada da durum aynı idi. Yemekler yenildi ve proğram son buldu. Sanki ben Kumru’dan çıkıp Orduya ORİMDER’in proğramına yemek için gittim. Benim asıl maksadım tanıdıklarımla sohbet ve muhabbet edebilmek ve yeni dostlar edinmek. Ama öyle olmamıştı iftar yemeği. Ordudaki bir grup öne çıkmış İmam Hatipliler proğramı bu şekle sokuyorlar. İlla da eline mikrofon almak için siyasi bir yelpazede bir görevde olmak mı gerekiyor.

Gelecek yıl proğram içeriğinde geniş yelpazeyi temsil eden derneklerin isimlerini görmek ve proğramı ayrıntılı bir şekilde davetlilere sunmak ORİMDER’in görevi olmalıdır. İmam Hatiplileri şucu bucu diye ya da şu cemaatci bu cemaatci diye kimse tarif etmeye kalkışmamalıdır. Biz İmam Hatipliyiz. Bunu dışında hiçbir takıntımız da yoktur. Biz her yerdeyiz ve İmam Hatipliliğimiz bakidir.

Neler Yapılabilir?

Özellikle ORİMDER’e yakınlığı ile bilinen dernek ve sivil toplum kuruluşları ile proğram ortak hazırlanabilir onların görüş ve düşünceleri alınabilir.

Sivil toplum kuruluşlarının başkan ve yönetimi proğrama davet edilebilir.

Tüm siyasi partinin temsilcileri çağrılabilir.

Proğrama katılan Tüm İmam Hatip Lisesi Mezunları tanıtılabilir kısa kısa konuşmalarla onlara mikrofon verilebilir.

Yine mezunların geçmişe yönelik anılarını anlatmalarına imkan verilebilir.

Katılımcıların adresleri alınarak tüm katılımcılara kitapçık halinde dağıtılabilir.

Davetlilerin çocuklarına yönelik çocuk proğramı yapılabilir.

Aklıma benim bir çok şey geliyor. Mutlaka sizlerin de düşünceleri mevcuttur. Burada önemli olan ORİMDER bu görüş ve önerileri dikkate alarak mutlaka proğramlarda hayata geçirmelidir.

Ben şahsen alışık olduğumuz resmi formattaki hiçbir proğramı sevmiyorum. Artık bu anlayış gerilerde kalıyor. Önüne gelenin plaket aldığı günümüzde bu proğramın büyük bir bölümünü plaket törenine ayırmak hiç doğru değil.

Artık bazı bakış açılarından ve özentilerden kurtulmamız gerekiyor. Olmamız gereken formatın icaplarını yerine getirerek İmam Hatipliliği merkeze koymamız icap ediyor.

Doğruluğu da yanlışlığı da bana ait olan bir düşüncemi istemeden de olsa sizlerle paylaşmak istiyorum.

İmam Hatip Liselerinden mezun olup ta Diyanette görev alanların farklı bir kişilikleri oluşuyor. Bu kişilik ve kimlik bu arkadaşlarımızın yaşam biçimi haline geliyor. Yaptıkları ya da yer aldıkları tüm etkinlikler de bu format üzerinde oluyor.

İmam Hatip Lisesinden mezun olup ta İlahiyat bitiren kardeşlerimizin ise kişilik ve kimlikleri daha farklı bir durum arz ediyor. Tümünde olmasa da kibirleri ve gururları ön plana çıkıyor. Küstah ve halkına yukardan bakan devlet algılayışına benzer bir durum bu kardeşlerimizin din duygularında gelişiyor. Her şeyi bilirim türünden davranışları nedeniyle söyledikleri kabul görmüyor gönülde saygı bulmuyor.

İmam Hatip Liselerinden mezun olup ta diğer fakültelere gidip mezun olanlar da ise durum çok farklı. Asıl onların ayakları yere basıyor. Kendilerine güvenleri tam oluyor. Özentilerden uzak kişilik ve kimliklerini koruyarak İmam Hatipliliklerini hiç gizlemeden bulundukları yerlerde başarıdan başarıya koşuyor. Yaptıkları ya da yer aldıkları tüm proğramlar başarılı ve planlı, her şey düşünülerek yerine getiriliyor.

Bu düşünceler benim görüşlerim olup yüzde yüz doğru olmayabilir. Tamamen yanlışta olabilir.

ORİMDER gelecek proğramlarda ve ORİMDER olarak bu üç unsuru göz önünde bulundurmalıdır. Bu tür dernekler bir fotoğrafı sıradan bir şekilde açık artırmaya sunarak alınacak parayla yürümez.

Ben şahsen proğrama gitmemden son derece memnunum. Beklediğim bir formatta olmasa da Kardeşim Oktay Çap’ı, Zekayı Elsıkma’yla muhabbet etme fırsatını yakalamaktan çok mutlu oldum.

Hocam Ali Deniz ve Hocam Mehmet Ali Kılıç’ın ellerini öpmek proğram sayesinde tekrar nasip oldu.

Nuri Kahraman Hocamla birlikteki görüşmemizden Ordu İmam Hatip Lisesi ile ilgili bir kitap fikri ortaya çıktı. İnşallah başarırız.

ORİMDER Başkanımız Erkan Temiz’e teşekkür ediyorum. Bu güzellikleri bize o yaşattı.

Sayın Eyüp Fatsa ile Hocamız Ali Deniz’in analizlerini dinlemekten çok istifade ettim.

Bütün İmam Hatiplilere Kumru’dan sevgi ve saygılarımı sunar, selamlarımı iletirim.

Bekir AKKAYA/ 07 Temmuz 2011/KUMRU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...