7 Şubat 2006

Ayna'da Yansımasını Göremeyenler-Ekrem SAYGI

Anlatıldığına göre; Erzurum'un bir köyün de, Köylünün tamamı ve şıh, hayatında hiç ayna görmemiş. Köylünün biri ayna ile ilk karşılaştığın da, aynayı eline alıp bakmaya başlar. Ardından ayna da gördüğü kendi yansımasını ölen kardeşi zannedip başlar ağlamaya. Kardeşini çok sevdiği için aynayı koynuna alıp yatar. Hanımı, eşinin ayna koyununda yattığını görünce şüphelenir. Sessizce ve eşini uyandırmadan aynayı alıp dikkatlice bakar. Ayna da kendi yansımasını gören kadın, öfkeden kudurmuş bir şekil de "Vay" der heyecanla. " Herifim beni bir karı ile aldatıyor" Aynayı alır, köyün şıhına gider. Aynayı göstererek "şıh efendi" der. "Benim herif beni bir karı ile aldatıyor" Şıh aynayı alır dikkatlice bakar. Kadına dönerek " Bacım " der. " Bu bi karıdan ziyade hıyara benziir " der.

Fizme Beldesi Karapınar mahallesinde, "Benim de mahallem olan" Beldeye gittim. Belediye işçileri çalışıyor, bizde kenarda sohbet ediyorduk. Kepçenin taşıdığı toprak benim iznimle bahçeme atılıyordu. Bahçemin kenarından geçen su argı toprak ile dolacağı için işçilerden birine " Bize yardımcı olun, Belediyeden büz alalım su argı toprak altında kalıp taşkınlık yapmasın " dedim. Bu arada belediye işçisi, " abi, biz o işe bakmıyoruz, o işe şu gelen vatandaş bakıyor" dedi. Başımı döndürüp baktığım da, karşıdan gelen vatandaş. Eli telsizli, şık giyinimli, kasıla, kasıla bize doğru yaklaşıyordu. Kendisini tanımıyordum. Sonradan öğrendim adı, Zeki ASMA Fizme Belediyesinde çalışıyormuş. Önce "hoş geldin" deyip elini sıktık. Öyle ya adamın eli telsizli. Arkasından su argına buz koyulması için yardımcı olunmasını istedim. Aldığım cevap ne olabilir sizce. " Biz öyle işlere bakmıyoruz" Aldığım cevap karşısında şoke olmuştum. Belediyenin görevinin ne olduğunu ve nereden geldiğini sorduğum da, Kendilerini "halkın getirdiğini, seçilerek geldiğini" ifade etmesi üzerine, "sen Belediye Başkanı' mısın? Yoksa, ben mi karıştırıyorum" dedim. Aslında kendilerini şıh hazretlerine göndermem gerekirdi ama, bizim memlekette şıh olmadığı için gönderemedim. Büyük projeler ve büyük işler yapan(!) öyle ufak tefek işlere bakmayan belediyeyi karşıma alıyorum. Bunların yaptıkları büyük işlermiş,(!) attıkları taş, ürküttükleri kurbağaya bile değmiyor,
Kısa konuşmalardan sonra adamın cahilliğine tahammül edemeyeceğim için bölgeyi terk ederek ayrılmak zorunda kaldım.
Benim bildiğim Belediye başkanları seçimle iş başına gelir. Valla ne söylenir bilmem ama, Bir belediye işçisi veya memuru, bir ilçe veya belde de ben seçimle iş başına geldim diyorsa ortada bir sorun var demektir. Ya Fizme de olmayan ve hiç yerinde durmayan belediye başkanı beceriksizliğinden görev ve yetkilerini kendilerine devretmiştir. Ya da Belediye başkanı görevini yapmayarak görev ve sorumluluklarını unutmuş demektir. Zaten fizme beldesinde ne Belediye Başkanı var, ne de ortada sağlam görünen bir belde. "At sahibine göre kişnermiş " Aslında belediye işçisinin hiçbir suçu yok ki. Zaten Fimede başkan yok ki. Başkanın' nerede olduğu belli değil ki. Görevi süresince bütün işi, vefasını göstermek zorunda olduğu, Gurup Başkanımız sayın Eyüp FATSA'yı karşılamak
olmuştur. Fizme' yi merak edenler gelsin, görsün, iki dönemdir iş başında olan Sayın Başkan neler yapmıştır. Fizme Beldesinin bütün mahallelerinde, insanların yüzde sekseni bir biri ile husumet halindedir. Fizme Belediye olduktan sonra insanların birbirlerine karşı husumeti arttıkça artmıştır. İki fizme birbirine düşman olmuştur………
Bu sebeple, ben burada uzun, uzun belediye başkanının görevinden bahsetmeyeceğim. Fakat ilgili vatandaşın da Başkanın da bilgilenmesi amacıyla, Belediyenin görevlerini hatırlatmadan geçemeyeceğim.

1- İmar, su ve kanalizasyon, ulaşım gibi kentsel alt yapı; coğrafî ve kent bilgi sistemleri; çevre ve çevre sağlığı, temizlik ve katı atık; zabıta, itfaiye, acil yardım, kurtarma ve ambulans; şehir içi trafik; defin ve mezarlıklar; ağaçlandırma, park ve yeşil alanlar; konut; kültür ve sanat, turizm ve tanıtım, gençlik ve spor; sosyal hizmet ve yardım,
2- Okul öncesi eğitim kurumları açabilir; Devlete ait her derecedeki okul binalarının inşaatı ile bakım ve onarımını yapabilir veya yaptırabilir, her türlü araç, gereç ve malzeme ihtiyaçlarını karşılayabilir; sağlıkla ilgili her türlü tesisi açabilir ve işletebilir; kültür ve tabiat varlıkları ile tarihî dokunun ve kent tarihi bakımından önem taşıyan mekânların ve işlevlerinin korunmasını sağlayabilir, bu amaçla bakım ve onarımını yapabilir, korunması mümkün olmayanları aslına uygun olarak yeniden inşa edebilir."
Evet Belediyelerin görevlerinden Bir kısmı böyle. Şimdi Fizme Beldesini ele alalım. İmar, su ve kanalizasyon, ulaşım gibi kentsel alt yapı var mı? Yok. Çevre sağlığı ve temizlik var mı? Yok, yok, yok, yok, yukarıdaki sayılanların hiç biri yok, zaten ortada görünen bir belediye de yok. Ne belde sakinleri belediye ile ilgili bilinçli. Ne de belediyede çalışanlar. Aynaya yabancı olan köylüler gibi, belediye insanlarına yabancı, insanlar belediye'ye. Eli telsizli gezmeler devam etsin, gelsin paralar, gitsin paralar. Fakat nereye olduğu önemli değil. Nasılsa kimse kimseden hizmet istemiyor. Evlenme cüzdanı imzalansın, arasıra ilmaber imzalansın vs vs…. yeter. Ne gerek var hizmete. Hizmet bu işte.
İnsanları kendileri ile, birbirleri ile uğramaşktan etrafındaki güzellikleri, kendilerinin sorumluluğunda olduğu hiçbir şeyi göremiyorlar ki. Belki, Belediye' ye işim düşerde halledilmez diye hep şirin gözüküyor olabilirler.
Belediye insanların sosyal hayatlarının düzenli gitmesi adına, tüm işlemleri gerçekleştiren bir kurum değilmidir? Evet Fizme Belde Belediyesinde olduğu gibi, Çevremizdeki belediyelerin de, yukarıda bir kısmını dile getirdiğim görevlerini yerine getirmede ki gerçekliğin, yüzde seksen civarın eksik olduğu da ortada dır.
Ben sonuç olarak şöyle diyorum. Belediye İnsanların sosyal hayatlarının düzenli gitmesi adına tüm işlemleri gerçekleştiren bir kurum ise, yetkililer lüffen başlarını kaldırıp baksınlar. Her taraf can çekişiyor. Kendinize değil çevrenize yatırım yapın, insana yatırım yapın ki, kazanasınız, eğer bunları yapmıyorsanız yarın yine seçilseniz de, gerçekten kaybedecek hep sizler olacaksınız.
Şimdilik bu kadar. Görüşmek dileği ile ...Ekrem Saygı/Kumru

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...