14 Aralık 2017

Aynada Yansımasını Göremeyenler/Ekrem Saygı

Bu yazının ilk yayınlandığı yer www.kumru.org sitesidir. Ben ise bu yazıyı www.fizme.com sitesinden aldım. Ekrem Saygı'nın yazdığı bu yazı Fizme internet sitesinde 2006 yılında yayınlanmıştır.
Kumru'dan sevgi ve selamlar...

Mehmet ARSIN
Nerden: Köln-Almanya
Tarih: Cts 15 Tem 2006 10:58:11 CEST

Bu yazi, www.kumru.org tan alinmistir

Ayna'da Yansımasını Göremeyenler (ya da fizme) EKREM SAYGI
Anlatıldığına göre; Erzurum'un bir köyünde, Köylünün tamamı ve şıh, hayatında hiç ayna görmemiş. Köylünün biri ayna ile ilk karşılaştığın da, aynayı eline alıp bakmaya başlar. Ardından ayna da gördüğü kendi yansımasını ölen kardeşi zannedip başlar ağlamaya. Kardeşini çok sevdiği için aynayı koynuna alıp yatar. Hanımı, eşinin ayna koynunda yattığını görünce şüphelenir. Sessizce ve eşini uyandırmadan aynayı alıp dikkatlice bakar. Aynada kendi yansımasını gören kadın, öfkeden kudurmuş bir şekilde "Vay" der heyecanla. " Herifim beni bir karı ile aldatıyor" Aynayı alır, köyün şıhına gider. Aynayı göstererek "şıh efendi" der. "Benim herif beni bir karı ile aldatıyor" Şıh aynayı alır dikkatlice bakar. Kadına dönerek " Bacım " der. " Bu bi karıdan ziyade hıyara benziir " der.
Fizme Beldesi Karapınar Mahallesinde, "Benim de mahallem olan" Beldeye gittim. Belediye işçileri çalışıyor, bizde kenarda sohbet ediyorduk. Kepçenin taşıdığı toprak ilerde yola zarar verebilecek bir yere atılıyordu. Bahçenin kenarından geçen su argı toprak ile dolacağı için işçilerden birine " Bize yardımcı olun, belediyeden büz alalım su argı toprak altında kalıp taşkınlık yapmasın " dedim. Bu arada belediye işçisi, " abi, biz o işe bakmıyoruz, o işe şu gelen vatandaş bakıyor" dedi. Başımı döndürüp baktığım da, karşıdan gelen vatandaş eli telsizli, şık giyinimli, kasıla kasıla bize doğru yaklaşıyordu. Kendisini tanımıyordum. Sonradan öğrendim ki adı, Zeki ASMA… Fizme Belediyesinde çalışıyormuş. Önce "hoş geldin" deyip elini sıktık. Arkasından su argına buz koyulması için yardımcı olunmasını istedim. Aldığım cevap ne olabilir sizce? " Biz öyle işlere bakmıyoruz" Belediyede görevinin ne olduğunu ve nereden geldiğini sorduğum da, Kendilerini "halkın getirdiğini, seçilerek geldiğini" ifade etmesi üzerine, "sen Belediye Başkanı mısın? Yoksa, ben mi karıştırıyorum?" dedim. Büyük adam edası ile beni şööyle bir süzdü ve bana biliyorum ki “ ula ne kadar cahil adama çattık” diye düşündü…Bu tavır karşısında Büyük projeler ve büyük işler yapan(!) öyle ufak tefek işlere bakmayan Fizme Belediye Başkanının belki de vekilini karşıma alarak densizlik yaptığımı aklımdan geçirdim...
Böyle olmasına rağmen bildiğim yanlışları bir bir aklımdan sıraladım. Benim bildiğim Belediye başkanları seçimle iş başına gelir. Valla ne söylenir bilmem ama, Bir belediye işçisi veya memuru, bir ilçe veya belde de ben seçimle iş başına geldim diyorsa ortada bir sorun var demektir. Ya Fizme de olmayan ve hiç yerinde durmayan belediye başkanı beceriksizliğinden görev ve yetkilerini kendilerine devretmiştir. Ya da Belediye başkanı görevini yapmayarak görev ve sorumluluklarını unutmuş demektir. Zaten Fizme beldesinde ne belediye başkanı var, ne de ortada sağlam görünen bir belde.
Aslında belediye işçisinin hiçbir suçu yok. Kırk günde bir beldesine uğrayan bir başkanın telsizli adamının beni döğmediğine şükretmem gerekir. Şikayet bile etsem Başkanın' nerede olduğunu bulmam için gazetelere ilan vermek ayrıca çabası. Aslında haksızlık etmekte doğru değil, çünkü bizim başkan büyük şehre yakışan başkanlardan. Öyle olmasa büyük şehirlerden zaman ayırıp bir de bizim beldeye uğrar. Fizme' yi merak edenler gelsin, görsün, iki dönemdir iş başında olan Sayın Başkan neler yapmıştır? Fizme Beldesinin bütün mahallelerinde, insanların yüzde sekseni bir biri ile husumet halindedir. Fizme Belediye olduktan sonra insanların birbirlerine karşı husumeti arttıkça artmıştır. İki fizme birbirine düşman olmuştur…
Fizme bildesine çıplak gözle bir baksanız İmar, su ve kanalizasyon, ulaşım gibi kentsel alt yapı var mı? Yok. Çevre sağlığı ve temizlik var mı? Yok. Yukarıdaki sayılanların hiç biri yok, zaten ortada görünen bir belediyede yok. Ne belde sakinleri belediye ile ilgili bilinçli. Ne de belediyede çalışanlar. Aynaya yabancı olan köylüler gibi, belediye insanlarına yabancı, insanlar belediye'ye. Eli telsizli gezmeler devam etsin Nasılsa kimse kimseden hizmet istemiyor kimse de bir şey sormuyor. Evlenme cüzdanı imzalansın, arasıra ilmumaber imzalansın yeter. Hizmet dediğin kendine hizmet demektir.
İnsanlar birbirleri ile uğramaşktan etrafındaki güzellikleri, kendilerinin sorumluluğunda olduğu hiçbir şeyi göremiyorlar. Belki, Belediye'ye işim düşerde halledilmez diye hep telsizli beylere şirin gözükmek derdinde…
Ben sonuç olarak şöyle diyorum. Belediye İnsanların sosyal hayatlarının düzenli gitmesi adına tüm işlemleri gerçekleştiren bir kurum ise, yetkililer lüffen başlarını kaldırıp baksınlar. Ara sıra başkanları Fizmeye de uğrasınlar. Hiç olmazsa personeline biraz saygılı olmayı hatırlatsınlar… Böyle desek te aynaya yansıma kendi yüzümüz…Prsonelin bu davranışı başkanın ya da bizlerin yansıması olmasın?
Hoşça kalın Efendim…İyi belediyecilikler…

EKREM SAYGI
KUMRU 
©© Bekir Akkaya Blogspot Copyright 2000 ©© Sitemizde yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır. Kaynak göstererek kullanmaya özen gösteriniz. Tüm metin, resim ve içeriğin hakları https://bekirakkaya.blogspot.com.tr/ye aittir. 5846 Sayılı Kanuna rağmen çalınan her türlü içeriğin hukuki ve cezai sorumluluğu çalanın kendilerine aittir. ©

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...