27 Mayıs 2008

KUMRU’YA KATKI YAPANLARI ALKIŞLIYORUM!/ ABDULLAH SAYGI

Merhabalar, Selamlar, Saygılar, Hürmetler Olsun...Ziyaretçilere 1–2 diye sunduğun yazılarının kendini bilen ve akli melekesi olan biri için gereksiz olduğunu buradan iletmek geldi içimden. Neden derseniz? Öncelikle seni ve senin gibilerinin görevini soranlara yine Kumrulu olup uzaklarda yaşayan bir Kumrulu kızımız minik Nihal özgülden görevini ve mesleğini anlatan dizeleri yazmak isterim.

“SENİN SAYENDE UMUT ARIYORKEN BANA BAKAN GÖZLERDE SEN TUTTUN MİNİK ELLERİMDEN SEN TAŞIDIN BENİ AYDINLIĞA DÜNYAYA GÖZLERİMİ AÇMIŞ GİBİYDİM YENİDEN. IŞIK TUTTUN YARINIMA ADIM ATTIM GELECEĞE DOĞRU ELİM KALEM TUTTU SAYENDE SENİN SAYENDE ÖĞRETMEN OLDUM. ŞİMDİ BENDE ÖĞRETMENİM BENİMDE ÇOCUKLARIM VAR IŞIK OLDUM TEMİZ KALPLERİNE ARTIK HEPSİNİN BİR UMUDU VAR. EN GÜZEL BAHÇESİNDEYİM HAYATIMIN ŞİMDİ EN GÜZEL BAHARIN EN GÜZEL ÇİÇEKLERİ BENİM BAHÇEMDE ONLAR IŞIĞI YARINLARIN. SENİ ANIYORUM YİNE 24 KASIMDA SENSİN BENİ BU GÜZEL GÜNE ULAŞTIRAN ÇOCUKLARIMIN GÖZLERİNDEKİ IŞIK ŞİMDİ BANA EN GÜZEL ARMAĞAN. “Nihal ÖZGÜL

Evet, dostlar ağalar beyler kardeşler bizler ki yılın 12 ayında en fazla 15 gün fırsat bulup memlekette özlem gidermeye çalışanlar için hiçbir engel olmadan bedel ödemeden hatta ve hatta bizlere kendi kişisel fikir ve düşüncelerimizi özgürce anlatım iletim imkânı veren sunan bir siteyi hazırlayıp her türlü ortam ve durumda bizlere sunan Sayın: Bekir Hocamızı öncelikle tanımak
gerekir. Eleştirirken kimdir? Ne iş yapar? Nerelidir? Nerden gelmiş nerde iş yapmış nerelerde iş yapmaktadır? Görevi nedir? Bilerek atıp tutmak gerekir.

Hiç bir kimse bir başkasının verdiği, hizmete ekmeğinin hakkını vermiyor deme lüksüne, hakkına sahip değildir. O zaman sormak gerekmez mi eksik yönleri dahil buyurun neden sen yapmıyorsun diye?..

Evet Bekir hocam ziyaretçilerin dikkatine diye kaleme almış olduğun açıklamalarını okudum ama gereksiz buluyorum. 4 madde değil 114 madde olarak da açıklama yapmış olsan anlamak istemeyenler anlamayacaktır.

Bende acizane ara sıra yazılar kendimce maillerimden alıntılar ile iletiler gönderiyorum. Yeri geliyor yayınlanıyor, yeri geliyor yayınlanmıyor. Neden sorusunu cevabını bende araştırdığım zaman kontrol mekanizmasının çalışmaması halinde sonucu nereye gider onu tartmak zordur. Bizler bir anlık öfke bir satır yazının içeriğinden oluşan duygusallıkla aşırı uç fikirlere yorumlara ulaşan yorumlar yapabiliriz. Biz kendimizi ifade ederken savunulacak duruma düşmememiz için her yazılanın yayınlanmaması doğru olandır diye düşünüyorum.

Kumru’yu her yönüyle tanıtmaya, ismini duyurmaya, insanına kendini ifade özgürlüğü ve takip edene kendinden bir hatıralarının bulunduğunu ileten gösteren siteye emeği geçenlere yürekten minnet duygularımızı iletmemiz gerekir. Bu yoğunlukta ve değerde maddi karşılıksız hizmet yapabilen var ise buyursun Kumru yerinde hizmetini görelim derim. Ucuz laf kalabalığı yerine kim, neden, nerden, niçin, niye, kime hizmetle bu site faaliyet yapıyor yap araştırmanı beğenmedi isen sağ klik yapıp kapat deyince olay biter.

Bir şeyi görmeden önce bakmak lazım. Ben 3 yaşındaki evladıma memleketi bu sitede resimlerde afişlerden bakarak anlatıyorum. Havasını suyunu dağını düzünü anlatmaya çabalıyorum. Çünkü unutamıyorum.

Ayakta kara lastik sırtta odun çeken anaları iki büklüm olmuş kucağında bebesi sırtında mısır bağını veya Özbek deresinden odunu yüklenmiş sabahın karanlığında çalışan neneleri dedeleri unutmak istemiyorum. Dedemi, Babamı, Anamı, Ağamı, Gardaşımı, velhasıl Kolu Komşuyu unutmak istemiyorum, Unutamıyorum.

Bu sebepledir ki Evladımın da bu değerlerden beğenilir beğenilmez alacağı çok hislerin olduğuna varlığına inanıyorum. Kumruda yaşayan için bu sözler laf salatası diye gelir ama yaşamak gerekir. Bu duyguları hissetmek gerekir. Nerde boynu bükük bir garip görsen. Hor görme kim bilir ne derdi vardır. O garip halinde ne sırlar gizli. Belki benim gibi bir sevdiği vardır. Değerli bir sanatçımız hislenmenin anlamını bu dizelerle anlatıyor.

Bizlere bulunduğumuz diyarlarda özlem ve hasretlerimizi dindiren en azından ecdadını evladına anlatabileceğimiz hususlarına bakarak kendi imkânları ile ayakta duran sayın Bekir hocaya ve ona desteğini esirgemeyen Mehmet beye teşekkürler ediyorum. Bu site için görevini yapmadığını söyleyenlere, Düşünenlere Sizlerin kattığı nedir diye soruyorum. Esenlikler diliyorum. Selametle…

Abdullah SAYGI KARACABEY 27.05.2008

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...