7 Mayıs 2007

Rakamlarla Fatsa Devlet Hastanesi /Bekir Akkaya

Geçen hafta yazdığımız Fatsa Devlet Hastanesi ile ilgili yazı nedeniyle epey eleştiri aldım. Yazının başlığından tutun da içeriğine kadar itiraz eden epey insanla karşılaştım. Bir hususun bilincindeyim. O da şudur. "İnsana yönelik hizmet veren kurumlarla ilgili olumlu ya da olumsuz bir görüş belirtmenin zor olduğu, yazılırken iyi bir gözlem ve araştırma yapıldıktan sonra bir hükme varılması gerektiği ve olumlu yönler belirtilirken olumsuz yönlerinde yazıda yer almasının gerekliliği"dir. Ben de on gün hastanede kalan biri olarak, hizmet noktasında gözlemlerimi sizlerle paylaştım. Yazımın sonunda ise yazıya devam edeceğimi özellikle de belirtmiştim. Neticede 372 personelin çalıştığı 331 yatak kapasitesi bulunan bir sağlık kuruluşunda söz konusu eksikliklerin olmaması düşünülemez.
Başhekim Dr. Alaettin Arıkan " Hastanemizde kanunsuz bir durum söz konusu olduğu takdirde bizlere yazılı ya da sözlü olarak müracaat edildiği takdirde gerekli işlemin derhal yapılacağını" özellikle ifade etmektedir. Hatta bunun için gerekli yerlere "şikâyet kutuları" koyularak her ay gerekli işlemin yapıldığını söylemektedir. Başhekim Dr. Alaettin Arıkan " Kimse şikâyet etmiyor ve haksızlığını bize bildirmiyor" diyerek "Hasta Hakları" birimlerinin bunun için olduğunu belirtiyor. Ben taşradan biri olarak Fatsa Devlet Hastanesinin çalışmalarını takdirle karşılıyorum. Bunu söylerken her şeyin dört dörtlük olduğunu da iddia etmiyorum.
Geçen haftaki yazım dikkatli
bir şekilde gözden geçirilirse Başhekim Dr. Alaettin Arıkan'ın söylemlerinin aksine bazı hususların devam ettiğini kuşdiliyle söylemeye çalışmıştım. Ne var ki bazı olumsuz durumları ne belgelemek ne de önlemek mümkündür. Belgelemek mümkün olsa da şikayet etmemenin bir çok gerekçeleri bizler için fazlası ile mevcuttur.
Fatsa Devlet Hastanesi sadece Fatsa'ya değil, Kumru ve Korgan gibi çevre ilçelere de hizmet verme noktasında yoğunluk yaşamaktadır. Son beş buçuk ayda toplam 171.010 poliklinik gerçekleşmişken, 954 büyük ameliyat, 866 orta ameliyat, 17.254 küçük ameliyat yapılmıştır. Yine beş buçuk ayda 497 normal doğum ve 450 sezeryan doğum yapılmıştır. Laboratuarda toplam tetkik sayısı 285.556 iken, röntgen poliklinik sayısı 22.361, Ultrason 2.711 ve tomografi 3.108 olmuştur. Beş buçuk ayda Fatsa Devlet Hastanesine yatan hasta sayısı 7.525'tir. Rakamlar üzerinden düşünüldüğünde genel manada düzenli bir hizmet olduğu yönünde bende bir kanaat oluşmaktadır.
Başhekim Dr.Alaattin Arıkan, "Hastanenin 25.450 m2 alana sahip olduğunu" belirterek "2006 yılında Kan Merkezi, Patoloji Laboratuarı, Çocuk Cerrahisi Servisi, Üro-dinami-Böbrek Taşı Kırma, Hemodiyaliz Binası, Nisaiye Ek Binası, Görüntüleme Merkezi, Plastik Cerrahi Servisi, Kardiyoloji ve konferans Salonu gibi bir çok bölümlerin yıl sonuna kadar oluşturulacağını söyleyince bir Kumru'lu olarak sevindim. Kumru'dan Fatsa'ya giderken Özel Avrasya Hastanesi ve Özel Çınar Hastanesi inşaat alanları yazan tabelaları görünce de heyecanlandığımı söylersem yalan olmaz.
Gözlemlerimi sizlerle bu noktada paylaşmaya çalıştım. Olumsuz durumlarla ilgili hususların müracaat yerleri de yine ilgili kurumların ilgili birimleridir. Ben şahsen şikâyetlerimi "ilgili birimlere yazmayı " tercih ediyorum. Eğer bizler, bir vatandaş olarak duyarlılık gösterirsek bütün kurumlarımız daha düzenli olacak ve hizmet noktasında kalitede o derece artacaktır.
Son olarak, on gün kaldığım Fatsa Devlet Hastanesinde Başhekim Dr. Alaettin Arıkan, başta olmak üzere Dr. İsmail Balcıoğlu'na ve Özel Servisteki Hemşire ve çalışanlara ve tüm hastane personeline teşekkür ediyor ve herkese sağlık sıhhat ve afiyetler diliyorum…
Buluşmak ümidiyle…-- BEKİR AKKAYA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...