6 Nisan 2022

22 YIL ÖNCESİNDE KUMRU’DA HAYAT

Bu yazı 2000 yılında Ordu Haber Gazetesi’nin Temmuz sayısında yayımlandı. Yazıda isimleri geçen o günün Kumru Kaymakamı Mehmet Sarıcan ve Kumru Belediye Başkanı Adil Karaoğlanoğlu’na Allah’tan rahmet diliyorum. Mekanları cennet olsun. Yine yazıda isimleri geçen ve evladımı sünnet ederek beni onurlandıran değerli ağabeyim Doktorum Cemaletin Yaktı’ya, o günlerde Kumru Kaymakamlık Vekaletini yürüten ve sünnet düğünüme iştirak ederek beni mutlu eden Değerli komutanımız Hüseyin Topuz’a, o gün olduğu gibi bugünde hep yanımda olan kıymetli dostum İsmet Erçal’a, İstanbul’da çalışmaları ile hep takdir ettiğim Harun Topalcı’ya ve tüm 2000 yılında o güzel günleri yaşayanlara ve yaşatanlara selam olsun. İşte 22 yıl önce ilçemiz Kumru ile ilgili yazdıklarım…   
Son zamanlarda Kumrulu olmaktan ve Kumru’da yaşamaktan son derece keyif almaya başladım. Ancak şu sözü hatırlatmadan yazıma başlamak istemiyorum. Hani  “Bir musibet bin nasihatten iyidir” derler. Bazıları için ciddi bir uyarı. Tabi ki anlayana.

 Zaman zaman bazı uyarılarımızla dalga geçenler veya bizimle alay edenler, yaşadıkları olumsuz olaylar karşısında neredeyse bizleri evliya ilan edecekler. Şu meşhur sözü birlikte okuyalım.  

“ZARARLARINDAN EMİN OLDUKLARI İÇİN DOSTLARINI UZAK TUTTULAR. KENDİLERİNE BAĞLAMAK İÇİN VE YAKINLAŞMAK İÇİN DÜŞMANLARINI YAKINLAŞTIRDILAR. YAKIN OLDUKLARI DÜŞMANLARI DOST OLMADI, UZAKLAŞAN DOSTLAR DÜŞMAN OLDU. HERKES DÜŞMAN SAFINDA BİRLEŞİNCE..”

 Bu cümleler “Vicdanül Kumru, Cüzdanül Kumru ve Zoraki Kumrulu” olarak düşünülürse demek istediğim çok daha iyi anlaşılır. Kumruluyu aldatan ve Kumruluların tüm değerlerini ayaklar altına alanlar üstelik Kumrulular da değil. Yakınlarınızla helallaşmanız mümkün ama dışımızdaki çapsızlarla görüşmelerimiz hiç mümkün olmayacak!  

Zaman zaman insanın kendi kendini sikaya çekmesi gerekir. Bireysel olarak her birimiz bunu sık sık yaparız. Ancak, insan ilişkileri açısından bu son derece zor bir durumdur. Toplumda yeriniz nedir? Ne kadar insanlara güven veriyorsunuz? Ne kadar dostunuz veya seveniniz var? Bulunduğunuz mevki ve makamları elinizden aldıklarında çevrenizde kimler kalır? Aslında hastalık, düğün, davet ve ölüm durumu bunun en iyi göstergeleri. Yukarıda da vurguladığımız gibi, servetinizin, mevkiinizin ve makamınızın dışında insan olarak ne konumdasınız?

Her birimiz öyle veya böyle üç beş kişi ile cenazelerin kalktığını, düğün veya davetlerin yapıldığına şahit olmuşuzdur. İşte ben de oğlum Mehmet Akif’in sünnet davetini yapmam sebebiyle böyle bir sınavdan geçtim. Son derece mutlu oldum. Bu vesileyle başta oğlumu sünnet eden ve bizleri hiç yalnız bırakmayan Dr. Cemalettin YAKTI Beyefendi olmak üzere, davetime gelen ve uzaktan-yakından tebrik eden tüm dostlarıma teşekkür ediyor, böyle mutlu günlerin herkese nasip olmasını diliyorum.

Hakikaten Kumruda yaşamak son zamanlarda insana çok mutluluk ve keyif veriyor. 25 Haziran Pazar günü büyük bir coşkuyla gerçekleştirilen toplu sünnet şöleni kelimenin tam manasıyla mükemmeldi. 7 saat gibi kısa bir sürede 511 çocuğun sünneti tamamlandı. Bu arada 200 kişiye yemek verilirken Sanatcı Aydın Alaybeyoğlu’da konser verdi. İstanbul Ensar Hastanesi’nde aktif görevde olan Kumrunun değerlerinden Harun Topalcı ve ekibi Kumru sağlık personeline büyük destek sağladı. Kendilerini Kumrulular adına tebrik ediyoruz...

 Dedik ya Kumruda yaşamak güzel. Sokaklar mis gibi. İnsanlar da öyle. İşte bu güzel Kumru’ya bir yenisi daha eklendi. Masalar sıra sıra. Her taraf meyve ve çiçeklerle kaplı. Derenin şırıltısı ve bir yudum çay. İyi de bir dost. Bu kadar güzelliğe birde havuz olsa. Ya içinde canlı balıkları seyretmek. Siz böyle bir yerde otururken balık yemek çok keyifli olur herhalde. Cennet bahçesini tarif etmiyorum tabi ki. Kumrunun değerli insanı Remzi Kınalı Kumru’nun tam ortasında böyle nefis bir yer hizmete açtı. Hayırlı olsun.

Son zamanlarda gerçekten Kumruda güzel şeyler oluyor. Tabi ki bunu birçokları tesadüflere bağlaya bilir. Ama ben şahsen öyle düşünmüyorum.

Değerli iş adamımız İsmet Erçal “İstanbul’da tanıştığım yaşlı bir Rum kadınından dinlediği bir efsane sonucu hayatım değişti” diyor. Merak edenlere hemen söyleyeyim. “DİLEK TAŞI EFSANESİ”

 Bana 15 yıl önce anlatmıştı. Bugüne kadar sır gibi sakladığım bilgiyi sizlerle paylaşmak istiyorum.

  İsmet Erçal’ın verdiği bilgi cidden işime yaradı. Ben her başım daralsa gider Düzoba Yaylasındaki taşa otururum. Geçenlerde yaptığım sünnet daveti için yine aynı şeyi yaptım. Ne ikram edecek yiyecek bitti. Ne de gelen davetli. Ne olsa da bizim yollarımıza ilgi duymayan yetkililer bu taşa bir otursa da yollar emin olur kendiliğinden yapılır. Vallahi bir yolunu bulup bu taşa iş görmeyenleri, işten kaçanları, işi rast gitmeyenleri, oturtmak gerekir. Çocuğu olmayanlar, çocuk isteyenler zaten oturuyorlar. CAN SIKINTISINI, GEÇİM DERDİNİ, KARI KOCA KAVGASINI , HER DERDE DEVADIR......GÜÇ TAŞI.....DİLEK TAŞI..........

Bir Kumrlu olarak ERÇALLARI kutluyorum. Kumrululuk buna denir işte. Kumru sevdalılığı Kumruya, Kumruluya hizmet etmekten geçer. Yaptıkları her işte örnek çalışmalar içerisinde olan ERÇALLARI kutluyorum.

Kim ne derse desin, kim hangi açıdan bakarsa baksın ERİCEK YAYLASINI hizmete açanları, en ufak bir katkısı olanları başta Sayın İsmet Erçal olmak üzere, Sayın Kaymakamımız Mehmet Sarıcanı, Sayın Belediye Başkanımız Adil Karaoğlanoğlu’nu Bölük Komutanımız Sayın Hüseyin Topuz’u Kumrulular olarak yürekten alkışlıyorum.

Bu yıl birincisi yapılan Ericek Yaylası Çilek Festivali kalabalık bir kalk topluluğu ve misafirlerin katılımı ile muhteşemdi. Sanatcı Orhan Hakalmaz ve Pınar Dilşeker’in konseri halktan büyük ilgi gördü. Bilhassa Harun Topalcı’nın gayretleri ile İstanbul’dan gelen Mehter takımı gösterisi gerek Kumru’da ve gerekse Ericek Yaylası’nda büyük takdir topladı. Güç taşına oturan 70’lik ihtiyarların güreşleri büyük alkış aldı.

Kumru güzel, Kumruda yaşamak güzel. Bir de şu bozuk yollar ve Kumruyu çiftlik olarak görenler olmasa. Hepinize güzel günler efendim. Bekir AKKAYA/15 Temmuz 2000/ORDU HABER GAZETESİ

.................... © Bekir Akkaya Blogspot Copyright 1999 ©.............

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...