29 Kasım 2007

PTT'de Kafayı Oynattırdı /Bekir AKKAYA

fatsa telekom müdürlüğü telefon faturalarından haberdar mı?

Geçen ay bir vesile ile dile getirmiştim. Şimdi tekrar dile getirmek istiyorum. Neyi mi? Neyi olacak birkaç aydır gelen telefon faturaların durumunu. İnanır mısınız başlıktaki gibi oynatmama az kaldı. Emin olun samimiyetimle söylüyorum ne yapacağımı “VALLAHİ” bilmiyorum. Baştan söyleyeyim, bu konuda site ziyaretçilerimizden veya yetkililerden beni aydınlatan bana bir yol gösteren olursa son derece memnun olacağım...Şimdiden Teşekkür ediyorum.

“Ne oldu kardeşim, hepimiz telefon kullanıyor, hepimize fatura geliyor, TÜRK TELEKOM BU KONUDA SON DERECE DUYARLIDIR” dediğinizi duyar gibi oluyorum. Aslında ben de aynı şeyi düşünüyorum da bir türlü aklım ermediği için nereye gideceğimi, nereye müracaat edeceğimi bilemiyorum. Sorun da zaten buradan kaynaklanıyor. İşte ben de bu yüzden sıkıntımı bana
yardımcı olunur diye buraya yazıyorum. Diyorsunuz ki “ SADEDE GEL.” O zaman anlatayım da bana bir iyilik yapın...

Bundan birkaç ay önce 115 milyonluk fatura geldi. Kumru PTT Müdürlüğüne gittim. Bana “Görüşmüşsündür, ayrıntılı fatura iste bu iş çözülür, ancak sen bu 115 milyonu ödemek zorundasın.” Dediler. Ben de o minnacık parayı yatırdım ve ayrıntı
istemek için dilekçe verdim. Sonunda hakikaten ayrıntı bundan sonra gelmeye başladı. Başladı başlamasına da fiyatlar daha da yükselmeye başladı.

Geçen ay bana tam 245 milyonluk fatura geldi. Ayrıntıda var tabi. Ayrıntıya bakıyorsunuz internet 78 milyon, şehir içi görüşme 150 milyon lira. Şehirler arası ve internette ayrıntı var da Kumru içi, yani şehir içi görüşme olan 150 milyon için ayrıntı yok. Ama benim şehir içi görüşmemin bu kadar olması da mümkün değil. Sonunda Faturayı alıp Kumru PTT müdürüne gittim. Müdür Bey sağ olsun beni içtenlikle dinledi. Ancak kendilerinin bu işe hiçbir bağlantıları olmadığını, FATSA TELEKOMA DİLEKÇE VERMEM GEREKTİĞİNİ ifade etti. Ve özellikle de şunu ifade etti. “BU FATURAYI ÖDEMEK ZORUNDASIN. Yine Kumru PTT sinden bir önemli yetkili “TELEKOMUN YANLIŞ YAPMAYACAĞINI SENİN ÇOCUKLARIN TELEFONLA ARKADAŞLARI İLE DERS ÇALIŞMIŞ OLACAKLARINI” söyledi. Belkide doğru söyledi ama bizim çocuklar küçük ve bırak telefonla ders çalışmalarını normal durumda bile ders çalışmazlar. Ama ilgili PTT görevlisi bu işte yanlış bir durumun olmadığını ikna için benimle epey ilgilendi. Buradan kendisine teşekkür etmek isterim. Peki ben ikna oldum mu? Onun kalbi kırılmasın diye ikna olmadığımı da söylemedim. Bu kadar ilgi gösteren bir kişiye saygısızlık olur diye böyle davrandım...

Sonunda Fatsa TELEKOMA iletilmek üzere bir dilekçe ve faturayı ekleyerek Müdür Beye teslim ettim. Müdür Bey de bunu bizzat takip edeceğini ve KUMRUDA FATURALARIN BİR ÇOĞUNDA BÖYLE BİR YÜKSEK FİYAT OLDUĞUNU VE DEĞİŞİK KİŞİLERİN DE DİLEKÇE VERDİKLERİNİ” ifade etti.

Ben bir dilekçe de Kumru Kaymakamlığının Başkanlık yapmış olduğu TÜKETİCİLERİ KORUMA DERNEĞİNE BİR DİLEKÇE VERDİM.

Sonra eve gelerek FATSA TELEKOMU arayarak durumu onlara da ilettim. Ancak görüştüğüm kişi suç işlemişim gibi beni azarlayarak “GÖRÜŞMÜŞSÜNDÜR, TELEKOMDA YANLIŞLIK OLMAZ “diyerek telefonu yüzüme kapadı. İşin garibi benim problemimi dinleme nezaketinde bile bulunmadı.

Sonra ben ORDU TELEKOMU aradım. İlgili görevli gayet kibar bir şekilde yapmam gerekenleri bana söyledi. Ama o da yanlışlık olmayacağını ve israrla bu parayı ödemem gerektiğini ifade etti. Parayı ödedikten sonra da GEREKLİ YERLERE MÜRACAT ETMEM GEREKTİĞİNİ ifade etti. Etti de şu şehir içi 150 milyonu izah edemediği gibi bunun kesinlikle ayrıntılara yansıtılmadığını bildirdi. Emenna da bir başkası da “BAZI ETKİLİ VE YETKİLİ ENSESİ KALIN ŞİŞ GÖBEKLERE BU ŞEHİR İÇİ GÖRÜŞMELERİN AYRINTILARININ VERİLDİĞİNİ İFADE ETTİ”. Bu durumda yeşil pasapaortu olanlar bu haktan yararlandığını düşünerek , paranın ödeme gününü çaresiz beklemeye başladım.

Sonracığıma FATSA TELEKOMDAN EVE BİR TELEFON GELDİ. TELEFONDA ETKİLİ VE YETKİLİ BÜYÜK İHTİMAL BENİM YÜZÜME TELEFONU KAPATAN SES “ Bekir akkaya ile mi görüşüyoruz.” Dediler ve devamla YANLIŞ OLMASININ MÜMKÜN OLMADIĞINI SÖYLEYEN GÖREVLİLERE İNAT BİLGİSAYARDA YANLIŞLIK YAPILDIĞINI FATURALARIN İNCELENDİĞİNİ 245 MİLYON DEĞİL SADECE VE SADECE 105 MİLYON ÖDEYECEĞİMİ “ SÖYLEDİLER. Ben de 105 milyonu ödeyerek guya rahat bir nefes aldım. Ama bu ödemeyi neye göre ve nasıl düşürüldü bu konuda bana hiçbir bilgi verilmedi. Elimdeki faturada 245 milyon yazarken ben 105 milyon ödedim. Nedir nasıldır, nerede yanlışlık yapılmıştır, 500 milyon ödeyeceksin deseler ödemek zorun da idim bu durumda. Bu işi anlamış değilim. Emin olun kafayı üşütecem.

Ya bu ay faturalar ne durumda?

Fatura şu anda elimde ve OCAK -2003 DÖNEMİNE AİT. Faturada ayrıntıda var. Faturada ödemem gereken para 100 milyon lira. Bunun 77 milyonu internet. Ayrıntılar ayrıntılı bir şekilde alt alta yazılmış. Geçen ayki şehir içi faturada 150 milyon gözüküyordu, bu ay şehir içi görüşmem 11 milyon. Aradaki farka kafam çalışmıyor. Ayrıntılar alt alta sıra ile yazılmış. Bu faturadan alt alta olanlardan bir örnek:

Saat karşı merkez ücret

2 ocak ----------18:15 --------------145------------2.268.000

2 ocak-----------19:14-----------------145------------2.331.000

2 ocak ----------19: 36-----------------145----------- 1.000.800

2 ocak ----------22:06------------------145----------- 126.000

Fatura böyle ayrıntılanmış...Bir Başka örnek:

31 aralık ........19:25-------------------145----------2.268.000

31 aralık..........19:55-------------------145----------2.205.000

31 aralık..........20:25--------------------145-----------126.000

31 aralık--------22:57--------------0.312 35xxxxx---441.000



Yukarıdaki ayrıntıya dikkatle bakın ayrıntının ayrıntısını görmeye çalışın. Peki internetin saat ücreti ne kadar.? Benim kafayı yemek üzere olduğumu bilmem anladınız mı?

Sonra mı ne oldu? Ben bu kez 163’ü aradım borcumu öğreneyim diye. İlgili talimatlardan sonra çok kibar bayan sesi “SAYIN ABONEMİZ..............68 MİL-YON BOR-CU-NUZ BU-LUN-MAK-TA-DIR”. Çektim BİR LAHAVLE , YA SABIR DİYEREK ELİM BAŞIMIN ÜSTÜNDE “FATURADAKİ BİLGİLER Mİ DOĞRU TELEFONDAKİ SES Mİ? AYITLA PİRİNCİN TAŞINI.

Ayın 25 de faturayı ödedim. Öderken de elim ayağım tir tir titriyor. Ayın ortası para da yok. Acaba yüz mü, atmış sekiz mi? İlgili kişi tam benim bayılacağımı hissetti her halde ne yaptı ise orada bana 68 milyon 837 binlira ver dedi.

Şimdi benim kafa yine karışık. Acaba bunların hangisi doğrusu. Bu faturadaki farkları ileriki günlerde biz yanlış yapmışız belge esastır, faturada ne yazarsa o doğrudur. Farkları faizi ile birlikte ödeyiniz yoksa hacizle alırız derlerse ben ne yapacağım.

FATSA TÜRK TELEKOM BU DURUMLARI BİLMİYORSA LÜTFEN BİRİLERİ HEM BİZE HEM DE FATSADAKİ İLGİLİLERİ BİLGİLENDİRSİN DE BOŞU BOŞUNA KRİZ VE SAVAŞIN ARİFESİNDE KAFAMIZI YEMEKTEN KURTULALIM. Emin olun OYNATMAYA AZ KALDI YETKİLİLER NERDE.

Özellikle bu yazıyı okuyan yetkililerden ne yapmam gerektiğini nereye müracaat etmem gerektiğini bildirirlerse bir vatandaş olarak son derece mutlu olurum.

Site ziyaretcilerimizin özellikle bana yardım edeceklerini umuyorum. İŞTE ADERİM: kumruhaber@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...