15 Şubat 2008

Aybastı'da 100 Metrede İki Camii/ Bekir AKKAYA

Fatsa’dan ya da Kumru’dan yolunuz Aybastı’ya düşerse, Aybastı’ya 2 kilometre kala yolun hemen altında Cukur adında toplu bir köy görünümünde bir mahalle var. Gidip gelirken dikkatinizi mutlaka çekecektir. Aralarında sadece üç tane ev bulan iki büyük camii gözünüze ilişir. İki Camide son derece görkemli ve her ikisinin de son derece yüksek minareleri mevcut.
Fotoğraf çekmek amacıyla arabamdan inip Cukur Köyüne doğru baktığımda camilerin birbirlerine çok yakın olduklarını ve köyün en yüksek kesiminde ve her ikisinin de yola çok yakın olduklarını fark ettim. Yani ufacık bir köyde birbirlerine çok yakın iki cami.
Aybastı’da işimi görüp mutlaka camileri gezmek ve görmek için erkenden köye geldim ve arabamı yolun kenarına bıraktım ve köye ve oradan ilk önüme gelen caminin yanına yaklaştım. Gerçekten enteresan bir durumdu. İlk gittiğim camiden hemen kırk metre ötedeki caminin yanına gittim.
Araları bu kadar yakın olmasına rağmen üstelik köyün en yukarı kısmında bu iki camiye anlam veremedim.
Köylülerden birine biraz tedirgin olarak :
Teyze burada iki camimi var? Deyince, teyze bana gülerek “Evet iki cami var da neden sordun?” diye karşılık verdi. “Dikkatimi çekti” deyince, bana gülerek “ne sen sor ne de ben söyleyeyim.” Dedi ve devamla “cemaat çok kalabalık olduğundan tek cami yeterli gelmediği için bu iki cami yapıldı.” Dedi.
Ben ne kadar israr ettiysem de caminin yakınlarında bulunan hiçbir mahalle sakininden doğru bir bilgi alamadım. Verenlerin ise pek inandırıcı ve tutarlı bir şey söylemediklerini fark ettim. Hatta dışarıya yansıtmadan gülümsediklerini gördüm. İşin doğrusu pek oralı değillerdi.
Daha sonra bunu ben Aybastı’da sordum. Pek doğruluk derecesini bilmiyorum ama “ iki komşunun ufak bir mesele yüzünden araları açılmış. Aradan zaman sonra komşunun biri durumu iyi olduğundan köyüne bir camii yapmaya karar vermiş. Öteki de sen yaparsın da ben senden daha büyüğünü yapamaz mıyım diye bir cami yapmaya o da başlamış. Ve her iki komşu hemen evlerinin yanı başlarına birer cami yaparak birbirlerine çok yakın camiler oluşmuş. Ve Aybastı’nın Çukur Köyü bu iki camiye böyle kavuşmuş.
Ne diyelim, Allah cemaatlerini artırsın! Bekir AKKAYA/KUMRU HABER/KUMRU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...