21 Şubat 2008

Orduludan Orduluya Mektup/ Şair Ali ÖZTÜRK

Gıymetli Bacılığım Gıymet,
Sizden ayrılalı böğön aşağı okarı 15 gün gadar oliyi. Sizleri çoh göresim geldi. Gıymetli has bacım; gidikene çoh rahat gittim emme.. Yalavuz Havu Vonanın Fatısa arasındaki Akuru dönemeçlerinde araba beni azucuk duttu..Bide araba azucuk hışırdı bi türlü ımımadı ..millet hep buydu. Dedimya fatısaya varana kadar azıdaha istifer edeceğdim..

Samsuna varduğumuzda araba biraz eylendi kakınca yanıma simsarmı ne andırısa yalaş ağızlı bi herif geldi. Beni yerimden galdurup iki sıra arkaya otuttu. Mabalı günahı boynuna güy ordudan beriye sef otumuşmuşum... Samsundan soğra epeyi yol alduk ki otobos yine biterde eğlendi Şöfer Otobosumuz 20 dakka çayınan ihtiyaç
molası vermiştir dedi. Baktımki millet patır patır otobostan eniyo.Bende iyicene sıkışmıştım.Bi inim hacetimi görim diyom emme..Ne yalan sölim kendime güvenemiyom.Ne yapım bacım okumam yazmamı varkine Bİ DOLU OTOBOS VAR SOĞRA ŞAŞURURUM DA Bİ BAŞKA ARABİYE BİNERİM DEYİM KORKİYİM.

değirmenci Musa nın garısının başına geleni bilin da.Bıldır Angariye gızının yanına gidekene habüle bi yerde otobostan inmiş sonracıma yanış arabiye binince angariye gidim deye sivasa getmiş..Garucuğaz neler cekmişki.Ben öle gene durukene yalaş ağızlı mavin geldi nene neye inmin senin tualit ihtiyacın yokmu.. dedi..Anam olum var git hele işiğen beem gibi keyfanı ne etsin tualiti sen hle ben bi helaya götüruyonmu .üşak başladı yavşak yavşak sırıtmaya ..nene bende saa unu demek istiyom dedi.ben ne bilim bacım tualit deyince gaşımı çekicem yüzüme budura sürücem sandımıdı…Allah razı olsun uşak beni helaya götürdü. Bi güzel hacetimi gördüm emme çıkarkene bide ne görim gapıda bi gocaman otumuş bekliyi..önünde bi ufacık masa..her cıkandan para aliyi iyi hasda benim yanımda rara mara yok olanca paramı yaşmağın gıyısına düğüm ettiydim.. baktım olacak gibi değil gocamana usulcak gene gittim..has gardaşım nası olsa herkes paraynen edeyi bi bende babayin hayrına etmiş olim var hakkıyin helal et..dedim..allah razı olsun gocamancuğaz iyi herifmiş..Varsın olsun abacım geç geç..ben seğin gibileri çok ettürdüm babamın hayrına hayrına ettüre ettüre rahmetlüde de hayır kalmadıya neyse..dedi

Neyseki ordanda sağ salim hareket edüp Angariye varduk. İsiğin beni garşulamaya gelmiş hemen arabasına bindürüp evine götüdü..Gelini aşağudan yukaru bi güzel süzdüm.beni hoşlayıp elimi öptü..iyi has da ne bilim adı gelin gelinin heç eyisi olurmu ..Bizim isin fasile turşusunu cok sevidi..gelikene yanımda azıcuk gine getirmiştim.Geline,gızım azucuk havundan gavurda uşak yesin dedim.Turşuda gavurulumuymuş demesinmi gördünmü başıma geleni..gelin daha bu turşu gavurmasını bile bilmiyi..pancar çorbasını desen heç bilmiyi işiğinin işi iş bu garıynan vallaha ne yapim bacım o kadar dedim gel ordudan evlen diye..emme dinletemedim…şimdi çeksin cezasını..

Geçen comartesi günü,gelin;gızılaya alışverişe gidcem istersen sende gel bi hava alusun dedi.Varduk gızılaya ki bide ne görim galabalıktan yörünmiyo mayıs yedisi herhal dedim geline ..Angaranın haftasımı ki acep dedim geline yağ,yoğurt falan alacaksan ben alim dedim geline sen anlamazsın..yoh dedi gelin öle şeyleri buradan almik.buruya giyecek öteberi almıya gelik..zattı bende anladıydım heç kimsenin elinde,şelek,gıdık bakraç falan da yoğudu..uralarda gezekene gözüme güçük güçük çiçekçi dükkanları ilişti ne haççak çiçekler vardı ha bide güllük le çortlarıda paraynan satilermiş kız anam bacım sizin avu dere kenarındaki çortlar burada olsa ya göm göğ zengin olusuz..

Gızılayda gezekene kime rastladuk biliymisin gargalak dursunun gedikli oğlu ürüşen unlarda garısıyla alışverişe cıkmışlar..vah anam vah uruşen eyi gene gurumuş be emme garıyı bi görücen ürüşen yanında alaf yığını gibi duriyi…gallencoon çamışı gibi mubarek bastığı yeri çökertiyi ürüşen kendi yememiş garıya yedümüş herhal..ürüşen bize gel deye mabal attı ama hala gedemedim

Gıymetlü bacılığım buralda konu komşu hiç yok..goca apartumanda kimse kimseyi tanimiyi desem yalan değil gecen ceneze varmış apartumanda kimsenin habarı olmamış..yalavuz bizim işğin bi arkadaşı var geçen ağşam onlara ıturmaya gittük ben goltuğun kenarında otururken ayağımın yanında bişe divil divil etmiye başladı bide ne görim köpek.. evi içinde köpepen ne işi var hoşt hoşt dedim.. ev sahabısı garı bağırma deyze bişe yapmaz dedi..köpeği aldu guçağına coçuk gibi seviyi.. ana bide ne görüm köpeğe has gine enteri giydümüşler..ne gıymatlı itmiş yedüğü yal ta alamanyalardan geliymiş..

Evin herüfü eve geç gelince cadı garı herifi bi güzel azarladu bizim yanumuzda adam zavallı kan ayaklu gine bizim isiyine benziyi..

Anam bacım daha sonra başıma gelen elin evinde bi sıkıştım andır tabiyet.ev sahabına gızım ayak yolunuzu bi gösterde gidiyim dedim.garu önde ben ardında gittük abo bide ne görim.alafıranga değimli..alamancılarun anlattuğundan..Ben buraya nasıl becerecem dedim emme..başkada çarem yok..otudum has gene işimi hallettim.gorktuğum gader yoğumuş meğer ne gaderde rahatımış..tam bizim gibi romatizmalı gocagarular içün aynen sekmene oturur gibi otu üstüne…

Sonra iki tıkıl şekerile bi çay içtim hemide fincanulan ne hastiki Gıymatlu baculuğum
daha ne yazdırim yakında gelicem selam eder hasretle gözlerinden öperim. Konu komşuya hep ayrı selam ederim donubozuko ibramın garısı adı batasıca gelmeden mallar yüzünden çeküştük emme genede selamımı söylersin gaybanıya..

Çivi çaktım keserinen tahtıya
Sap bulamadım girebiynen baltıya
Mektubuma cuvap beklerim
Önümüzdeki Haftaya

Şair Ali ÖZTÜRK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...