4 Aralık 2007

Haşmet'e Şiirli Cevap (Haşmetname) /Bekir AKKAYA

HAŞMETNAME
Ben bu sesi, bir yerlerden tanıdım.
Uzar soy adınız yeni mi Haşmet?
Haşmetteki “haş”a ben çok takıldım.
“Haş haş” ile bir bağın var mı ki Haşmet?

Alaylı bir üslup “Bekir” demişsin.
Yazıdan çıkardım, çok tuz yemişsin.
Direği es geçmiş, harca girmişsin.
Ortak nokta ordan, görünmez Haşmet?

“Yani” diyor isen, giriş olmamış.
Düşündüm desen de, hiç oturmamış.
Medya ile yazı çok çok karışmış.
Bu yaşlarda böyle olunmaz Haşmet?



İsmimi vermişsin, ortak demişsin.
Vallahi burada, çok hak yemişsin.
Olmayan bir şeyde çok dertlenmişsin.
Teselli edenin yok mu hiç Haşmet?

Çabanoğlu sana, çok mu soluttu?
Seni böyle, bana kimler doldurtu?
İşin mi, yaşın mı yazı yazdırttı?
Sana dokunanı yerim be Haşmet?

Demek bu Bekir’dir, hem de Ak’ı var.
Kiminde de, bilinmeyen yakı var?
Kiminde de Uzar, gibi takı var.
Çabanoğlu kimdir bilinmez Haşmet?

Dalga geç dalga geç, dalgada boğul.
“Hoş geldin” demişsin yine de sağ ol.
Haksızlık edenler, bir gün yok olur.
Tarih yoklarla ortada Haşmet?

Benim yazıları, tarih sanmışsın?
Tarihle yazıyı çok karıştırmışsın.
Tahminim be Haşmet, sen çok gülmüşsün
Uzar soy adınla, uzatma Haşmet?

Yazı yazmakta bir, çok okumakta.
Hoşa gidiyorsa yalan yazmakta.
En kötüsü ise gerçek sanmakta
Asılla gerçeği bilmeli Haşmet?

İsmin belli değil, Haşmet demişsin.
Bilinmez adını neden gizlersin
Boş yere kendine rakip seçmişsin.
Çık ortaya, seni bilelim Haşmet?

Güya küçümsemiş, virgülsüz yazar.
İki ciziktirsem, Haşmeti bozar.
En iyisi koçum, akortlu saz al.
En azından sesin tanınmaz Haşmet?

Çokmu yormuş idi yazılar seni.
Çok kötüde olsa, söyle aleni.
Hiç mi düzgün şey yok, gel üzme beni.
Maksadımız kötü, değildi Haşmet?

Evir çevir olmaz, nolur yavaş dal.
Acemi değilsin, biraz yavaşlan.
“Hoş geldin”e hürmet, Bekir kırılgan.
Üzmekle bir şeyler olunmaz Haşmet?

Muradın yazıysa, gel yanıma gel.
Senin ki entellik, bizim ki yerel.
İsmini söyleme, enteller ne der?
Yoksa bu yazıyı çizerler Haşmet?

Emredersen yazmak, bakmak harama.
Dokunma bir daha, dokunma bana.
Bu bir tehdit midir? Tabi ki anla.
Haşmet, maşmet bil ki, anlamam Haşmet?

Biz yazdık çokları yazar eyledik.
Gazete, mecmua pazar eyledik,
Sabahlara kadar uzar eyledik.
Çok şair, çok yazar olundu Haşmet

Bizi hayal edip, vahye dalanlar.
Çok bahaneler gördük, çokta yalanlar.
Uyumadan çokta sabahlayanlar.
Belki hak almıştık bilmeden Haşmet

Haşmetlü Haşmetlü, kimsin sen nesin?
Beni çok yakından bilen birisin.
Tanıdık sözcükler, tanıdık sesin.
Biz bu tür şeyleri bıraktık Haşmet

Tabi ki çok kızdım, hiddet dahildir.
Haşmetcik burada gizli faildir.
İstediğim cevap şiirli dildir.
Yoksa muhatabım değilsin Haşmet?

Eğirdim çevirdim Bekir usulü.
Tarihe not düştüm, Haşmetlü Gülü.
Gülün ayrılmazı, sevgi bülbülü.
Hoş bulduk! Hoş Bulduk! Hoş Bulduk Haşmet?
Bekir AKKAYA/KUMRU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...