8 Aralık 2007

Fatsa Öğretmen Evi Fatsa'ya Yakışmış/ Bekir AKKAYA

1992 yılında Kumru'nun Demircili Mahallesinde görev yaparken daha önceden tanıştığım ve o yıllar Kumru Öğretmen evi Müdürü olarak görev yapan Hacı Hüseyin Sana bana bir teklif getirdi. Dedi ki " Kumru Öğretmen Evinde bir müdür yardımcısı ihtiyacı bulunmaktadır. Benimle birlikte öğretmen evinde çalışmak ister misin? Enine boyuna düşündükten sonra ben bu teklife "evet" dedim. Uzun süre Müdür Yardımcısı olarak görev yaptığım Kumru Öğretmen evinde, Hacı Hüseyin Sana'nın görevden ayrılmasının ardından 1999 yılına kadar Kumru Öğretmen evinde müdür olar görev yaptım. 1999 yılında kendi isteğimle öğretmen evinden ayrılarak okuluma geri döndüm. Şu anda ise İki yıldan bu yana tekrar Kumru Öğretmen evi Müdürü olarak görevimi sürdürmekteyim.
Kumru Öğretmen evi, Kumru Belediyesi ikinci katında 240 metre kare bir alanda hizmet vermekte olup bu haliyle 2 odada 10 yatağı bulunmaktadır. Zaman zaman bu 10 yatak ihtiyacı karşılayamamakta çok kez yarın Kumru'ya
geri dönmesi gerektiği halde bir çok öğretmen ya da misafir Fatsa'nın yolunu tutmaktadır.
Otel noktasında Fatsa gelen gidenlerin ihtiyaçlarını karşılayabilmekte Fatsa'nın konumu itibariyle de bir çokta otel bulunmaktadır. Her ne kadar hiçbir öğretmene "bizim otelimizde kalamazsın" diyen bir otel yetkilisi olmasa da 800'e varan eğitim camiasının
rahatlıkla kalabileceği ve Fatsa'ya yakışacak bir Öğretmen Evi'nin eksikliğini ben hep yaşamışımdır.
1980 yılından bu yana 25 yıldır hizmet veren öğretmen evlerinin sayısı 600'ün üzerindedir. Hizmetlerin eksikliği ve bazı uygulamaların belirsizliği nedeniyle kurulduğundan bu yana öğretmen evleri bir çoklarına katıldığım haklı nedenlerden dolayı hep eleştirilmiştir. Olumlu veya olumsuz tüm eleştirilere rağmen yurdun her yerinde öğretmen evleri hizmet vermeye devam etmektedir. Eleştirenlerde dahil bir yerden bir yere gidenler istemeseler de kendilerini öğretmen evlerine atarak otellerden daha sıcak bir ortama kavuşmanın mutluluğunu yaşamaktadır.
Milli Eğitim Bakanlığı yıllarca eleştirileri göz önünde bulundurarak yeni bir yönetmelik hazırlamış, yönetmelikle birlikte öğretmen evlerinde farklı bir yapılandırma hızlanmıştır. Benim şahsi kanaatim çok faydalı olacağı yönündedir.
1993 yılına kadar öğretmen evlerinin anlamsız olduğunu düşünürdüm. Daha sonra gurbetten gelen ve geldiği yerin yabancısı olan bir öğretmenin öğretmen evinde kalarak, bir çok sıkıntıyı edindiği arkadaşlarla giderdiğini görünce öğretmen evlerinin gerekliliğine yürekten inanan biri haline geldim. Artılar ve eksiler bir yana öğretmen evleri gereklidir ve büyük bir ihtiyacı karşılamaktadır. Neticede var olan bu birimlerde eksiklikler giderilerek öğretmenlerin arzuları doğrultusunda geliştirilmeleri sağlanmalıdır. Bunlarda hızla yerine getirilmektedir.
Biz Kumru Milli Eğitim Müdürlüğü ve Öğretmen evi Yönetim Kurulu olarak Kumru'da yeni bir öğretmen evi yapımı için kolları sıvamış bulunmaktayız. Bu konuyu ve katkıda bulunanları ileriki zamanlarda yazmak üzere yeni hizmete giren Fatsa Öğretmen Evi ile ilgili birkaç söz etmek istiyorum.
Kumruya yapmaya gayret gösterdiğimiz öğretmen evi için bir fikir alabiliriz düşüncesiyle geçtiğimiz Salı günü Kumru Milli Eğitim Müdürü Abdul Kadir Hocaoğlu, Şube Müdürü Erol Başar Yönetim Kurulu Başkanı ve Kumru İmam Hatip Lisesi Müdürü İbrahim Tatlıgül ve Yönetim Kurulu Muhasip Üyemiz Suat Evinle birlikte Fatsa Öğretmen Evini görmek maksadı ile bir ziyaret gerçekleştirdik. Bizi Fatsa Milli Eğitim Müdürü Yusuf Çaya ve Fatsa Öğretmen evi Müdürü İhsan Ergen karşıladılar. Gönül dostlarımız Özgür Seyrek ve Abdulkadir Değri ve Fatsa Lisesi Müdürü ve Başarı Dersanesi Müdürü İsmail Sezgin bizleri yalnız bırakmadı.
Birlikte gezdiğimiz Öğretmen evi oteline hayran kaldık. Misafir olanların her türlü ihtiyacını karşılayabileceği Fatsa Öğretmen Evi'nde beş yıldızlı otelleri aratmayacak şekilde 15 oda ve 35 yatak bulunmaktadır. Tüm odalarda 24 saat sıcak su ve 24 saat kalorifer sistemi ile ısıtılan Fatsa Öğretmen Evi gerçekten Fatsa'ya yakışmış. Müdür İhsan Ergen " 0 452 423 12 75/34 25 telefon numaralarından bizleri uzaktan ve yakından arayarak 12,00YTL'ye tüm öğretmenlerin telefon edebileceğini bildirdi. Öğretmen olmayanların 16,00YTL olarak kalabildiği odalarda televizyon, telefon ve buz dolabına kadar her şey düşünülmüş. Milli Eğitim Müdürü Yusuf Çaya " yaptığımız bina imar noktasında yıkıldığı takdirde yeniden yapılması mümkün olmayan bir okuldu. Bir banka ile anlaşma yaparak buranın giderlerini bu şekilde karşıladık. Bugüne kadar 500.000YTL harcanıldığını ifade eden Yusuf Çaya "katkıda bulunanlara teşekkür ettiğini" belirtti.
Bize model olması açısından son derece faydalı bir gezip görme oldu. Fatsa Milli Eğitim Müdürü Yusuf Çaya'ya ve Öğretmen Evi Müdürü İhsan Ergen'e bir Kumrulu eğitimci olarak yürekten teşekkür ediyoruz. Fatsa öğretmen evi Oteli gerekliydi ve kalıcı ve faydalı bir hizmet olmuştur. Ayıraca Fatsa Belediyesi son derece kullanışlı öğretmen evine özel bir park oluşturmuş. Belediyeye bir Kumrulu öğretmen olarak teşekkürler ediyorum.
Bizim Kumru Öğretmen Evi ise yapılmaya devam ediyor. Ölüm bile nasip meselesi. Böyle güzellikleri hayata geçirmek herkese nasip olmaz. Fatsa Öğretmen Evi için söze gerek yok, gidip kalmak gezip görmek lazım. Selam ve saygılar01.02.2006…Bekir AKKAYA



--
BEKİR AKKAYA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...