2 Aralık 2007

Çöp Dökmek Yasak Ama Dinleyen Kim? /Bekir AKKAYA

Eğer Kent Haber Kumru Sayfasında “Vatandaşın Sağlığı İle Oynuyorlar!” haberini okuyup oradaki fotoğrafa da bir göz attıysanız bu yazının konusunu da yaklaşık tahmin etmeniz mümkündür. Yani sokak ve caddelere atılan gelişi güzel çöplerden söz etmek istedim.
Belediyelerin en önemli görevlerinden birisi vatandaşın sağlıklı yaşaması için gereken tüm önlemleri almaktır. Bu içme sularının temizliğin de olabilir, sokakların temizliği de. Bütün önlemler alındığı halde yasaları hiç sayarak vatandaşa zarar veren durumlarda gerekli yasal işlem yapılarak suçta ısrar edenlere gerekli cezaları vermekte belediyenin görevleri arasındadır.
Kumru’da bazı görüntüler hiçte hoş değil. Belediye gerekli tüm önlemleri almış, çöp dökülecek yerleri göstermiş ve hatta bazı yerlere özenle “ÇÖP DÖKMEK YASAKTIR” levhası astığı halde sorumsuz ve kendinden başkalarını hiç mi hiç düşünmeyen mahalle sakinleri ve esnaflar özellikle de “Yasaktır” ifadesi bulunan yerlere çöp atmaya etrafa koku ve mikrop saçmaya devam etmelerini anlamak mümkün değildir. Yasakta ısrar ederek vatandaşların sağlığını hiçe sayanlara
yetkililer gerekli yasal işlemi yapmak zorundadır.
Sokaklara atılan her bir çöp insanlarında en önemli göstergesidir. Avrupa Birliğine girmek değil, zihniyetlerin gözden geçirilmesi gerekir. Bu halimizle ve bu görüntülerle kimse kendine medeniyette bir yer aramasın. Çöp atılmaması için illa da her yere “Çöp dökmek yasaktır” yazısı mı asmak gerekir. Üç beş adım ötede var olan çöp kovalarına çöplerimizi dökmek çok mu zor bir durumdur.
Adam “Ben atarım kardeşim” diyor. Öyle de şehirde yaşıyorsun. Şehirli olmanın göstergeleri vardır. Temizlik bunların en önemli göstergeleridir. Vatandaş olarak kimse kimseye zarar veremez. Kimse kimsenin sağlığını bozamaz. Üstelik attığın çöp ve kağıtlar
ve karton parçaları orada, bir yangına neden olursa, mal veya can zayiatına neden olursa suç kimin olacak?
Ben şahsen Kumru Belediyesine gerekli dilekçeyi yazarak önlem alınmasını istedim. Bir vatandaş olarak bundan başkasını yapma durumum söz konusu değil. Yetkililerinde yasalar doğrultusunda gerekli işlemi yapacaklarından hiç kuşkum yok. En azından vatandaş olarak haklarımızı bilme ve yapma noktasında rahatım.
Yaşadığımız yerler hepimizin. Vatandaş olarak her şeyi devletimizden beklememek gerekir. Vatandaş olarak gerekli durumlarda gerekli kamu kurum ve kuruluşlarına bilgi vermek gerekir. Kurum ve kuruluşlara yardımcı olmak gerekir. Daha doğrusu duyarlı olmak hepimizin görevi.
Elekçi Deresi Kumrunun tam ortasından geçer. Gece 12’den sonra dere boyunda oturan bazı aileler gündüz hazırladıkları çöp poşetlerini balkonlarından dereye fırlattıklarını çok gördüm. Geçenlerde dereye 40 bin balık yavrusu bırakıldı. Ve ağlanma da yasaklandı. Peki bu pisliklerin atıldığı derede balık büyür mü? Bana göre büyümez. Belediye mutlaka çöplerini gerek sokak aralarına ve gerekse sokaklara atanları cezalandırmalıdır. Balkonlarından çöp poşetlerini dereye atanları ikaz etmelidir.
Bu durumda belediye “ küçük el ilanları dağıtarak ya da belediye hoparlörlerinden duyuru yaparak “ çevreyi kirletenlere ceza verileceğini” söylemeli sık sık uyarmalıdır. İkazları dikkate almayanlara da gerekli yasal işlem yapılmalıdır.
Bir yaya olarak Kumru’da kaldırım işgalinden son derece rahatsızım. Vallahi sokakta yayanın gideceği bir yer yok. Sokaklar sanki bir dükkan. Bir vatandaş olarak o dükkanın sahibi kadar o kaldırımda benim de hakkım var.
Bir vatandaş olarak Kumruda atılan çöplerden rahatsızım. Ben kimsenin pisliğini koklamak zorunda değilim. Kimsenin şehir halkının sağlığı ile oynamaya hakkı yoktur. Bu durumda yasalarda cezai müeyyidelerde mevcuttur. Ceza bu durumlarda verilmeyecekse ne zaman verilecektir.
Ben şehirli olmak istiyorum. Ben medeni bir insan olmak istiyorum. Eğer birileri başka şeyler istiyorsa onların kendi bileceği durumdur. Kimsenin bir vatandaş olarak beni rahatsız etmeye hakkı yoktur. Avrupa Birliğinde kimse bir şey aramasın. Sorun bu yolda değil zihniyet sorunu. Zihniyetler değişmedikçe bazı yerlere girsek de bir şeyin değişeceğine ben şahsen inanmıyorum…
Bekir Akkaya

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...