8 Aralık 2007

İmece Usulü Seferberlik!(arşiv)

Aşağıdamlalı İlköğretim Okulu ek binanın yapımı için kadın – erkek tüm köylüler seferberlik başlattı. Okul Gelişim Başkanı Öğretmen Ali Fuat Karaman’ın ve Okul Müdürü İlhan Uğur’un yoğun çabaları ile 2001 yılında Aşağıdamlalı (Fizme) İlköğretim Okulu Yaptırma ve Yaşatma Derneği kurularak okul idarecilerinin ve öğretmenlerin gece gündüz koşuşturmaları sonucu 12 sınıf ve idare bölümlerinin oluşturduğu üç katlık binanın karkas bölümü okul derneği aracılığı vatandaşlardan 12 milyar toplanarak bitirildi. Kumru’da köylerde 1949 yılında ilk, okul olma özelliği bulunan Aşağıdamlalı İlköğretim Okulunun son şekline getirilmesi amacıyla 30 milyar Özel İdare tarafından ve
15 milyarda Köylere Hizmet Götürme Birliğinden temin edilerek Okulun en kısa zamanda bitirilmesi amacıyla Okul Müdürü İlhan Uğur ve Köy Muhtarı Hüseyin Süğümlü öncülüğünde yoğun çalışma başlatıldı. Yüzlerce Fizmelinin işini gücünü bırakarak imece usulü ile yapmaya başladığı okula, yine imece usulü ile tüm köyün kadınları yemek taşıdı. Okulu bitirmeden kendi işlerinden hiç birini yapmayacaklarını belirten köylüler “ Bu okulun ek binasını bitirmek için okul müdürümüz ve
okul öğretmenlerimiz ve muhtar başta olmak üzere bütün köylüler karar aldık. Okulu bitirmeden hiçbir iş yapmayacağız. Bizim köyümüz olan Fizme okuma-yazması ile ünlüdür. Eğitim bizim köy için en önemli bir durumdur.” Dediler. Günlerden Cumartesi- Pazar olmasına rağmen Eğitime %100 destek kampanyası içersinde köylülerin örnek bu girişimine destek amacıyla Kumru Milli Eğitim Müdürü Abdulkadir Hocaoğlu, Şube Müdürü Erol Başar, Atatürk İlköğretim Okulu Müdürü Cevat Köstek ve Kumru Öğretmenevi Müdürü Bekir Akkaya köylüleri okulun çatı katlarında ve yaptıkları işlerin başında tebrik etti. Çoktandır hasret kalınılan imece usulü ile yapılan Aşağıdamlalı İlköğretim Okulu Müdürü İlhan Uğur “ okulumuzda şu anda 5 sınıfta 170 öğrenci eğitim - öğretim görmektedir. Yaptığımız ek binada ise 12 derslik olacak.” Diyerek “ Okulumuz Kumru’da 1949 yılında merkezden sonra ikinci olarak açılan bir okuldur. Kumruda köylerde bulunan en büyük okul özelliğini hala koruyan okulumuz bu ek bina ile hak ettiği özelliğini koruyacaktır. Köylülerin bu şekilde hiç ücret almadan gönüllü çalışması ile en yakında hizmete girecektir. Ek bina bitirildiğinde tek kaloriferimiz eksik olacak. Kalorifer için 21 milyara ihtiyacımız var. Fizmelilerin okula gösterdikleri bu yaklaşımla inanıyorum ki bu güne kadar olduğu gibi kalorifer konusunun da en kısa zamanda yapılacağına ümit ediyorum. Ek binanın bitirilmesinden sonra okulun çevre düzenlemesini yaparak örnek bir okul olmak için gece gündüz çalışma kararı aldık. Bugüne kadar en ufak katkı yapan hayırseverlere teşekkür ettiğini belirterek, okulumuz kaloriferi için tüm hayırseverlerden yardım bekliyorum.” Dedi. **Bekir AKKAYA
kimden kumruhaber@mynet.com ayrıntıları gizle 18.12.2005
kime kumruhaber@mynetgrup.com
tarih 18 Dec 2005 23:33:52 +0200
konu [kumruhaber
gönderen alan mynetgrup.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sayfamızda yazmak ve paylaşmak isteyeler
kumruhaber@gmail.com bildirebilir...